Spring naar bijdragen

Dylan

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    1.708
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    2

Alles door Dylan geplaatst

  1. Of gewoon samen iets bedenken dat een pakkend dagelijks "label" zou kunnen zijn voor de dagdraad. Voor eventuele andere tekst is genoeg ruimte na de datum.
  2. Zojuist zat ik na te denken over het invullen van dat LABEL. Zie dat meer mensen soms niet goed weten wat ze daar precies mee aan moeten. Ik bedenk me nu dat daar eigenlijk elke dag gewoon "dagdraad" zou moeten/kunnen staan omdat het onderwerp zich daarmee onderscheidt van de overige ditjes en datjes. Het is in beginsel bedoeld om op te zoeken. Vandaar.
  3. Goedemorgen maxi. Druk? Nu al? Ook goedemorgen Albert. Die zal ook zo wel weer weg rennen haha.
  4. Môin, Er zal toch iemand aan de dag moeten beginnen, ik dus maar.
  5. En waar wil ik dan volgens jou mijn eigenwaarde uit halen? En waar zijn "we" bang voor?
  6. Dus we nemen een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was? En waar haal je dat teleurgesteld vandaan?
  7. En daar zit 'm nou net nou de kneep. (Farce majeure)
  8. Hoeveel meer moois zou Steve bedacht hebben zonder die troep? Nu is hij dood.
  9. Het is ook niet de irritatie zelf die een gemis veroorzaakt, maar juist andere zaken die tijdens die irritatie ook gebeuren.
  10. Hot, natuurlijk neem je het verleden mee. Daaraan is ook niets mis. Maar dat hoeft niet automatisch te betekenen dat ik er naar terug verlang. Dus inclusief alle ups en downs.
  11. Bolletje, je kun pas iets een ziekte noemen wanneer je eerst het woord ziekte definieert.
  12. Wat is dat toch een raar en vervelend knopje in het hoofd. Een merkwaardige en grotendeels valse associatie. Ik heb dat niet, nooit gehad ook geloof ik en dan vraag ik me af waarom sommigen wel. Hoe heb ik dat knopje uit kunnen zetten denk ik dan. En hoe leg ik dat uit? Aan de hand van een voorbeeld dan maar: Stel je woont ergens redelijk prettig. Ware het niet… die éne buurvrouw! Je bent er achter gekomen dat het een naar mens is, een vals, schaamteloos kreng. Achter je rug om probeert ze ook alles om jou het leven zuur te maken. Toch komt ze dagelijks, op een vaste tijd bij je op de koffie en dan is ze niet meer weg te bránden. Het gooit roet in de rest van de planning van je dag. Je gaat er, hoe belachelijk je het zelf ook vindt, zelfs rekening mee houden bij die planning. Je ergert je er aan, slaapt niet meer zoals het hoort enz. enz. Alles, maar dan ook echt alles heb je geprobeerd om die bezoekjes te voorkomen. Niets lukt. Het verziekt je leven. Op een dag heb je er dusdanig genoeg van en neemt een rigoureuze beslissing. Je gaat verhuizen. Eindelijk ben je van dat mens verlost en begint de draai weer te vinden. Vaak, op een bepaalde tijd van de dag, de tijd van haar bezoekjes, denk je er aan terug. En ja, toen jullie elkaar nog niet zo lang kenden waren er ook best een paar leuke momenten. En op het oude adres waren er ook best leuke andere dingen, maar die heb je nu ook. En de vooruitzichten dat dit alsmaar beter wordt zijn prima! Plotseling komt de gelegenheid om terug te verhuizen. Zou dat dan ook onrust brengen? Of zelfs wel/niet gedachten?
  13. Dylan

    maandag 13 januari

    Precies. Wat is er mis met lesgeven aan beginners?
  14. Dylan

    maandag 13 januari

    Lady Di
  15. Dylan

    maandag 13 januari

    Dit soort berichten heb ik vaker hier gelezen. Van wijfie bedoel ik. Het is geen sterke drank... het is er maar eentje ... als ik me rot voel. Allerlei verontschuldigingen vooraf liggen er al in besloten. De volgende dag lees ik dan meestal een nog minder leuk bericht.
  16. Dylan

