Spring naar bijdragen

Voor het eerst hier


Doesca

Aanbevolen berichten

Goedemiddag hier allemaal.

Ik ben Doesca, vrouw van 54, en met een 3de stop-alcohol bezig.
Nu voor de eerste keer met behulp van Refusal.
Zojuist mijn eerste dosis gehaald bij het GGZ in Noord Nederland.
Morgen de tweede dosis en dan een aantal maanden 2 x per week.
De reden dat ik pas nu met behulp van Refusal wil stoppen is omdat mijn eerste twee pogingen zijn mislukt, om redenen die de meeste van jullie waarschijnlijk wel zullen herkennen ?
Namelijk: toch weer "een" drankje genomen, na de eerste poging na 3 maanden, daarna na 6 maanden.
En na dat ene eerste drankje maakt dat die tweede vast ook geen kwaad kan en dan uiteindelijk weer voor de bijl he ...
Dus ondanks mijn aversie tegen Refusal toch maar weer ervoor gaan, nu met extra stok achter de deur.
Ik denk dat ik geregeld eens kom kijken om te zien of er mensen zijn die dit ook herkennen.

Voor nu: groeten en succes
:present:
Doesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Doesca,
een warm welkom hier ook van mij.
Ik hoop dat je nog tijd hebt om de dagdraad van gisteren te lezen, daar staat een heel
groot deel beschreven over Refusal en de aanleidingen en redenen van forummers.
Misschien is het verwarrend, maar misschien heb je er wat aan.
Ik hoop dat je je hier snel thuisvoelt en dat je mee gaat schrijven als je daaraan toe bent.
Hulp via de ADB behandeling kan helpen, ik heb er veel baat bij, ben bijna klaar en vind
het spannend de volgende stap te zetten.
Ik wens je veel succes op deze nieuwe stap van stoppen
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Isa

Sjee wat leuk - al 4 reacties op mijn berichtje :D.
Allemaalvol goede moed en hoopgevend.
Ik wil best naar de dagdraad komen maar geen idee hoe ..... ??
Kun je mij daar svp ook bij helpen?

Bedankt alvast en we spreken elkaar daar waarschijnlijk wel.

:present:
Doesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ari,

Dank dank voor het warme welkom :light:

En ja ik heb echt hulp van het GGZ. Een vreselijk vriendelijk verslavingsarts die alle begrip heeft en alle tijd neemt, en bovendien regelmatig gesprekken met maatschappelijk werkster,
Ik mag absoluut niet klagen daarover, integendeel.
Zoveel begrip en geduld, ook na 2 eerdere min of meer mislukte pogingen.

Intussen heb ik begrepen dat die dagdraad onder de ditjes en datjes zit, dus ik ga daar zo ook eens kijken.

Tot ziens
:rose:
Doesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane,

Ook al zo'n lief en begripvol berichtje van jou.
Dank je voor de tip over de Refusal die gisteren kennelijk uitgebreid is beschreven .... ik vind het zo een afschuwelijk idee dat ik kennelijk zo zwaar verslaafd ben dat ik zo een paardemiddel nodig heb ...:$

Maar ja de feitern liegen er niet om en tsjah dan maar met de billen bloot en de stoute schoenen aantrekken en al die gemeenplaatsen he.

Bah bah

Maar wat heerlijk om uit al jullie reacties te begrijpen dat ik niet de enige ben die moeite heeft om de alcohol "sociaal" te gebruiken .... Dat idee alleen al steunt me :D

Maar ja eigenlijk wist ik dat al; als ik bedenk hoe klein het pandje was waar ik de eerste keer kwam en zie wat er intussen een groot gebouw is neergezet om alle verslaafden e.d. te helpen realiseerde ik me al eerder dat ik niet de enige ben.

Het prettige van dit forum is denk ik dat ik vnl. met lotgenoten ben en niet alleen met die lieve hhulpverleners.

Groetjes
:rose:
Doesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doesca...

