Spring naar bijdragen

Hoi allemaal.


theathea1964

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Thea en heb me van de week aangemeld hier. Was 2 weken geleden gestopt met drinken en dat ging goed tot dat ik de afgelopen vrijdag weer wat nam. Nu dus weer dagelijks.

Grootste ruzie met mijn vriend, die ziet het nu niet meer zitten. Hij heeft dan ook al heel wat met me mee gemaakt.

Ben gewoon zo moe van dat drinken.

Groetjes Thea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thea,

Welkom hier,

goed van je dat je het zelf inziet dat je zo niet verder kunt gaan

MIjn vraag is dan ook heb je hulp hierbij,

ikzelf heb hulp van de AdB internet behandeling,en heeft en nog me heel goed geholpen

misschien ook wat voor jou?????

Wens je dan ook heel veel sterkte toe

Groetjes van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Thea,
Welkom en goed dat je je hier aansluit. Onder
mede-probleemdrinkers vind je in elk
geval begrip. Geen goedpraten!
Steun, een luisterend oor en als je daar behoefte
aan hebt adviezen (ook wel eens als je ze niet vraagt,
maar dan kun je scrollen. Ik heb net als meiske ADN therapie enhet bevalt mij ook
goed. Door hier veel te lezen en meeschrijven
houd ik me bij de les en ben me meer bewust
van het proces, dan wanneer ik het alleen
moet doen. En online valt het me gemakkelijker eerlijk te zijn
dan in het echie, dan overvalt de schaamte me meteen.
Ruzie Thea, ja als je je in kunt denken wat het
voor partners van... moet zijn, dan is dat ook erg zwaar om aan te zien.
Laat hem maar zien hoe je nu bezig bent
en als je goed gaat merkt hij dat vanzelf en krijgt weer
respect voor je. dat zal best een poos duren.
Voor hem is elke droge dag minder indrukwekkend als voor ons.
Maar elke dag is er weer een,
dus vandaag de eerste maar laten staan!
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thea,

Welkom hier.
De beste tip die ik gekregen heb: stel niets uit wat u vandaag nog kunt bereiken!
Die fles laten staan is een knop omzetten. De angst om die fles te laten staan is veel groter dan het ook daadwerkelijk doen. Dus, als u klaar bent voor de gevolgen van het laten staan van die fles (een heldere blik, geen schaamte meer, véél minder ruzies, kilootjes die eraf vliegen en nog meer van dat soort gezonde zaken), dan is NU het moment om de laatste te nemen en de rest door de gootsteen te gieten. De euforie die volgt, kan goed weken aanhouden.

De dip erna, wanneer het werkelijke, gezonde leven zijn/haar intrede maakt, wordt door de forumleden her perfect ondervangen, zo lees ik met grote regelmaat. Ik hoop u hiermee te bemoedigen en uw stoppen te bespoedigen. Succes!

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Relatie met mijn vriend ligt waarschijnlijk anders dan bij andere. Sinds januari wonen we apart, mede door mijn drank gebruik. Heb hem zondag voor het laatst gesproken, wil hem bellen maar durf niet zo goed. Schaam me voor me drinken. Wie heeft de alcohol in godsnaam uitgevonden.

Het is echt als of er duiveltje in me zit en helaas wint hij 9 van de 10 keer. Maandag begin ik met de online behandeling. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Ben in het verleden al es naar de CAD geweest, maar volgens hun moest ik rustig aan van de drank af. Gewoon 1 of 2 drankjes en dat dan weer afbouwen naar helemaal niks. Maar dat is nou juist mijn probleem, ik kan het NIET bij 1 á 2 glazen houden. Dan ga ik door en dat is volgens mij niet de bedoeling.

Ik kan niet sociaal drinken, dat gaat even goed maar daarna is het weer mis....Moet helemaal stoppen.Wil me beter voelen, fitter en dat voel ik allemaal als ik niks drink maar helaas is er steeds dat duiveltje dat het weer van me wint.

Hmm heel verhaal, maar wel lekker om het ff kwijt te kunnen.

Groetjes Thea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thea,

Wat fijn voor je dat je met de online behandeling begint,

Is die behandeling van de AdB ???????

Dat is meestal het advies wat je krijgt om rustig af te bouwen,

Ik kan het ook niet , want als ik éénmaal een glas neem, dan ben ik verkocht echt wel,

dus ben ik in één keer gestopd,
en geloof me ik dronk heel veel,heb wel afkick problems gehad,
maar geen delirium of andere gekke toestanden gehad,
dus viel me erg mee,
niet dat ik het af en toe best moeilijk had en heb, maar gaat ook weer over,

Wens je heel veel succes met de online behandeling,

Knuffel van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meiske,

Idd bij de ADB aangemeld, maandag beginnen zag ik net.

