Spring naar bijdragen

Goedemiddag, ik ben knorr

knorr

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik wilde me even voorstellen. Ik ben een man van 38 en heb een alcohol probleem, maar dat begrepen jullie al.

Tja, laten we maar bij het begin beginnen. Ik drink al van af mijn 14de stevig, waarom omdat het toen bij het uitgaan hoorde. Zoals iedereen alleen eerst in de weekenden en dan laveloos naar huis. Op mijn 17de ben ik uit huis gegaan en kreeg mijn kamer, boven de discotheek, daarna boven mijn stamkroeg, daarna op nog geen 20 meter van de slijter en 50 meter van mijn stam café. Daar is het begonnen met echt mis gaan. s ‘avonds thuis ook aan het bier en naar het café tot sluitingstijd, ik kon via de binnen trap naar mijn kamer, binnen twee weken een rekening van meer dan 400 gulden was meer regelmaat dan uitzondering. Van de vrienden club was ik de enige die in de stad woonde dus werd er bij mij thuis in gedronken ( zoals dat zo mooi heet ).

Dat is zo een aantal jaren door gegaan. Ben toen mijn vrouw tegen gekomen waarmee ik op huwelijksreis ben geweest naar Israël. Als ik terug denk had ik hier al een probleem. Ik moest altijd mijn grote vriend en vertrouweling in de buurt hebben, u raad het al. Terwijl dat mijn vrouw had moeten zijn. Er waren hier ook twee Engelse jongens die 1 a 2 dagen voor we het week loon kregen door hun geld en drank heen waren, deze hadden zware ontwennings verschijnselen trillen, zweten misselijk en ze dronken zodra ze opstonden.

OP dit moment was ik 25 a 26 en hield mezelf voor "zie je wel dat je geen probleem hebt, jij drinkt niet overdag of bij het opstaan en je kunt makkelijk een dag zonder drank."

Terug in Nederland heb ik het relatief rustig aan gedaan voor een aantal jaar 3 a 4 biertjes op een avond en dat was het wel. In mijn ogen was een alcohol list iemand die s ‘morgens al begon met drinken totdat ze niet meer op hun benen konden staan. Ook had ik in deze periode regelmatig een dag zonder. Ik ben toen voor een ander bedrijf gaan werken en moest elke dag een krap uur met de trein, elke dag met het naar huis gaan 2 halve liters mee de trein in "voor de ontspanning" nooit langer dan 19.45 overwerken omdat ik dan pas na 21.00 uur thuis was.

Yea right ! De Albert Hein sloot om 20.00.

Diep in mijn hart wist ik dat ik een probleem had maar ja een alcoholist staat op met drank niet ik.

In die periode speelde mijn vrouw en ik veel Online pc games en ongemerkt gingen er 8 tot 10 biertjes in per avond. Na enige tijd begon dat ook mijn vrouw op te vallen dat we redelijk vaak in de week brood nodig hadden. Na een gesprek hadden we afgesproken om alleen nog maar in het weekend te drinken dat is een tijdje goed gegaan en heb me daar ook aan gehouden, alleen dat werkt dus niet bij mij. Geleidelijk aan begon ik ook weer door de week te drinken. Ik weet nog dat op een moment het bier in de aanbieding was in de Supermarkt 2 voor de prijs van 1.

Hierna is het echt mis gegaan. Biertjes uit het onderste krat halen en bij het bovenste insteken zodat ze niet zag hoeveel ik op een avond dronk. Zoals bij een hoop van jullie deed ook ik de boodschappen, kijken wanneer ze aan het werk was zodat ik ervoor kon zorgen dat ik genoeg in huis had. En als er toch een bier tekort zo ontstaan had ik altijd nog mijn Whisky. Ondertussen had ik al geen sociaal leven meer.

Als ze naar boven liep om de was op te hangen of de hond uit liet, snel de gangkast in en er 3 of 4 achter overslaan zodat ik in ieder geval aan mijn tax kwam. Snel even een

Het laatste jaar gingen we eigenlijk nooit meer samen naar bed, kon ik nog ff wat tanken!

Vorige week heeft mijn vrouw me te kennen gegeven niet meer met me verder te willen, ik ben er niet voor haar. Je moet weten dat haar vader vorig jaar overleden is en haar moeder ernstig ziek is. Ik ging niet met haar mee omdat ik dan kon drinken (of zuipen beter gezegd) en ze niet zag hoeveel ik naar binnen goot.