Over refusal..
denk jij ook zo negatief over die veeeele mensen die nicotinepleisters gebruiken?
of nog meer mensen die afslankpillen slikken?
vast niet he?


waarom dan zo negatief over refusal.
ik heb ze ook..
haal ze uit de strip en stop ze in een mooi doosje, serieus, een doosje waar jij een fijn gevoel bij hebt,
en zie ze als jouw kleine helpertjes/engeltjes
en uiteindelijk kan je het zelf.
veel succes en liefs Lian
ps ik heb ooit met een vriendin de naam refusal omgedoopt to relief
zo van : heb jij je relief al genomen vandaag..
beetje positievere benadering..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Lianne,

Dank je wel voor je best wel krtitische reactie op mijn aversie tegen Refusal.
En je hebt gelijk hoor: het is natuurlijk een vele malen beter middel dan afslankpillen; over nicotinepleisters heb ik het maar liever niet eens want ik rook zelf nogal flink :$.

Eigenlijk komt die hekel aan / bezwaar tegen refusal door 2 dingen:
ik kan het dus verdorie tòch weer niet alleen, na 2 redelijk lange periodes zonder alcohol, en
het gevoel met angst te moeten leven als ik toch weer es een zwak moment heb....

En die angst, tsja ik heb een hele poos in angst geleefd toen mijn man zo vreselijk ziek werd, en uiteindelijk ook is overleden.
Bovendien heb ik een flink aantal keren in de auto plotsklaps vreselijke paniekaanvallen gehad (achteraf denk ik dat dat ook weer door teveel drank is veroorzaakt...) en wel zo erg dat ik de auto aan de kant van de weg moest zetten omdat ik echt niet meer durfde verder te rijden.

Ik moet echt nog even wennen aan het idee dat ik gewoon refusal nodig heb voor een kortere of langere periode .... Volgens mijn verslavingsarts toch wel een half jaar. En het gevoel van falen telt voor mij ook sterk mee.

Ik zal je advies om positiever over refusal te denken echt proberen over te nemen. Ergens nog even dat bewuste knopje :) zien te vinden en die dan omzetten he, daar komt het op neer denk ik.

In elk geval hartstikke bedankt voor je meedenken en raad. Kom in de toekomst wel vaker hier en zal je/jullie op de hoogte houden natuurlijk.

Lieve groeten van
:present:
Doesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doesca ,

Welkom op ADB en het forum.
Natuurlijk herkennen wij je probleem we zitten hier niet voor niets .
En natuurlijk ben je niet de enige zoals je dacht .
Sociaal drinken is voor mij ook niet weggelegd en heb ook al eerdere pogingen gedaan en dacht ook nou 1 drankje kan geen kwaad na 4 dagen droog te staan , maar nee het werden er wel 10 tot 15 .
Uit je verhaal lees ik ook dat je een angstig gevoel hebt om te stoppen .
Zelf heb ik ook die angst gehad en heb als medicatie van de huisarts Chloordiazepoxid gekregen om van die angst af te komen , heeft mij echt geholpen de eerste dagen .
Nu heb ik als medicatie Campral = neemt de trek weg van alcohol .
Maar al met al blijft het moeilijk en vind hier op het forum en met ADB progamma best veel steun .
Je moet maar zo denken beetje vanjezelf en een beetje van de medicatie wat je op een goede spoor brengt .
Ook goed van je om vrienden en familie-leden ervan op de hoogte te brengen , is best een moeilijke situatie maar zoals ik het ervaar toch wel positieve berichten en hulp .

Verder wens ik je veel succes en sterkte toe met STOPPEN .

Je hebt gelukkig al door hoe ditjes en datjes werkt .


Dit is een mooie tekst lees maar ( hoop jij ook )



Mensen komen in je leven om een bepaalde reden,

Een seizoen of een heel leven.

Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor die persoon kunt doen.

Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit.

Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen.

Ze lijken door IETS gestuurd en dat zijn ze ook.

Ze zijn er om een reden waarvan IETS het nodig vindt dat ze er zijn.

Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen.

Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg.

Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt.

Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het gebed dat je opzond is beantwoord en nu is het tijd om verder te gaan.

Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren.

Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt.

Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde.

Geloof het, het is echt, maar slechts voor een seizoen.


Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben.

Het is jouw taak de lessen te accepteren.

Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven.

Men zegt: 'Liefde is blind maar vriendschap is helderziend'.


Denk je dat je een deel van mijn leven bent, of het nu is om een reden, voor een seizoen of voor het hele leven is.

Groetjes , Driek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Driek,

Dank je wel voor je lieve tekst en steun en begripvolle woorden.
Ik ben daar blij mee.
En die medicatie ... tsja ik heb ook de chloordiazepoxide gehad vorige week vrijdag t/m maandag en voelde me heerlijk (lees: zo dronken als een aap....).
Vreselijk veel geslapen die dagen en gelukkig was mijn vriend bij me in huis om een beetje op me te passen.
Campral heb ik ook - naast de refusal - en dat heeft me bij mijn 2 eerdere stop(pogingen) voldoende geholpen.
Toen dat niet meer voldoende werkte en ik er gewoon dwars doorheen dronk schreef de verslavingsarts mij Naltrexon voor maar daar reageerde ik nogal heftig op. Als ik bijv, in bed lag had ik het gevoel dat mijn lichaam in stukjes, dus echt in losse delen, in bed lag.
Dus nu de Campral nog aldoor, met als aanvulling Refusal.
Dat moet toch wel lukken om echt te stoppen zo he ?

Enne Lianne? Ik vind de naam relief wel een goeie van je en die hou ik er maar in; klinkt stukken vriendelijk dan Refusal.
Bedankt voor je tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Doesca,,
ga je nog goed?
vergeet je relief niet in te nemen en doe hem ineen mooi doosje.
paniekaanvallen kunnen id veroorzaakt worden door kangdurig alcohol gebruik..
iets met je dopaminehuishouding.
er zijn er heel veel die refusal gebruiken, ik zelf ook vaak.
niks mis mee, juist dapper.
liefs Lian

ps wat is erger, refusal of een kater?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag Lianne,

Ja het gaat nog goed hoor, dank je, maar ik ben best emotioneel eerlijk gezegd door het besef dat ik echt wel een zodanige alcoholiste ben dat ik al deze hulpmiddelen nodig heb.
Kan de hele dag wel janken eigenlijk :(
Het is niet anders, en het zal op den duur wel wennen (of liever nog: overgaan).
Je advies over dat doosje volg ik wel op maar nu nog even niet, omdat mijn arts graag wil dat ik i.i.g.
1 x per week 2 reliefjes neem waar mijn maarschappijk werkster bij is. Dus ik neem het apothekersdoosje maar netjes mee, als een soort bewijs van goed gedrag pfffff.

Nou, in elk geval heb ik geen last van bijwerkingen behalve dat ik merk dat ik zelfs moeite heb een kruiwagen te besturen (ja, dat doe ik dus ècht) maar gisteren reed ik al tegen de muur van mn huis aan met dat ding.
Dus autorijden doe ik maar liever niet nog.
Ik woon op het platteland met de dichtsbijzijnde winkel op 5 km afstand en dat is dan wel lastig.
Gelukkig heb ik lieve buren/vrienden die op de hoogte zijn en met me mee willen rijden als ik iets nodig heb.
Tel je zegeningen, keer op keer ... :D - en dat doe ik ook zoveel mogelijk.

Bedankt en groetjes,
:present:
Doesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Johan,

Het gaat goed met me, met de nodige ups en downs - zie mijn berichtje aan Lianne ....
Ik denk wel dat de refusal werkt ja, ik moet er niet aandenken dat ik een borrel zou nemen en zo ziek word als een hond, wat ècht wel gebeurt zo ik heb begrepen :wacko:.

Of ik de mensen vertel dat ik refusal gebruik? Ja bij voorbaat en voorkeur aan de mensen die ik al eerder op de hoogte had gebracht van mijn alcoholprobleem, en die zijn allemaal blij dat ik deze stap heb genomen. Dat zijn dan mijn familieleden (die allemaal ver weg wonen trouwens en die zie ik dus niet zo vaak).
Verder zijn het echt goeie vrienden/buren die ik heel erg vertrouw.
Maar ik woon dus in een piepklein durpie in Drenthe waar niet zo veel gebeurt en een nieuwtje wordt snel doorverteld. Als er iets is wat ik echt niet wil, is dat alle dorpelingen weten dat ik alcoholiste ben. Ik bedoel: het is niet iets om je voor te schamen, maar om het nou aan de grote klok te hangen gaat me echt te ver.
Dus tegen de minder goeie bekenden zeg ik dan liever dat ik even niet drink, omdat ik wil afvallen of zo ... :)
En dat is zichtbaar nog waar ook hahaha.

Johan, ook veel succes!
:present:
Doesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Doesca..

ik weet niet of je er nu wat aanhebt..
maar na een week of 2 zijn de bijwerkingen wel voorbij.
en misschien komt je vermoeidheid/concentratie gebrek wel door iets heel anders..?
een idee is een uitgebreid vita b complex te nemen, voor b1 is erg goed voor herstel.
tot op de dagdraad, liefs lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lianne,

Gelukkig dat die bijwerkingen redelijk snel overgaan ..... ik bedoel wat is nu 2 weken extra vermoeid t.o.v. vele jaren moe door (dure) drank ;).