Het is raar maar ik kan ook in 1 keer stoppen, dan slaap ik slecht eerste tijd, veel zweten maar voor de rest gaat het wel en naar paar dagen gaat het als vanzelf lijkt het wel. Maar na week of langer moet ik gewoon weer drinken!!!Daar baal ik gewoon zo van. Mijn leven is zoveel leuker als ik niks drink...

Groetjes Thea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thea,

Ja dat slechte slapen en zweten hoort er bij he, maar dat wist je al,

Jammer dat je na een week weer gaat drinken, dan begint de ellende weer overnieuw he,

maar heel goed dat je helemaal wilt stoppen ,

en inderdaad het leven is echt veel leuker zonder drank,

je kunt dan weer super trots op jezelf zijn :)

Knuffel van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meiske

Wel goed van je dat je vanaf feb niet meer drinkt!!!! Doe je ook ADB dan??? Hoop zo dat het mij ook lukt voorgoed te stoppen....Begin af en toe als ik vrij heb al s'ochtends met drinken en dan de hele dag door. baal daar zo van. Maar als ik eenmaal begin is er geen stoppen aan..................Zo erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thea ,

Ja ik doe de AdB online behandeling ook,
en die heeft mij heel goed geholpen,
Je krijgt dan goed inzicht in je drink gedrag

En waarom zou het jou niet lukken, tuurlijk wel

Je ben nu al zo super goed bezig en je staat er helemaal achter ,
dus gaat lukken met je :)

Tja ik dronk ook dag en nacht door toen ,

en tot op heden geen druppel meer ,ben ik best wel trots op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thea doe het zoals het voor jou werkt,
je kent jezelf het beste!
Mijn ADB begeleider schreef: op het forum en ook van mij
zul je allerlei adviezen en tips krijgen maar het is aan
jou om daaruit te filteren wat bij jou past. En dat werkt ook het beste,
is mijn ervaring ook. iedereen bedoelt het goed, maar komt vanuit zichzelf
en niemand kent jou, behalve jijzelf. En ook al heb je blinde vlekken (net als wij) en lijd je soms
aan zelfoverschatting (ach eentje moet kunnen enz) het is jouw proces
en je hebt recht op fouten, uitglijders en zelfs terugval als het niet anders kan!
Zorg goed voor jezelf meid
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eh, Thea, nee hoor.
Dat was gemakkelijker gedaan dan gezegd, in mijn geval. Echt waar: de angst om zonder drank door het leven te gaan is groter dan het stoppen zelf. Dat is die angst voor het onbekende. Stoppen doen we nu, elke dag weer. En zoals Adam zegt: morgen ben ik blij dat ik vandaag niet gedronken heb.

Het is heerlijk om 's morgens met een frisse kop uit bed te stappen, klaar voor de uitdagingen van alledag. In plaats van zo gaar als een klontje op te staan, te vechten tegen de dag (en de alcohol die nog in mijn bloed zat van de vorige dag) en pas tegen de avond weer op te leven, klaar voor een nieuwe dosis alcohol. Ik ben nu pas -in mijn hoofd- 2 weken gestopt. Ik ben weer begonnen met fitness. Ik val nu al elke dag zo'n 100 gram af. Ik had een overgewicht van zo'n 10 kilo. Dus in dit tempo is dat er in een maandje of 3 vanaf.

Over het algemeen voel ik mij fitter. En ik vóel weer, dat is het voornaamste. Gisteren schreef ik (sms) nog aan mijn vriendin; het middel, de drank, was zijn doel voorbijgeschoten. Ik dronk om niet te voelen in wat voor penibele situatie ik mij bevond. Door dat drinken werd die situatie echter alleen maar penibeler. Op het laatst kon ik dus ook dát niet meer vergeten. Toen wist ik, dat de drank een excuus geworden was. En ik houd niet van excuses, die zorgen ervoor dat ik het werkelijke leven misloop.

Sjézus, wat een betoog weer. Ik hoop dat u er wat aan heeft / dat u zich niet teveel stoort aan mijn geneuzel ende gezever?
Want menen doe ik het wel degelijk, alleen komt het er nog niet 'kort en bondig' uit, snappuwel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vladimir,

Tuurlijk heb je gelijk, het is ook heerlijk om s'ochtend met een fris en helder hoofd op te staan. Baal er ook vreselijk van als ik met een houte kop naar me werk ga en blij ben als het er weer op zit. En dan eenmaal thuis gewoon weer verder drinken................

Heb ook echt wel wat aan je verhaal hoor!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...