Ik denk dat mijn vrouw de ernst van de situatie (nog) niet door had ik dronk mezelf namelijk nooit laveloos of voor 15.00 uur en nooit als ik nog moest werken (ik werk onregelmatig). Uiteraard zijn er wel gesprekken geweest waarbij ze aangaf dat ik toch wel erg veel dronk. OhOh nog stiekemer te werk gaan dus.

Ik weet niet waar het verkeerd gegaan is met me, mijn vader was Alcoholist en kon zijn handjes niet thuis houden. Mijn zus, moeder en ik hebben regelmatig de effecten van alcohol gevoeld (ik ga ervan uit dat dit geen verdere uitleg behoeft)

Als we ergens heen gingen moest dat of zijn op een plek waar alcohol voorhanden was of we moesten op tijd terug zijn, maar het liefst bleef ik thuis zodat ik mijn vriend kon omhelzen. Overdag geïrriteerd en snel prikkelbaar en een ongelofelijke eikel!

Ik voel me zo klein, bang, nietig, schuldig en een lafaard. Ik heb mijn familie vrienden en het belangrijkste mijn vrouw verwaarloosd en onnodig veel verdriet bezorgd.

Gisteren is mijn vrouw langs geweest en hebben we mijn "vriend" door de gootsteen gespoeld, naja vriend welke vriend laat je liegen en gemeen doen tegen je vrouw en vrienden zodat er niets meer voor je overblijft.

Ik ben zo klaar met de drank, alleen jammer dat de wake up call moest komen nu het voorbij en waarschijnlijk te laat is.

Het klopt drank maakt meer kapot dan je lief is.

Morgen dag 3 zonder drank en vrijdag naar de huisarts

1 step at the time en dag voor dag

En jane4 dank voor je slogan “Je kunt niet falen, zolang je niet opgeeft”

Hij staat op de WC deur zodat ik hem elke dag een paar keer zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Knorr,

Welkom hier,

De eerste stap heb je gezet; Het erkennen, dat je een probleem hebt.

Goed, dat je er wat aan wilt doen.

Jammer, dat er zoveel voor nodig was om de schellen van je ogen te doen vallen, maar ja, zo gaat het nou eenmaal vaak he.

Hoop, dat je wat aan ons forum hebt

We hebben ook een "virtuele"huiskamer; De rubriek Ditjes en Datjes.

Ook daar ben je uiteraard van harte welkom

We hopen nog van je te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Knorr(etje)

wat een verhaal

en hoe herkenbaar.

Wat mij het meeste raakte is de zin waarin

je schrijft dat je je vrienden familie en vooral je vrouw

hebt verwaarloosd. Je vergat jezelf:heart:, je hebt jezelf nl.

verwaarloosd en als gevolg daarvan ook de rest.

Wat zullen we die herkennen he.

Nu dus een poos: eerst ik!!!!

Ik ben belangrijk en als ik goed voor mezelf zorg, dan kan ik er

ook goed zijn voor de ander.

Diepe buiging voor je vrouw, die moet erg veel van je houden en

daar mag je zuinig op zijn.

Vandaag is dag 2 en ik hoop je hier veel en vaak te lezen,

je bent nog hardstikke jong en hebt een heel leven voor je

waarin je weer trots op jezelf gaat zijn, waarin je het vertrouwen van je vrouw

en van jezelf terug gaat winnen en waarin er weer tijd komt voor elkaar.

Die slogan wil ik graag met je delen; via profiel kun je hem in je onderschrift zetten.

Bedankt voor je verhaal. delen is helen

is de mooie slogan van rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knorr,

wat een verhaal en in zekere zin in mindere mate herkenbaar. maar hoe ver we ook zijn gegaan, hoe erg het ook is, voor ons allemaal geldt: we hebben een probleem. ik heb het nu onder controle maar voor hoelang???? ik ben pas twee maanden bezig, vindhet nog veeeeeeeel te vroeg om te juichen.

wel juich ik jou toe, zo eerlijke ne oprecht, ga ervoor. en wie weet, als je vrouw ziet hoe die zogenaamde vriend een vijand is die je lekker in de pan hakt... ze houdt van je, dat is duidelijk.

zijn er ook kinderen in het spel? jij als rolmodel?

ik hoop je tegen te komen in de huiskamer... ga ervoor, je verdiendt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Knorr,

Ik heb je verhaal helemaal gelezen. Dank voor het delen. Een oprecht en eerlijk verhaal.

Houd je vast aan dat motto. Geef niet op. Als je dat niet doet kun je niet falen hoe het ook afloopt.

Ik hoop dat je vrouw je nog de kans geeft te herstellen. Haal alles uit de kast om echt nuchter te worden. Te laten zien dat je het serieus meent.