Maar het is waar: ik voel me echt heel moe en heb veel moeite de dingetjes te doen ik ik me voorneem op een dag en dat stoort me wel.

En ja ik heb ook Vit. B1 in de vorm van Thiamine. Dus de Korsakov blijft op veilige afstand pffff

Ik ga maar lekker even pitten, voel me op t moment t prettigst in mijn bedje.

Lieve groeten
:present:
Doesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig aan doesca...

enne vita b is geen garantie voor geen korsakov.

maar maak je niet te druk, je bent nog jong dus zoveel schade zal je niet hebben.
en wist je dat een lever zich in 6 weken kan herstellen?

Ik vond mezelf ook geen probleem hebben omdat ik dure wijn dronk
en lichamelijk was ik ook zeker niet verslaafd, geestelijk wel.
Moet nu zeggen dat ik heel ver op weg ben de goede weg op.
kom je morgen naar de draad?
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben een dochter van een alcoholist. Mijn vader loopt al 10 jaar met deze verslaving rond.
Hij staat steeds ongeveer een jaar droog voor het weer de mist in gaat. Gisteren is hij opgenomen op de spoedeissende hulp (promillage van 2.6) hij is gevallen en heeft verwondingen in zijn gezicht en een gebroken rib. Redenen van zijn verslaving zijn oa; overlijden van mijn moeder, mijn jongere zusje van 21 is in handen gevallen van een loverboy, hij is altijd onrustig, kan zich zelf er niet aan toe zetten dingen te doen; oppakken van klusjes in huis, langs familie gaan, enz) De crisisdienst heeft ook beginselen van Korsakov opgemerkt.

Jullie hebben ervaring, wat moeten wij als familie juist wel en niet doen. Natuurlijk is elke verslaving en ervaring persoonlijk, maar misschien kan ik nu iets doen wat wél helpt. (Er is inmiddels een IBS toegwezen)

Gr, Kleine85

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo kleine85
Ik zie je toevallig ingelogd en kwam er achter
dat je helemaal bij iemand anders je bericht hebt
geplaatst, dus je zult weinig respons hebben gekregen.
Das jammer want je hebt een belangrijke hulpvraag.
Je kunt je nogmaals voorstellen op de afdeling wie is wie
via FORUMS.
Het is zwaar om dit van je vader te moeten aanzien en ik kan me
voorstellen dat je er machteloos tegenover staat. is er geen hulp voor jou
aangereikt? In de consternatie gaat alle aandacht eerst naar je vader natuurlijk.
Er bestaat Al Anon, dat is de afdeling van de AA voor fam. leden en partners
van mensen met alcoholproblemen, ik zou daar zeker eens gaan informeren.
Wij zijn natuurlijk heel erg met onszelf bezig en aan het overleven zonder alcohol
heb ik soms een dagtaak lijkt het wel, maar de rest gaat ook gewoon door.
Het is dus erg moeilijk om tips te geven aan jou die aan een heel andere kant
staat in de rolverdelingen. Natuurlijk is het belangrijk voor je goed voor jezelf te zorgen
en niet uit liefde voor je vader te weinig streng/strikt te zijn, maar dat is zo makkelijk gezegd
vanaf hier. Ik denk echt dat je in het echte leven hulp nodig hebt om hier goed in te kunnen staan, het is teveel voor jou alleen, want aan je zus zul je misschien niet veel hebben, waarschijnlijk niet zelfs. Ik hoop dat je wel een partner of vriendin hebt die jou opvangt. En dat je een profi vindt in de hulpverlening.
Er zijn ook telefonische 24 uurs hulpdiensten, en die zijn er niet alleen voor accute situaties, maar die hebben ook een hele map met adressen om naar door te verwijzen. En anders via de huisarts als hie op de hoogte is van de situatie. De IBS ken ik niet, is dat net zoiets als bij kinderen OTS?(onder toezichtstelling) dan moet die instantie je ook verder kunnen verwijzen.
Nou ik geloof dat ik niets meer weet nu,
wens je alle kracht en liefde toe
om het verder aan te kunnen
groeten van Jane:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...