Spring naar bijdragen

nieuw hier

an1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, na een week jullie forum bekeken te hebben wil ook ik me hier even voorstellen.

Mijn naam hier is An1 en ben sinds vorige week aangemeld voor een internetbehandeling wegens alcoholproblemen.
Net als bij veel anderen is bij mij ook het alcoholgebruik de laatste jaren ernstig vermeerderd onder invloed van spanning en stress.
Ik ben een alleenstaande moeder, ben zzp'er, en heb de laatste jaren mijn ouders verpleegd/verzorgd.
Deze zijn inmiddels allebei overleden en ik merkte dat mijn alcoholgebruik in deze jaren was toegenomen. Nu ik alles weer in een wat rustiger vaarwater heb merk ik dat ik niet meer zonder alcohol kan. Sinds vorige week ben ik aan het minderen en dan nog schrik ik als ik mijn alcoholschrift zie.
Door de week drink ik alleen 'savonds na 9 uur, maar dan wel een hele fles wijn/rose. Aangevuld met een paar glaasjes port. In het weekend dronk ik minstens een fles port en een fles rose. De port heb ik al laten staan, door de week lukt het me soms om het met 3 a 4 glaasjes rose dan wel rode wijn te doen maar dat kost dan zoveeeeeeel moeite.
De reden om dit forum te bezoeken is dat ik zie dat julie veel steun hebben aan elkaar. Vanaf woensdag zijn mijn kinderen een aantal dagen naar hun vader en dat zijn ook de momenten dat ik veel meer drink.
Dus ik zal ook de komende dagen regelmatig inloggen in de hoop dat jullie mij er een beetje doorslepen.
Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jacqueline en Isa,
Ik wilde eigenlijk minderen maar als ik de berichten een beetje volg is minderen moeilijker als stoppen.
Maar goed, we zien wel. Isa, ik zie dat jij bent aangemeld sinds 16/9. Ben jij gestopt, heb je geminderd en hoe heb je dat gedaan?Jullie ook sterkte!
Hoe de dagdraad werkt moet ik nog even uitvinden maar dat zal ik wellicht binnenkort doen!
Ik ken het gepieker Jacqueline maar heb nog nooit gemerkt dat drank daarvoor een oplossing gaf. Alleen even ontspanning en natuurlijk volgende dag hoofdpijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ans

Ik weet ook niet wat de dagdraad is maar misschien kan Isa dat beantwoorden?
Minderen is geen optie, dat zit je jezelf alleen maar gek te maken en te kijken naar de klok wanneer je weer een volgende kan nemen. Toen ik nog bij de AA zat was het motto: ieder uur (of iedere dag) is weer een overwinning en dat was ook zo, je voelde je dan weer dat je sterker was dan die rottige alcohol.. Hoofdpijn heb ik nooit ervan helaas, dat zou het stoppen een stuk makkelijker maken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo An1 en Jacc,
maar even 2 tegelijk want Jacc
is ingehaakt.
Allebei een warm welkom,
An heeft een week meegelezen dus die kent het klappen van de zweep
al een beetje. Jacc ik hoop dat je hier ook snel thuis voelt.
Jacc je kunt je aanmelden voor de ADB behandeling, ik ben er zelf bijna
mee klaar, wist niet toen ik begon, dat ik zou gaan stoppen
maar het ging eigenlijk een beetje vanzelf. Ik begon me beter te voelen,
zag wat op tegen die eerste nemen en las hier steeds dat je de eerste
nemen vandaag helemaal niet hoeft. Morgen kan dat altijd nog. En dan is het weer vandaag, dus
dacht ik wat zal ik mezelf nog kwellen, ik ga een maandje of twee zonder en dat heb ik inmiddels verschoven tot na de feestdagen. Als ik die zonder alco door kan brengen
dan heb ik het eigenlijk helemaal niet meer nodig. En natuurlijk heb ik de stressmomenten
waarop ik trek krijg, want ja je komt natuurlijk wel tegen waarom je dronk.
Maar die momenten gaan voorbij, ff wat leuks doen, of juist poetsen (bah) alles helpt
eigenlijk en bij vragen of crisissituaties ga ik hier ff advies vragen. Er zit altijd wel iets bij
dat bij mij past en alleen de steun van hier sleept me er al doorheen.
Dus ik heb er wel vertrouwen in nu, en gun jullie dat natuurlijk ook.
Lees en schrijf mee
kom via FORUMS naar de dagdraad met de goede datum erbij
tot daar
groetjes jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo An en Jac,