Ik heb veel steun aan mij AA lotgenoten. Is dat niets voor je? Daar zit veel ervaring ook met dit soort situaties.

Ik wens je heel veel moed en wijsheid toe.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Knorr,

Ook ik heb je verhaal gelezen en ook ik herken het natuurlijk.

Ik denk toegeven voor jezelf dat je een probleem hebt is de grootste stap.

Stoppen met drinken is de enige oplossing en dan puin ruimen...

Praat met elkaar en wees tegen haar net zo eerlijk als hier tegen ons denk ik.

De drank maakt je een ander persoon die je niet wilt zijn en die je eigenlijk ook niet bent.

Ik denk maak samen de balans op en verontschuldig je voor alle dingen waarmee je haar gekwetst hebt.

Laat haar zien dat je er voor gaat.

Als je er samen niet uit komt zoek dan hulp?

En bekijk het allemaal 1 dag tegelijk, desnoods 1 uur tegelijk.

Besluit als je wakker wordt dat je deze dag niet drinkt wat er ook gebeurd, en geef jezelf een dikke schouderklop als je gaat slapen en weer een dag erbij kunt tellen.

Heel veel sterkte en hou vol!

Groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie wel voor jullie hartverwarmende reaktie's.

ik ben opgevoed met het motto "niet zeiken, doorgaan en vertrouw niemand. ze zullen je alleen maar pijn doen."

Ik kan dat mijn moeder niet kwalijk nemen, 3 kinderen opvoeden waarvan er 1 zwaar gehandicapt is in de jaren 80.

Les 2 die ik leer in korte tijd. Gedeelde smart is halve smart. Je kunt niet alles alleen en hulp vragen en krijgen voelt als een ware verlichting. Ik sta er niet alleen voor.

Tonnyw, ik heb eerst mijn vrouw gevraagd of ik mijn verhaal mocht delen op het net en heb haar en iedereen die ik nog ken de link gestuurd. Klinkt raar maar ik ben blij en opgelucht dat mijn grote geheim naar buiten is. Gelukkig kreeg ik ook van hun hele goede reaktie's. Niemand had in de gate hoe ernstig het probleem was geworden en hoe ver ik al was afgegleden. Ik ga er alles aan doen mijn talent tot bedriegen en verbergen om te zetten naar positiefe eigenschappen. Luisteren en vertrouwen.

En stientje neen er zijn gelukkig geen kinderen in het spel waar ik voor faalde als rolmodel.

Ik kom zeker naar de huiskamer,

Nogmaals dank. Ik wist niet dat dit zo goed kon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Knorr,

Voor mij is je verhaal heel herkenbaar. Mijn man duldde me alleen nog in huis, omdat hij dacht dat ik het niet zou overleven als hij me op straat zou zetten. Zo veel keren beloften gebroken, oneerlijk zijn, als hij de kamer uit was snel even wat nemen; ik herken het allemaal. Van nature ben ik een hele eerlijke persoon en ik kreeg zo 'n hekel aan mezelf door dat oneerlijke gedoe! En ik schaamde me zo de volgende dag, als ik het weer niet voor elkaar had gekregen.

Het heeft een hele tijd geduurd, voordat hij begon te geloven dat het me menens was.

Hij wilde gewoon niet opnieuw teleurgesteld worden, en geef hem eens ongelijk.

Ik heb de internettraining van Tactive gedaan. Mijn valkuil is, dat ik chronische pijn heb. Ik ben tot het besef gekomen dat ik die pijn nu eenmaal niet veranderen kan, dus dat ik wat zal moeten doen aan de manier waarop ik er mee omga.

Je bedenkt ook alternatieven voor moeilijke situaties e.d. Ik begon regelmatig te drinken als ik begon met koken. Sindsdien neem ik een kop bouillon of soep en daardoor zwicht ik niet voor de drank. Zorg ook voor voldoende en gezond eten en drinken, dat vermindert de trek.

Heb je gezien dat we op de dagdraad ook een dagpact hebben? Mensen die zich daarop zetten, beloven zichzelf en elkaar dat ze deze dag niet zullen drinken. 's Avonds vertel je dan hoe het die dag gegaan is.

Mij helpt dat als ik niet stevig in mijn schoenen sta, want het is mijn eer te na, om te moeten zeggen dat ik het niet gehaald heb.

Verder blijft het een kwestie van volhouden! Wees eerlijk naar jezelf en de anderen en mocht je struikelen, kijk dan waarom het is gebeurd, veeg je knietjes af en ga verder, met hernieuwde moed.

Veel succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...