Beer Geplaatst 17 september 2009 Rapport Share Geplaatst 17 september 2009 Hallo,Ik ben Beer en ik drink teveel........bier.En als dat niet in huis is eigenlijk alles wat ik voor handen heb wijn, wodka, berenburg, maar dan alleen als er geen bier is.`Ik ben nu 32 en ben begonnen met drinken op mijn 14e.Maar het is uit de hand gaan lopen op mijn 19e.Door mijn vereniginsleven waar ik erg actief was eindigde ik maandag dinsdag woensdag aan de bar en tja dan is het donderdag al toch weer een beetje weekend he.Voor mijn 19 dronk ik zelden maar was wel een grote fan van alle drugs die ik voornamelijk in het weekend en op housepartys nuttigte.Toen 6 pilsje op een avond het niet meer voor mij deden ben ik er weer bij gaan blowen zodat het evengoed weer lekker hard aankwam.toen ging het van 6 bier naar 8 door de fantastishe 8 pack van amstel en toen als ik er 8 ophad intereseerde het me regelmatig niets meer dat ik de volgende dag moest werken en ging dan door tot 10 en soms wel 12.Maar in mijn goede periodes gewoon 6 blikje bier per dag.maar iedere dag.....................Ik maakte beloftes aan mezelf zoals als ik eenmaal een partner heb stop ik met drinken, maar mijn vriendin hield van een blowtje en mijn dronk is niet vervelend dus ze had er niet zoveel problemen mee.Toen spraken we af als we eenmaal een koophuis hebben(slaat ook helemaal nergens op) stoppen we ermee.Kwam ook niets van.Ik kwam in de bekende circel terecht en kon me overdag niet onspannen, ben erg gestrest, waardoor ik savonds weer ga drinken, en dus de volgende dag weer gestrest ben,medicijnen gaan slikken tegen de stress maar dat wordt ook aleen maar meer en meer en als je die niet hebt wordt je weer gestrester.Tot ik iets toe ging geven wat ik eigenlijk allang wist, ik wordt gestrest van al die **** die ik in mijn lichaam stop, HET MEDICIJN IS OOK DE OORZAAK!!!!Oke maar toen ik dat wist moest ik nog de ballen hebben om mijn leven rigoreus om te gooien.En na een jaar of 1,5 met dat idee rondglopen te hebben heb ik nu eidelijk de stok achter de deur gevonden.Ik wordt vader.Mijn vriendin is helemaal clean nu 9 weken(is direct gestopt met alles) en ik 5 weken.Wij blowen niet meer en ik probeer alleen te drinken als daar ook een gelegenheid voor is, dus niet meer in mijn eentje 8 blikken bier wegwerken op woensdagavond.Ik heb vorige week en die week daarvoor zelfs niets gedronken en ik hoop dat ik niet zover ben dat ik helemaal moet stoppen want ik vind het af en toe ook wel gezellig.Het begin was naar, ik kon niet slapen lag te zweten en was trillerig en angstig.Maar ik voel me iedere morgen topvit als ik opsta zonder drank. Iemand op dit forum had geschreven dat je jezelf een kado geeft, en dat is ook zo.Als ik niet kan slapen denk ik aan mijn kleine jongen/meisje die straks een pappa nodig heeft die sterk in het leven staat en het kadoo wat ik ook mezelf geef.10 eenheden in de week en 2 alcoholvrije dagen is denk ik makkelijk vol te houden zo ik voel me echt een stuk beter nu en lees een hoop op het forum hier en heb er een hoop aan.sterkte iedereengr Beer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 17 september 2009 Rapport Share Geplaatst 17 september 2009 Hoi Beer welkom ,Ja ja die ballen heb je wel nu he nu er een kind komt,heb je wel een goede stok achter de deur,en ja je geeft jezelf een heel groot kado ermee,je kunt ook weer trots op jezelf zijn,dat is toch ook heel wat waard.Ik vind het knap van je dat je het nu zelf ook inziet,tja en alcohol en medicijnen gaan niet samen he maar dat had jezelf ook al ontdekt.Ikzelf heb de internet behandeling van de AdB, en die helpt me heel goed.Misschien ook iets voor jou?????Goed van je dat je voor jezelf al een doel hebt gesteld. KOm naar de dagdraad daar kun je meeschrijven en steun krijgenIk wens je heel veel succes.Groetjes van Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 september 2009 Rapport Share Geplaatst 17 september 2009 Beste Beer, welkom hieren dankjewel voor je uitvoerig zijnin het voorstellen, ik vind het heelmoedig van je zo de eerste keer.