    maandag 13 januari

    Waarom begin je er dan over?
  17. Dylan

    zaterdag 11 januari

    Soms raak je aardig in de war van wat hier zoal geschreven wordt. Ik zie bijvoorbeeld dat sommigen achter een zin die al helemaal af is, nog het woord “meis” plakken. Ik vind dat maar raar. Wat bedoélt men daar toch mee denk ik dan onwillekeurig. Zodra ik het woord typ, komt er ook meteen een rode streep onder. Er zal dus wel iets mee aan de hand zijn! Nu weet ook ik lang niet alles dus ik ben maar even op zoek gegaan maar al snel bleek dat dit woord inderdaad helemaal niet bestaat. Grondwoord van “meisje” dan misschien? Zou dat bedoeld worden? Maar dat zou raar zijn want meisje is nu juist een schoolvoorbeeld van een verkleinwoord zonder grondwoord. Logisch wanneer men bedenkt dat het woord meisje eigenlijk “maagd” betekent. Meis zou dan iets worden van oude maagd of oude vrijster en wanneer men elkaar hier daarvoor uit gaat maken is de moderator er vast en zeker als de kippen bij om in te grijpen. Of zouden die het ook niet weten? Kortom, ik kom er niet uit. Wie kan dit raadsel voor mij ophelderen?
  18. Dylan

    zaterdag 11 januari

    Da's een mooie voor mensen die beweren niet van zichzelf te houden.
  19. Dylan

    zaterdag 11 januari

    Môin, Duiken Nancy? Heb jij zo'n groot bad?
  20. Nou A3, dat jij je daar niets bij voor kunt stellen komt denk ik eerder doordat jullie aan hetzelfde woord twee heel verschillende betekenissen toekennen.
  21. download loopt Toine, bedankt.
  22. Lijkt me een prima plan Erwin
  23. Dylan

    zo moe

    Nou Kohtje, ik weet het zo net nog niet met je "proberen kan altijd". Stel ik lig voor een operatie in een ziekenhuis en men vertelt mij: We hebben hier twee artsen. Arts A en arts B en je mag kiezen. De ervaring is dat bij arts A 98% het loodje legt. Bij arts B is dat 20%. Echt, dan wist ik het wel. En die 2%? Die zouden het waarschijnlijk ook wel gered hebben zonder arts A. Sorry Erwin, maar van mij alsnog ook een hartelijk welkom op dit forum. En dat slecht(er) slapen, ja. Bij mij duurde dat ongeveer een maand voor het helemaal voorbij was. Sindsdien en tot op de dag van vandaag slaap ik als een roosje.
  24. Hierbij verklaar ik vandaag tot de dag van het plan!
  25. Gisteren schreef Ietje: "Ik heb geen plan". En inderdaad, zonder plan heb je denk ik een dijk van een probleem. Heel lang heb ik de veelgehoorde kreet: Vandaag drink ik niet, denk alleen aan vandaag, niet begrepen. Had echt zoiets van .. ja daaaaag ... wàt een dooddoener. En nog steeds denk ik dat veel mensen die dit naroepen hetzelfde denken omdat ze het ook niet begrijpen. Maar het heeft alles te maken met het hebben van een plan. Het eenvoudigste plan weliswaar, maar, misschien wel bij gebrek aan beter, het is een plan. En zonder plan ben je nergens. Zeker niet wanneer de twijfel soms toe slaat. Zelf heb ik nooit zo hoeven denken. (vandaag drink ik niet) want ik had een ander plan en wel: Ik drink niet, totdat ik een beter plan heb. Bij twijfel, het woord zegt het al, weet je het even niet. Het is dan veruit het eenvoudigst om terug te kunnen vallen op een vastomlijnd en niet te moeilijk plan. Je hoeft dan enkel te denken... wat was het plan ook alweer? Oh ja, zodra ik het even niet weet hoef ik alleen het plan te volgen. Dus mensen, maak een plan. Hoe eenvoudiger hoe beter. En "stick to it".
×
×
  • Nieuwe aanmaken...