lizzoe Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 Hai,ik ben voor de 2 de x terug...En ben al voor de ...50ste x begonnen om te stoppen met drinken.Nou moet ik zeggen dat het nu dus echt wel duidelijk voor mij is dat ik niet kan minderen,en dus moet stoppen.Ik kan als vb 2 dagen deze week niet gedronken,en ik bedacht me gisterenavond dat ik nu best wel 1 wijntje kon nemen....een fles dus....!?!Ik zal mezelf nog even opnieuw voorstellen:Ik ben 32 jaar,moeder van 2 kinderen,en werk 2 dagen.Mijn doel is om van de alcohol af te komen.Ik merkte wel al op de alcohol vrije dagen dat mijn lijf happerde,en mijn geest toch wel.Zo raar...s'morgens voel ik me nog sterk in de schoenen staan,en vanaf een uur 3 begin ik redenen te bedenken waarom ik toch maar wel een wijntje te mogen:"er zijn zoveel mensen die een wijntje drinken,....ik drink tenslotte toch niet de hele dag....,ik heb het verdiend (OOK ZO'N MOOIE!)Ik hoop dat het mij nu gaat lukken,want ik wil het echt.Ben alleen zo bang voor die teleurstelling en schuldgevoel als het me weer eens niet gelukt is.Nou,ik ga naar mijn werk,kom vanavond even bij jullie terug!!!xxxx Lizzoe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 Ha Lizzoe,welkom terug dan maar he, je kunt zien dat je niet de enige bent op herhaling.Het feit dat je steeds blijft proberen is nu waar je kracht uit kunt halen.Je weg is zwaar en de angst groot.En zolang je met die angst in beweging blijft doe je wat je kunt.Je geeft niet toe. Pas als de angst je verlamt krijgt die echt vat op je.Maar je angst onder ogen zien en hem toch aangaan, daar is moed voor nodig!!Niet vergeten hoor, het is niet alles negatief wat nu gebeurt.Als je merkt dat je smoezen begiont te verzinnen is dat jouw alarmbelletje,dan moet je dus in de aktie, hup het forum op, of iets leuks of nuttigs gaan doen(nee Lizzoe ff niet de boodschappen) of iemand bellen. Als dat moment voorbij iskun je misschien even nadenken wat de aanleiding ervan was, of dat het gewoonte (tijdstip) was.Heb je de ADB behandeling gedaan? Dan is dat een goede manier om hulp te krijgen.Het is je nu misschien nog niet gelukt, nou en, dan duurt het nog wat langer.Maar het is ook nog niet mislukt, je nam ff een omweg, niet slim misschien, maar zeker nietdesastreus. Zet m op meid, je hebt veel om er voor te strijden: ik ben om mijn dochter begonnenmaar nu voor mezelf bezig en zij vaasrt er ook wel bij, dat geeft weer kracht als ik het moeilijk heb.:present:Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driek Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 Welkom lizzoe ,Ben zelf hier ook nieuw en jou verhaal sluit bij de mijne aan .Mooie zin of woord he! Na het werk te drinken "ach heb het verdient" na z'n dag .En ja 1-tje nou dat ken ik bij mijn eerdere pogingen na 4 dagen droog te staan ging ik weer naar de 10 tot 15 flesjes.Houd dus in dat wij niet sociaal kunnen drinken en het inderdaad uit de hand loopt .Volgende ochtend gaat het goed maar s'middags ben je moe en na een drankje voel je je weer fit worden .Komop Lizzoe STOP ermee (weet het zelf is moeilijk) denk eens aan je kinderen .Mischien dat dat een goede motivatie is om voor de kinderen te STOPPEN en tuurlijk voor jezelf .Nou hopend dat het nu wel zal lukken. veel succes .Groetjes , Driek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Doesca Geplaatst 31 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2009 Hallo Lizzoe,Ook namens dit nieuwe lid (sinds afgelopen donderdag) van harte welkom.Heel herkenbaar is je verhaal - voor mij ook.Toevallig sprak ik vanmorgen een paar goeie vrienden aan de telefoon - via de luidspreker dus dan kan ik met allebei samen praten - en ik vertelde ze met wat gêne over mijn hernieuwde strijd tegen de alcohol.En wat reageerden ze lief: nl. welneeee! HELEMAAL niet zwak. Juist heel GOED dat je de draad weer oppakt en het gevecht weer aangaat. Dit wilde ik je graag meegeven voor vandaag.Ja als je erover nadenkt, wordt er overal zo vreselijk vaak en veel gedronken en lijkt het zo in onze maatshappij ingebakken te zijn dat niet drinken vaak als ongezellig wordt gezien.Inmiddels heb ik geleerd dat juist die mensen die dat zo "ongezellig" vinden, vaak ook zèlf een probleem met alcohol hebben maar daarvoor weglopen.Wij, Lizzoe, doen dat dus niet! Wij en alle anderen op dit forum gaan er weer voor en binden de strijd aan. Wat zijn we goed he ? Heel veel succes gewenst ook van mijDoesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Lizzoe: welkom hier!! de aanhouder wint !!! onthoud dat goed, de moed never nooit opgeven !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lizzoe Geplaatst 5 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2009 Hai,na 1 goede dag,kwamen 2 slechte dagen (iedere dag een fles!!!!).Nu vandaag weet ik dat het me gaat lukken om niet te drinken.!!Ik dacht van de week,ach nu lukt het me wel om 1 wijntje te drinken!Ik weet niet wie ik voor de gek hield...nou ja mezelf dus!Haha!Ik kan niet minderen,het is alles of niets!Wat een gevecht zeg,en vanaf 15.uur gaat mijn geest een spelletje met me spelen.Mijn geest weet precies waarom ik wél een wijntje zou mogen drinken!Ongelooflijk hoe creatief mijn geest is hoor!!Maar ...vandaag gaat het me lukken!!xxxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lizzoe Geplaatst 5 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2009 Ennuh bedankt voor jullie lieve berichten!En tips zijn welkom om de zware uren door te komen!!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden