Spring naar bijdragen

Alcohol stoppen met methadon


Iedereen

Aanbevolen berichten

Zou je de ontwenningsverchijnselen van alcoholverslaving ook met methadon kunnen voorkomen?

Ik vertrouw al die middelen als refusal campral namelijk niet zo.

Ik drink niet zo heel veel meer maar toch nog te veel en heb dagelijks toch een reparatie borreltje nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van dagelijks een borreltje naar helemaal niets levert geen ontwenningsverschijnselen op waar medicijnen bij nodig zijn.

Wat je hooguit merkt is trek, zin, lust of hoe je dat maar wilt noemen wat zich in je geest afspeelt. En misschien heb je een week of wat moeite om te wennen aan een nieuw dagritme, dus last van slapeloosheid, vermoeidheid overdag e.d. Maar dat gaat vanzelf over na enige tijd.

Als je refusal en campral niet zo vertrouwt zou ik daar niet aan beginnen, maar ook niet naar alternatieven zoeken. Vertrouw gewoon op jezelf en neem een kloek besluit, raad ik je aan. Het makkelijkste gaat het als je een tijd lang helemaal geen alcohol drinkt. Zolang je af en toe iets drinkt blijf je waarschijnlijk naar meer verlangen.

Het is ook een goed idee om een dagboek bij te houden en op te schijven wat je voelt, wanneer je trek ervaart en hoe lang dat duurt, en welke dingen je wilt uitzoeken omdat je er anders over blijft peinzen nu je ze niet meer met alcohol naar de achtergrond drukt.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom iedereen. 

Je bent in ieder geval al op dit forum terecht gekomen. Voor velen een goede stap. 

Ik ben het eens met Bor en vind het ook gevaarlijk klinken. Het lijkt mij niet een goed idee om zomaar te stoppen, ook niet met methadon. Ik vraag me trouwens terzijde even af hoe je aan methadon zou komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht even, dat "reparatieborreltje" daar had ik te gemakkelijk overheen gelezen. 

Overleg gewoon eens met de huisarts. Die kan ook meer duidelijkheid geven over wat refusal, campral e.d. voor een effect hebben, en welke alternatieven er zijn. Eerlijkheid naar de huisarts helpt bovendien vluchtgedrag te doorbreken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...