Beate Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 ik wil voornamelijk stoppen omdat de drank voor mij heel verradelijk kan uitpakken. Een kater heb ik nooit , dat is het niet, maar ik kan in 1 moment veranderen in iemand die ruzie zoekt en maakt en die de hele boel kort en klein kan slaan. En dat is zooooo vulgair en daar schaam ik me dan zoooo vreselijk voor de volgende dag. En ik ben ook nog wel een vrouw. Nou, dit is wel een echte bekentenis van mij, eerst dacht ik, ik schrijf dat niet op. Maar goed, nu is het beeld van mij kompleter. Wat erg allemaal he!Vandaag dag 10 trouwens..droog en gelukkig. Maar ik ben vermoeider dan anders. 1e week geslapen op valium, nu zonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Hai Beate,Ik was ook vaak agressief toen ik dronk. Schaam je niet voor wat je gedaan hebt, maar kijk eens wat je allemaal voor je hebt.Gefeliciteerd met je 10 dagen!!!Als je dingen wil delen, is het handig om naar de dagdraad van vandaag te gaan, dan krijg je de meeste respons. Niet alles is misschien relevant voor jou, maar ook jij kan er je eigen toon aan geven.... zoals je dat ook met je leven kan.Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Hoi Beate,Moedig om dit nu al met ons te delen, dank je daarvoor.Ook ik word agressief van drnak; niet altijd, maar meestal als ik boosheid heb ingehoudenen daardoor mijn grenzen niet kon aangeven. Darnk versterkt bij mij wat er al is, ook al is dat soms onbewust.En mensen snappen dan niet dat ze de andere kant van mij te zien krijgen die er ook wel is, maar die ik niet gauw durf te laten zien. Daar moet ik me heel veilig weten, maar dan kwets ik juist degenen die ik liefheb, dus dat werkt ook niet zo goed. Ik noem die kant mijn schaduwkant. En ook vrouwen hebben een mannelijke kant, maar die hoeft natuurlijk niet agressief te zijn.Ik heb in de loop der jaren wel geleerd dat ik ook anders met boosheid om kan gaan: Van me afschrijven en dan verbranden/verscheuren; een boksbal gebruiken en desnoods een foto(kopie) v.d. betreffende persoon erop plakken. Een telefoonboek verscheuren, op een kussen slaan; er zijn legio methodes en het is zeker goed dit te onderzoeken bij jezelf, liefst met iemand erbij die je daarbij kan helpen. Dan heeft die boosheid ook een funktie gehad en kun je er weer van leren.Verder mag je hier alles uiten hoor (allen vloeken ed niet, maar daar kun je ook kreatief mee omgaan),veel succes en de 10e dag alweer, wat vliegt de tijd toch (als je het naar je zin hebt, grapje)Voor de vermoeidheid, die kan met het ontgiften te maken hebben, zijn er wel wat dingen die je kunt doen:heb ik elders ook al geschreven:sporten, sauna, kruidenthee (google yerba mate maar eens) detoxdrankjes enzsucces ermeeJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 6 september 2009 Rapport Share Geplaatst 6 september 2009 quote: Originally posted by: Beateik wil voornamelijk stoppen omdat de drank voor mij heel verradelijk kan uitpakken. Een kater heb ik nooit , dat is het niet, maar ik kan in 1 moment veranderen in iemand die ruzie zoekt en maakt en die de hele boel kort en klein kan slaan. En dat is zooooo vulgair en daar schaam ik me dan zoooo vreselijk voor de volgende dag. En ik ben ook nog wel een vrouw. Nou, dit is wel een echte bekentenis van mij, eerst dacht ik, ik schrijf dat niet op. Maar goed, nu is het beeld van mij kompleter. Wat erg allemaal he! Vandaag dag 10 trouwens..droog en gelukkig. Maar ik ben vermoeider dan anders. 1e week geslapen op valium, nu zonder. Hi Beate,Eerlijk gezegd ben ik ook gestopt omdat de Dr. Jekyll & Mr. Hyde in mij me zo tegenstaan.Van wikimedia:Dokter Jekyll maakt een drankje dat er voor zorgt dat zijn alter ego Mr. Hyde tijdelijk de overhand krijgt. Mr. Hyde is een groot, sterk, maar ook monsterachtig lelijk mens. Als Mr. Hyde durft Dr. Jekyll echter allerlei dingen te ondernemen waar hij als zichzelf niet over zou peinzen. Het lijkt allemaal heel mooi, totdat Hyde steeds meer de overhand begint te krijgen en bovendien begint te moorden.Gaat zo voort!Een leven zonder drank is een leven zonder roesEn een leven zonder roes is een stuk scherpzinnigerEn scherpzinnigheid leidt tot innerlijke verbazingEen kracht die door geen enkele roes is te overtreffen...Goed, zeg ik na 10 jaar drank en 3 dagen stoppen...Maar toch, hé, maar toch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden