Anneleen Geplaatst 11 september 2009 Rapport Share Geplaatst 11 september 2009 Ik hoop dat ik nu dan eindelijk snap hoe het forum werkt en ik nu op de juiste plek ben om me voor te stellen.Ben wel niet zo'n computer wonder maar vraag me ook wel eens af of het komt door mijn alcohol gebruik.Heb me aangemeld voor de internet behandeling en dit gaat met vallen en opstaan. Ik wil het nooit meer zover laten komen en kan me er redelijk aan houden. Helemaal stoppen? Nu drie dagen helemaal niet gedronken en dat is zwaar.Wil niet meer naar huis gebracht worden met een taxi, helemaal van de wereld. Uur op oprit gelegen en toen naar binnen gesleept door partner. Op de bank gelegd en alles laten lopen (urine)Weet van alles niets meer en voel me afschuwelijk, walg van mezelf en schaam me dood.Heb mijn drinken altijd redelijk weten te verbergen en in de hand gehouden, laatste periode in/na depressie heb ik mezelf niet meer in de hand.Wil weer grip op mezelf en mijn omgeving, wil mijn oude ik weer zijn!Hoop hier steun te vinden en uiteindelijk ook een ander tot steun te kunnen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2009 Rapport Share Geplaatst 11 september 2009 Hallo Anneleen.Ik was er ook een beetje zo aan toe als jij.Ik ben nu twee jaar zonder alcohol. Dat is een hele reis geweest, in geestelijk opzicht.Ik vind het fijn! Weet je trouwens dat alcohol een depressie juist versterkt?Ik hoop dat je op het forum vindt wat je zoekt. Mij heeft het wel voor een deel geholpen om mezelf weer op de pootjes te krijgen.Je weet, op ditjes en datjes, krijg je meestal veel respons.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anneleen Geplaatst 11 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2009 Hoi Vie,Ja ik weet dat het de depressie versterkt en ik weet dat de anti depressiva de alcohol versterkt maar was even helemaal het pad kwijt. Heb nu de bewegwijzering gevonden en de eerste stap gezet nu nog gaan lopen.Heb te veel te verliezen om hier mee door te gaan: 2 geweldige kinderen en een partner (die niet altijd tot steun is maar ja zal een vicieuze cirkel zijn) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2009 Rapport Share Geplaatst 11 september 2009 Duizend mijl lopen begint met 1 stap Anneleen Heel veel succes en ik hoop dat je je voor jezelf, je partner en je kinderen inzet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 september 2009 Rapport Share Geplaatst 11 september 2009 Hallo Anneleen,Welkom hier, ik denk dat je heir wel goed zit.Herken je verhaal van de depressie en de vicieuze cirkelmet partner en kinderen.Je hebt nu dus alleen nog te winnendat is een helpende gedachte!!(is uit de ADB behandeling dus, maar oh zo waar)Als je het woord dystemie googlet herken je misschien iets wat herkenning geeft.Dat was bij mij zo, niet zomaardepressief, maar n.a.v. langdurigeperiodes met traumatische ervaringen er niet meer uit kunnen komen,meer gaan drinkenschuld, schaamteslecht voorbeeld voor kinderenboosheid op partner wegdrinkenen ga zo maar daarhet zou wel gek zijn als je daar nietdepressief(ver) van wordten dan is de cirkel rond.Je hebt deze stap gezet,de volgende is naar de dagdraad, ditjes en datjes komenstel je vragen, vraag en geef steunze zult zien hoeveel je nog te gevenhebt, ook al lijkt dat misschien niet zoik hoop je daar tegen te komen,groetjes Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 11 september 2009 Rapport Share Geplaatst 11 september 2009 Hoi Anneleen,Welkom hier op het forum,tja ik hoop in iedergeval dat de AdB behandeling je leert inzien om weerbij je eigen ik te komen????Ik heb er heel veel aan gehad en nog bij de AdBIk liet de pc, toen ik nog dronk helemaal in de chips lopen tot aan een helemaal blauw scherm toe ( kan je nagaan)was er net zo aan toe als jij nu, en vouila, ik kan nu trots op mezelf zijn ,7 en een halve maand geen druppel meer gehad, en zit nu heerlijk in me vel,af en toe best nog weleens moeilijk ,maar dat hoort er bij denk ik dan maarwens je ook heel veel suc66666666666knuffel van Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 11 september 2009 Rapport Share Geplaatst 11 september 2009 hallo Anneleen,Gefeliciteerd met een hernieuwde kans van slagen in dit leven.Probeer vandaag niet te drinken, en dan dag per dag, dat is vol te houden.Als de drang naar drank opkomt, drink dan zoveel mogelijk cola, spa, water, koffie of i.d.Nuchter zul je het winnenNiwi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anneleen Geplaatst 11 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2009 Hoi Jane, meiske,niwi,Dank jullie voor alle lieve woorden en steun.Zal zeker te vinden zijn op ditjes en datjes en zal eens aan het googlen gaan.Fijn te weten dat ik niet de enige ben die er voor staat.Mijn wereld was zwart wit. Een alcoholist begint de dag met alcohol en sluit deze af met (nou daar was ik dich bij) ligt in de goot is dakloos enz enz zo erg is het met mij toch niet? of iemand heeft zijn drank gebruik volledig onder controle.Weet nu wel beter nogmaals dank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden