hella Geplaatst 18 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2009 Hallo allemaal,Ik ben Hella (43), ik lees al een hele tijd mee en vind het wel zo prettig dat iedereen dat weet.Ik ben verslaafd aan een verslaafd gevoel (geen alco of drugs). Ik weet dat dit een alcoholforumis maar het gaat er om dat je de verslaving de baas wordt. En wat je tegenkomt. In veel forums wordt weinig gereageerd daarom kom ik hier regelmatig..Zelf durf ik niet terug te gaan naar mijn gevoel, bang voor de angst die ik dan ga voelen. (angst voor de angst)Of dat ik overspoeld wordt door emoties. Want het is best veel wat er allemaal is gebeurd enniet is verwerkt.Daarnaast ben ik HSP of anders gezegd hooggevoelig.Aan de ene kant wil ik heel graag weer een normaal leven, maar de duistere kant in mij zegt laatmij hier maar blijven en dit geeft innerlijke strijd. Ik ben me ervan bewust dat ik mijn levensinstelling moet veranderen anders red ik het niet.In ieder geval vind ik het fijn dat ik met het forum mee kan lezen en misschien kom ik ook schrijven op de dagdraad, maar dat zal niet zoveel zijn want het zijn nogal wat berichten om op te reageren.Iedereen veel sterkte,warme groet, Hella Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 18 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2009 Hoi Hella welkom,Tja ik weet niet of dit draadje de goede draad voor je is maar ik denk dan verslaafd is verslaafd hé aan wat dan ook;)en ik snap da tje graag een normaal leven wil.Mijn vraag is dan ook heb je hulp hierbij???Ik zou je graag wat anders benaderen,maar ik zou nu niet weten hoe, kom anders naar de dagdraad toe en leg het de anderen eens voorWens je heel veel sterkte Lieve knuffel van meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hella Geplaatst 18 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2009 Hoi Meiske,Bedankt voor je reactie en welkom.Voor mij voelt dit wel het juiste draadje. Ik heb hier verder nog geen hulpbij. De dagdraad daar kom ik graag een andere keer.fijne avond hella Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2009 Hallo Hella,een warm welkom en fijn dat je een keer meeschrijft.Ik ken het meelezen en jezelf een beetje een stiekume voyeur voelenwant niemand weet dat je meeleest he. Maar als jij er wat aan hebt, zou ik zeker blijvenmeelezen. En wat meiske ook zegt, gewoon proberen op de draad en zelfsals niet iedereen het snapt toch je eigen gevoel volgen. Ik neem aan dat dat gevoel welmag, zolang het over het hier en nu gaat. Voor de dingen uit het verleden en je idee verslaafd te zijn aan een verslaafd gevoel, die snap ik niet helemaal. De angst voor de angst wel, en meestal verlamt dat je en dat is jammer. Hooggevoeligheid en verslavingen gaan vaak samen, ik denk zelf dat het iets te maken heeft dat je door die hoogevoeligheid te weinig bij jezelf kunt blijven, grenzen kunt stellen.En bij verslavingen gaat ook alles om grenzen, toch? Maar dat heb ik zelf maar bedacht hoor, weet niet of het klopt. Het ADB gaat wel uit van alco-verslaving, dus uiteindelijk weet ik niet of je je hier op je plaats zult voelen, want dat probleem heb jij blijkbaar niet, gelukkig maar.Als je schrijft dat er veel is gebeurd en niets verwerkt, zou ik je toch therapie aanraden, want als je alles bij je houdt, dan kan het niet anders of het wordt je een keer teveel en het is fijn als je dat voor kunt zijn.Maar ik ken je niet goed genoeg om iets specifieks te adviseren. Misschien eens googlen of via huisartsinformeren wat bij je past. Maar je kunt en hoeft het niet alleen te doen, dat zie je hier ook, hoe fijn het is om steun te krijgen en te geven, want mensen met bagage hebben ook veel te geven, ook al lijkt dat soms niet zo. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wie weet, tot op de dagdraad,Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hella Geplaatst 18 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2009 Dank je wel Jane voor je uitgebreide reaktie.Ik probeer binnenkort mee te schrijven op de dagdraad.fijne avond Hella Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Heel veel succes en wie tot bij de dagdraad!!Liefs Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2009 Hoi Hella,Welkom op het forum.Ik ben ook een HSP.Drank verdoofde en dempte de binnenkomende stroom van vele indrukken........Weet niet zo goed hoe ik verder inhoudelijk op je verhaal kan reageren ..Misschien later in de dagdraad.Ik hoop dat je hier vind wat je zoekt???Wens je in ieder geval sterkte!Misschien tot draadliefffssssssssss Cocootje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden