Spring naar bijdragen

Uiltje is de wijsheid even kwijt


Uiltje

Aanbevolen berichten

In mijn onwetendheid had ik me al in de categorie "Thema's rond alcohol" een klein beetje voorgesteld. Na een tip doe ik het hier nog even weer over. Ik ben 53 en vind drank lekker. Alles en al mijn hele leven. Je zou zeggen hou je aan de maat en je kunt een pracht leven met drank hebben. Alleen dat lukt niet. Het begint met mate en de maat verdwijnt elke keer weer na enige tijd. Ik heb al een tijd een coach gehad en in het verlengde begeleiding van een haptonoom gehad. In principe zit het in mijn hoofd goed. Alleen ergens is er iets dat me steeds weer van het spoor af laat rollen. Het heeft denk ik ook wel met energie te maken. Ik weet als ik te veel van me zelf eis, dat dan de energie opraakt en dan te gemakkelijk te veel drink. Thuis dronk ik een hele tijd niet. Toen begon ik weer mee te drinken als er visite was. De afgelopen tijd greep ik elke kans buiten huis weer te drinken. Ook al weer aan het eind van de morgen als ik met een goed gevoel van een afspraak kwam. Ook omdat ik dan dacht dat mijn partner het niet meer zou ruiken als ze thuis kwam. Steeds dus met trucs bezig en daar zie ik dus aan dat het weer fout is gegaan. Toch ook stiekem weer thuis gedronken. Ik ga er voor dat het me deze keer lukt om nu voor altijd mijn verstand te gebruiken. Op andere manieren kan ik dat namelijk heel goed. Bijvoorbeeld in het helpen van mensen om hun welzijn in hun werk te vergroten. Ik moet dus blijkbaar nu even aan mezelf werken.

Groeten,

Uiltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiltje welkom,

Knap van je hoor dat je hetzelf inziet ,

en dat je er vanaf wilt.

en tja de meesten kunen niet sociaal drinken ,
ik ben er ook één van dus dan maar stoppen,

het sluipt er dan toch weer in en wordt het van kwaad tot erger .

heb je hulp erbij???????

ikzelf heb hulp gehad van de AdB internet behandeling en dat geeft je meer inzicht in je drank gedrag.

Mij heeft het goed geholpen misschien ook iets voor jou??????

Kom naar de dagdraad toe daar kun je er over praten dan weet je dat je er niet alleen voorstaat.

wens je heel veel succes

Groetjes meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik u nu eens verklap dat u het best wel waard zult zijn, ook al ken ik u nog niet, om het welzijn in uw eigen leven te vergroten?
Persoonlijk heb ik gemerkt, dat ik altijd begon te zuipen als ik mijzelf aan het wegcijferen was, in mijn leven.
Als de zaak voor ging, of mijn vriendin, of wat dan ook.
Dat ik mijzelf 'lekker kon wegcijferen' en het vervolgens, na gedane arbeid, mijzelf mocht volgieten.

Wat ben ik blij dat ik nu nuchter rondloop, zeg!
Eindelijk heb ik het lef om aan mijzelf te denken.
Eindelijk de tijd om de dingen te doen die ik 'altijd al wilde doen'.
En ze dus ook maar gaan doen, want tegenslagen krijg ik toch.
Niet geschoten is altijd mis, toch?

Succes, Uiltje, met de adb en de dagdraad en de mensen hier online!
V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo uiltje
welkom en ik hoop
dat je de wijsheid gauw weer terug zult
vinden, want 53 is een mooie leeftijd
om nog een hele poos gezond en nuchter
door het leven te gaan
de wijsheid komt met de jaren
maar dan moet je ze wel kunnen herkennen
en in de praktijk brengen
succes ermee
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Birthe,

Dank voor je reactie. Ik herken veel van dat wat je schrijft in Wie is wie en het is goed dat je er nu ook mee aan de slag gaat. Doen we dat niet dan glijden we nog verder af en dat gaat niet gebeuren. Er is te veel goeds om ons heen om voor te gaan.

Het heeft bij mij veel te maken met dat ik het druk in mijn hoofd heb en dan de controle over mezelf kwijt raak. Daardoor raak ik ook veel energie kwijt en dat wordt nog eens versterkt door de drank. Dus...... in elk geval geen drank meer en werken aan rust in mijn hoofd.

Ik wens jou ook heel veel succes en deze keer ga je het redden.

Liefs, Uiltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...