Welkom op dit forum ,

Heel goed van julie dat je het probleem onder controle wilt krijgen
vind het best knap van jullie, dat je die stap hebt gezet

En ja dames stoppen is vele malen makkelijker als minderen,
heb ik wel ervaren, dan weet jezelf waar je aan toe bent
en heb je rust in je hoofd,
ikzelf ben gestopd vanaf 5 febr,jl
en heb er heel veel voor terug gekregen bv meer energie meer durf enz

Al is het geen gemakkelijke weg,
het is wel de moeite waard

Ik wens jullie dan ook heel veel succes en sterkte

Lieve knuffels van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo An en Jacc
Van harte welkom !
Ik ben zelf ook nog niet zo lang hier en sta nu voor de
20 ste dag droog. Ben bezig met de adb internetbehandeling
en hoop hierdoor meer inzicht te krijgen in mijn drankprobleem.
Ik heb al vele malen geprobeerd om de drank achter mij te
laten. Vele pogingen van minderen achter de rug. Dit werkt bij mij niet.
Eén glas is genoeg om door te gaan tot het eind. Op een
feest of in de kroeg het licht uitdoen en dan nóg thuis of bij vrienden
doordrinken. Geen sprake van controle. Ik heb dus verloren van de
drank. Ik ben nu Cold Turkey gestopt.
Het forum is mij tot grote steun!!
Ik hoop dat jullie daar komen waar jullie willen zijn en wens jullie
daarvoor veel moed, kracht en sterkte tot.
Kom naar de dagdraad om te schrijven, te lezen, je probleem neer
te leggen, van je af te praten, wat je zelf wilt.
Tot draad,
liiieeeefffsssssssssssssss Cocootje

Enne last but not least: TOP dat jullie deze stap hebben gezet want dat vergt MOED !!!!!!!
:present:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag meiden, dank dat jullie allemaal zo meeleven, ik weet dat ik niet de enige ben en ook eens moet stoppen met het zwelgen in zelfmedelijden, ik schiet er niets mee op en zeker mijn omgeving niet, die weten niet eens dat ik na bijna 2 jaar weer begonnen ben met drinken. cold turkey werkt voor mij ook, alleen is het dan bv een week en denk dan: ach ik ga toch maar even langs de supermarkt, niemand merkt het, als ik dan in de spiegel kijk vraag ik me af wie ik voor de gek hou, iedereen kan het zien... tranerige ogen, altijd ziek, zwak misselijk of onderweg, balen dus. ik heb me voorgenomen vandaag een beetje in mijn huis te poetsen waar ik een rothekel aan heb en dan een rondje rond de plas te lopen, als ik dat niet eens kan opbrengen ben ik echt een slappe hap. An we gaan dit gewoon doen en volhouden!! als ik alle berichten lees van anderen kunnen zij het, dus wij ook!! liefs jacc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc zet hem op met dat poetsen, dan reinig je gelijk je ziel, werkt echt.
En die lange wandeling om de plas die ga je van af vandaag dagelijks doen.
En dan rustig de tijd nemen, de herfstkleuren in je opnemen en in het NU leven.
Die crisis die gaat wel weer voorbij
Jij leeft maar 1 keer en geniet ervan.

An1 ga alvast goed bedenken wat je de vrije dagen zonder kinderen gaat doen.
Lekker eten in huis halen, een vriendin te eten vragen, een boswandeling maken.
Maar vul het in anders ga je gauw weer aan de port of wijn
en zo te horen wil je dat niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...