(wel een vraagje over je blikken bier 0,30 of 50 cl, datscheelt nl heel wat eenheden!) en 5% of ook zwaarder?En trouwens gefeliciteerd met het vader wordenfantastisch dat je dat gigantische kado al zonaar waarde weet te schatten dat je voor de geboorteje problemen aanpakt. Ik hoop dat je een goed voor-beeld gaat worden van een sterke daadkrachtige vaderdie er is als zij kind hem nodig heeft. Want met te veeldrank op en de obsessie de hele dag door er rond omheen,lukt dat natuurlijk niet.Daar kan ik ver meepraten, heb die kombinatie jaren geprobeerden nu mijn kinderen puberen ebn ik ik pas zover dat ik hetgoede voorbeeld ben. Beter laat dan nooit, maar ik had hetgraag eerder gekund. Petje af voor jou dus!!!Als je wat extra hulp nodig hebt, kun je je bij het ADB aanmeldenvoor 1 op 1 begeleiding online, of je nu afbouwt/stopt of nogwilt kunnen kiezen, zij helpen je de boel op een rijtje te krijgenen uit te zoeken wat de onderliggende problematiek is, waardoor je geen (of een te grote) maat weet te houden, succes ermee en totziens op de dagdraad!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beer Geplaatst 18 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 september 2009 Wat een leuke reacties!! en ik merk ook aan mezelf dat het fijn is om alles eens te vertellen(op te schrijven)Ik heb wel steun gezocht bij vrienden maar die snappen het niet of als ze het wel snappen en zelf drinken steken ze hun kop in het zand en komen weer met verhalen dat het allemaal wel meevalt en niet zo slecht is als ze zeggen.Maar ik weet hoe ik me voel en het voelt fijn om met mensen te praten die net zo ver zijn als ik.Jane over die biertjes ,daar bedoel ik 33cl mee als ik er 12 van 50cl op heb ga ik toch echt neer hoor LOL.En ik drink alleen 5% bier omdat ik al die smaakjes en donkere en zware bieren gewoon niet lekker vind.Vanochtend was weer top en ik heb geslapen als een roos.De angsten zijn er wel nog maar het lijkt alsof dat minder wordt, het komt in ieder geval elke dag op een later moment opzetten.Ik heb iets gelezen over serotine wat je aanmaakt in je lever en wat naar de hersenen gestuurd wordt waardoor je jezelf goed voelt.Als je langdurig alcohol en drugs gebruikt is die hele huishouding overstuur en dat duurt wel even voordat dat weer op orde is.Veel bananen, visolie, gezonde voeding ,zonlicht, en beweging zijn dingen waar je dat mee op peil kan helpen zeggen ze.Met pilletjes en antidepresivas ben ik een beetje klaar eigenlijk, dat heeft mij in het verleden alleen maar verder de put in geholpen.Ik ben vastbesloten om het te halen en net als iedereen gewoon een drankje te kunnen doen als daar een gelegenheid voor is.Een online behandeling ga ik volgen als blijkt dat ik hier zo op deze manier ook niet uitkom maar eerst wil ik het alleen (of met jullie) proberen.grBeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 september 2009 Rapport Share Geplaatst 18 september 2009 Hoi Beer,zo te zien weet je wel waar je het over hebthet klinkt goed op het laatste stukje na(is mijn persoonlijke mening hoor)veel van ons probleemdrinkersdenken/hopen uiteindelijk sociaal tekunnen/willen drinken.Misschien moet je daar nu niet mee bezig zijn. Als jeje lijf en leven weer gezond op de rails hebtje lever weer is hersteld en je lijf ontgift is(en dat