Spring naar bijdragen

Hallo


Marjo

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik stel me even voor, Marjo 37 jaar en Belgische.

Ik ben, na 2x gefaald te zijn op de magische 3 maanden grens nu bijna 9 maand nuchter going on for life. Ik dacht dat die drie maanden wel bewezen dat ik geen alcoholist kon zijn en dacht dat een drankje weer kon. Dat ging enkele malen goed, om bij de 4de x 'iets' drinken terug me klem te zuipen. Minderen werkt dus niet voor mij.  Het duurde even voor ik inzag dat ik wel degelijk een alcoholprobleem had. Of eerder, nog steeds ondanks dat ik minder dronk als in mijn jeugdjaren. Ik ging graag mee in wat men om mij zei, dat iedereen wel eens zoiets voor heeft. Iedereen drinkt wel eens te vaak. Ik functioneerde toch? Ik dronk toch niet 's ochtends ofzo? Ik slikte het als zoete koek en maakte het mezelf ook graag wijs. Tot die laatste x, toen was de maat vol. 

Afin, ik ben dus bijna 9 maand niet meer beschaamd geweest in mezelf, goed uitgeslapen, een goed voorbeeld voor mijn 2 dochtertjes, mentaal stabiel, geen ruzie meer gemaakt met mijn man waar ik achteraf niets meer van weet, mezelf niet meer aangesteld of domme praat verkocht en zo kan ik nog wel een boel plussen opnoemen.

De schellen zijn van mijn ogen gevallen en ik zie alcohol nu voor wat het is. Ik kan eerlijk zeggen dat ik me beter voel als toen ik dronk, lichamelijk, mentaal. Ik ben eindelijk trots op mezelf en heb mezelf aanvaard. Ik hoef net meer te drinken voor mij anders voor te doen, mij anders te voelen of om nep gevoelens op te wekken. 

Vg Marjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...