Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Leni

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Leni

  • Rang
    Nieuw hier

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Leni

    Voorstellen

    Dat is inderdaad een goed plan @Frankk. Ik maak idd ook wel dat soort lijstjes. Aangezien ik me in de avond weer rustig voel en me niet kan voorstellen dat ik me weer naar zal voelen in de ochtend zijn de activiteiten vaak te hoog gegrepen. Ik wil zo graag mn oude leventje terug. Maar me aan een simpel lijstje houden moet lukken.
  2. Leni

    Voorstellen

    Dank jullie wel @Cyclad58 en @Frankk voor jullie reactie en tips. Het is fijn jullie ervaringen te lezen ook al zijn ze naar. Voelt minder alleen. Ik ga morgen de huisarts vragen om tabletten van 2 mg dan zal het eerste stapje 0,5 mg eraf zijn (ik breek nu steeds de 5 mg tabletten doormidden). Ik ervaar zoveel vermoeidheid van de Diazepam. En als ik dan een dutje probeer schrik ik wakker met angst en is mn lichaam weer in rep en roer. Als ik niet toegeef aan die enorme vermoeidheid zoals vanmiddag word ik erg somber. Inmiddels weet ik dat dat buien zijn die ook weer kunnen omslaan naar wat mee
  3. Leni

    Voorstellen

    Inmiddels ben ik overgezet op Diazepam. De afbouwarts startte met een vrij hoge dosering (ik zat een paar dagen in een detox) en na 6 dagen ben ik naar huis gegaan met 3 x5 mg per dag. Ze vonden het te riskant om verder af te bouwen omdat ik zeer veel onrust, angst en huilbuien had. Nu ben ik zelfstandig geminderd naar 2,5 ochtend, 2,5 middag en 5 Voor de nacht. Ik vond het gedrogeerde gevoel van 5 mg Diazepam erg naar. De huilbuien zijn minder sinds de laatste afbouw van 2,5 mg in de ochtend. De angst en de onrust lijken wel de hele dag aanwezig. Het is echt de dag doorkomen. Trillen, inwendi
  4. Leni

    Voorstellen

    Dank voor je reactie en meedenken! Ik ben sinds 27 april de middagdosering gaan weglaten. Het valt me enorm zwaar. Gisteren de hele dag gehuild en me wanhopig gevoeld. Gelukkig wel wat kunnen slapen. Die ochtendpil lijkt ook vandaag nauwelijks iets te doen. Veel onrust, spanning in mn lijf, misselijk, onrustige darmen. Vandaag maar weer eens met psycholoog overleggen.
  5. Leni

    Voorstellen

    Beste mensen, Mijn naam is Leni, ik ben nieuw hier. Sinds eind januari heb ik last van paniekaanvallen door langdurige stressklachten (zieke vriend (maar inmiddels hersteld)druk werk). Ik ben hoogsensitief en heb ADD en gebruikte wel al jaren escitalopram 5 mg (en soms een periode 10 mg)om alles aan te kunnen. De huisarts stelde voor de escitalopram op te hogen naar 7.5 mg en oxazepam te gaan gebruiken. Ik had wel eens paniekaanvallen maar sporadisch en gerelateerd aan een plek (openbaar vervoer, lift). Heel af en toe nam ik dan een halve Bromazepam. Het was verder geen belemmering
  6. Leni

    Even voorstellen

    Hoi Marcie, ik herken je vraag, ik heb ook sinds 10 april een ophoging van Escitalopram ( van 7,5 naar 10 mg), daarbij 3 x 1 mg lorazepam per dag gekregen die ik per week met 0,5 mg moet afbouwen: zit sinds 18 april op 2,5 mg maar heb veel klachten: veel huilen, onrust, angst, down en slecht slapen. Ik vraag me ook steeds af; zijn het bijwerkingen escitalopram of ontwenningsverschijnselen benzodiazepine ? Een psychiater (niet degene die dit voorschreef maar een collega) zei: Het is heel vervelend maar dit is ontwenning, je moet hier doorheen. Zij had dit zelf nooit zo voorgeschreven
  7. Bij navraag over mijn klachten sprak ik een collega van de psychiater die me de Lorazepam voorschreef. Zij zei dat ze dit nooit zo voorgeschreven zou hebben. Dit zijn ontwenningsverschijnselen en de enige manier is afbouwen en er doorheen. Ik wist het wel na alles wat ik zelfstandig op internet al gelezen had. Nu zit ik er nog weken aan vast.. ik hoop dat iemand me tips kan geven dit vol te houden.
  8. Na een zeer stressvolle periode met een zieke vriend kreeg ik last van verergerde paniekklachten. Ik had wel eens af en toe een paniekaanval maar nu kwamen ze vaker. Sinds 11 febr heeft mijn huisarts mij oxazepam voorgeschreven om de bijwerkingen van de ophoging van mijn escitalopram (van 5 naar 7,5 mg) te verminderen. Ik had hier eerder nooit last van. Ongeveer een maand heb ik 30 mg geslikt. Daarna ben ik gaan afbouwen omdat ik merkte dat ik afhankelijk raakte van dit middel. Daarbij hielp ook niet voldoende. In de nacht had ik paniekaanvallen en die zorgden voor slapeloosheid. Uiteindelijk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...