kan lang duren tot soms een jaar!)dat kan het zijn dat je er niet meer naar taalt omdat je dan de signalen weer ontvangt van wat je echt wilt drinken.En als je anderen die drinken (en die dus inderdaad hun kopin het zand steken, net als wij hebben gedaan) ziet drinkenen als nuchter mens observeert, dan zie je datdat gebeuren helemaal vaak niet zo sociaal is, als wij graag dachten.Maar voorlopig is het goed om per dag te denken:vandaag drink ik niet; vandaag laat ik de eerste staanen morgen begint er een nieuwe dag met hopelijkdezelfde keus.Zet m op Beer (ik spreek het lekker op zijn Ned. uitvind ik leuk klinken, was ooit het koosnaampjevan mijn 1e kind nog in de buik)groetjes Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beer Geplaatst 19 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 Zo is dat jane4 we gaan er idd voor.Misschien ga ik er wel achter komen dat je gelijk hebt over het (sociaal) drinken.Maar ik hoop toch echt gewoon een drankje te kunnen drinken en zelfs wel eens ladderzat moet kunnen naar mijn mening.Maar niet meer iedere dag en liefst alleen het weekeinde.Ik zit in de muziek als hobby tja en een drankje hoort er nou eenmaal bij, en mijn dagelijks werk doe ik in de haven en dat zijn nou ook niet bepaald mensen die het nou nemen.Ik vind gewoon normaal drinken moet kunnen maar wel met mate, ik hoop dat ik het volhoud.Ik heb gister wat gedronken 5 blikjes bier, het was vrijdag ik kon uitslapen vanochtend en ik heb heerlijk genoten.Wel begrijp ik de zucht die je voelt, als het er maar 5 zijn en normaal op vrijdag meer.Maar ik haal gewoon niet meer en ga naar bed als het op is.Ze hakken er weer wat beter in als je een week niet hebt gedronken.Ik ben teminste trots op mezelf.gr Beer( en wat leuk van die buik trouwens erg toepasselijk nu ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 19 september 2009 Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 hoi beer, wat een eerlijk verhaal van je.ja dat is een flinke stok achter de deur, als deze stok niet helpt wat dan nog wel. ik wil je veel sterkte en succes wensen.en GEFELICITEERD met de zwangerschap. groetjes,rotjeknor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beer Geplaatst 20 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2009 dank je rotjeknor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beer Geplaatst 20 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2009 dankje theemuts voor je positieve reply, ik vind dat je in het weekeinde met vrienden best wel wat mag drinken en 7,5 is nog steeds geen 10 of zie ik dat verkeerd Ik ben vandaag weer alcoholvrij en ben dat weer tot vrijdag dus ik begrijp je reactie niet zo?? Wat bedoel je ermee en waarom doe je zo tegen me???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruudje Geplaatst 20 september 2009 Rapport Share Geplaatst 20 september 2009 Nu heb ik ff jou verhaal gelezen en als het om gebruik ga denk ik een bepaalde overeenkomst aan te treffen. De vogorde is anders... Rookte mijn eerste joint toen ik 14 was en ben daar pas onlangs mee gestopt. Ik vrees dat ik nog geen 12 was toen ik de 1e keer dronken was en ben daar eigenlijk nog kwaad over op mijn ouders die drankgebruik haast stimuleerde. Pas rond mijn 21e ben ik gaan expirirmenteren met ander drugs; Paddo's, andere z.g.n. smartdrugs zoals 2CB, XTC, speed, coke en LSD. Omdat ik alles maar 1 of 2 keer gebruikt heb, had ik het idee dat ik het allemaal wel aankon. Het lijkt nu wel ofdat daar alle ellende begonnen is. Ik ben daarna veel meer gaan drinken. Wat ik me nu af vraag: Ken jij net als mij het gevoel dat je niet zozeer aan drank verslaafd bent, maar moeite hebt om nuchter te zijn? Heb nl vaak dat gevoel gehad en heb hier ook het meeste moeite mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beer Geplaatst 20 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2009 @theeMUTSHet lijkt me idd beter als jij niet meer schrijft op mijn draadje. Ik vind namelijk 7,5 glazen bier van 5% niet veel en een normale hoeveelheid als je een avondje wel drinkt voor de gezelligheid. 10 eenheden in de week en 2 alcoholvrije dagen was mijn doel, en ik zeg ook dat met zo nu en dan dronken worden niets mis is.Het is gezellig, en ik heb er na een week niet drinken echt zin in, dat mag je best weten.En ga jij nu voor mij bepalen waneer ik die 10 glazen nuttig?????, zal nog eens mooi worden.Als ik van zondag tot vrijdag niets drink ben ik tevreden hoor. Ik ben trots, en wat jij vind moet je zelf weten, en.........je bent idd een muts!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beer Geplaatst 20 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2009 Zo, ik ben maar even achter de pc gekropen want die pda is leuk maar typt voor geen meter.@ruudjeIk denk dat de aard van mijn verslafing ligt in mijn continu goevoel van angst, opgefoktheid, en onzekerheid.Zodra ik wat gebruik is dat over, maar geleidelijk kwam ik erachter dat alleen maar een negatief effect heeft op mijn angsten.Het medicijn is ook de oorzaak van mijn angsten, een circeltje dus.Sins ik niet meer drink worden die klachten geleidelijk aan steeds minder en ik voel me steeds beter.Ik let erg op mijn voeding en gebruik visolie wat gekgenoeg helpt. Een placebo? mischien wel maar ik voel me er erg goed mee.De psychologen dachten aan ADD, maar ik kon het niet opbrengen om steeds weer te gaan zitten praten zo, ik ben niet zo praterig weet je.Hier op het forum vind ik veel steun nu en ik ben blij dat ik hier eerlijk en open , annoniem kan praten.grBeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruudje Geplaatst 20 september 2009 Rapport Share Geplaatst 20 september 2009 Heel typisch... Toen ik gestopt was met drinken kreeg ik het moeilijk en ben ook een paar keer op gesprek geweest bij het GGZ. Het vreemde is dat ik mijn problemen en gevoel niet direct associeerde met ontwenningsverschijnselen en dat ik ook niet met die reden hier naartoe gegaan ben. De reden was eigenlijk dat verschillende mensen in mijn omgeving mij vertelde dat ze dachten dat ik ADD had, waaronder de moeder van mijn toenmalige vriendin, die hoofd is van een psychiatrische inrichting. Ik ben gestopt met de behandeling omdat ik er zelf steeds meer achter kwam waar mijn gedrag vandaan kwam, terwijl een compleet team met psychologen dit niet zagen. Ik dacht dat het allemaal voor niets was, maar dat was niet helemaal waar. Ik heb een IQ-test en allerlei vaardigheidstesten gedaan waaruit precies naar voren is gekomen waar ik allemaal goed en slecht in ben. Dit heeft een groot deel van mijn onzekerheid weggenomen en deze onzekerheid was iets wat ik lange tijd heb proberen weg te drinken. Het heeft mij uiteindelijk dus wel geholpen, alleen duurde het even voor ik dit zelf begreep.By the way ... Het feit dat ik nu nog zo laat zit te typen heeft niets met slapeloosheid te maken hoor, maar met het feit dat ik in ploegen werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beer Geplaatst 21 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2009 erg herkenbaar allemaal ruudje misschien zijn we wel familie LOL Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 september 2009 Rapport Share Geplaatst 22 september 2009 Zeg Beer, waarom schrijf je niet mee op de dagdraad? Daar krijg je veel meer respons.Hoeft niet, mag wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden