Nathalie Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Hallo allemaal,Ik ben Nathalie en mijn vriend heeft een drankprobleem. Ik hoop hier tips/ervaring te kunnen vinden zodat ik hem hierbij kan steunen, hij moet het immers toch zelf doen. We weten dat het probleem zit in het feit dat hij zijn kinderen niet mag zien, hier heeft hij het zwaar mee alleen wil ik geen relatie met iemand die drank hoog in het vaandel heeft staan omdat ik 1. zelf niet drink en 2. Zoals hij dan is heb ik geen zin om te meten of hij gezellig blijft of dat ik beter weg kan gaan.Natuurlijk zal hier mensen op forum die het moeilijk hebben ook graag een hart onder de riem steken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Nathaliegoed van je dat je hier je licht op komt steken;lees vooral wat hier en daar om een idee te krijgenEn dan kun je je vriend tippen om hier eens te kijkenHij moet het zelf inderdaad doen en hulp aan iemand dieer nog niet aan toe is, geeft hem niet de motivatie om het te redden.Ik snap vanwaar jij komt, en je wilt waarschijnlijk je relatie redden,maar je kunt hem niet redden of veranderen, alleen accepterenwat er nu is en hopen dat hij de keus zelf maakt voor het te laat is.Het klinkt misschien hard, maar jij kunt ook alleen voor jezelf kiezen,dus hoe ga ik met zijn drinkgedrag om en waar ligt mijn grens daarin.Er bestaat ook een AA voor partners en familieleden van mensen met alcoholmisbruikAl Anon geloof ik, en misschien ook wel iets op internet. Die kunnen jou misschien wel tips geven of steunen, want als ik naar mijn eigen verbroken relatie kijk, dan voel ikme ook erg rot over welke rol ik daarin heb gespeeld, dus je hebt het niet gemakkelijk.Ik hoop dat je er verder mee komt en wie weet reageren er hier nog mensen met tips waar je wat aan hebt. je zult veel van hem houden dat je dit uitzoekt voor hem.groetjes jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 12 november 2009 Rapport Share Geplaatst 12 november 2009 Hoi Nathalie,Heel goed om hier eens rond te kijken. Goed om te begrijpen hoe het mensen vergaat die niet zo gemakkelijk van de drank af kunnen blijven. Het kan een heel gevecht zijn. Begrip en steun van een partner is dan wel zo fijn. Soms vinden mensen dat het gewoon een kwestie van stoppen is. Doorzettingsvermogen. Zo gemakkelijk is dat niet. Schrijf ook van je af, want ook voor de partner is het niet gemakkelijk. Wellicht dat wij je toch van tips en adviezen kunnen dienen als (ex)drinkenden.Lieve groet Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vmj Geplaatst 14 november 2009 Rapport Share Geplaatst 14 november 2009 Nathalie als je vriend een probleem heeft moet hij het oplossen en niet jij. En misschien kan en mag hij zijn kinderen wel niet zien omdat hij een drankprobleem heeft en dan is het maar goed ook kinderen moeten daar niet mee worden geconfronteerd. Laat hij eerst zijn probleem oplossen en niet andersom en dan kan hij zijn kinderen ook zien staat hij sterk in zijn schoenen en is hij de liefdevolle vader die hij hoort en misschien ook wel wil zien alcohol is nooit de oploosing of het excuse ook niet voor jouw vriend!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Hallo Nathalie,Het lijkt me moeilijk te leven met een partner die een alcoholprobleemheeft, wat goed van je dat je je erin verdiept om hem te helpen.Bovendien zijn alcoholisten heel goed in het aanvoeren van excusesom te kúnnen drinken, en ik kan het weten . Als je naar de onderstaande link gaat staat daar meer informatie voor partnersvan alcoholmisbruikers, er is ook een speciaal forum.http://www.alcoholdebaas.nl/En...-dan-/Uw-partner.aspxIk wens je veel succes en sterkte.GroetssssCocootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mousie Geplaatst 18 november 2009 Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 hoi nathalieik zelf ben ook zo'n partner met een drinkprobleem en ook ik kreeg mijn kids niet te zien en zocht ook een excuus door te drinken maar t lost niks op ....mijn kids zeiden mama als je stopt met drinken komen wij weer dus de keus was aan mij...hijzelf moet inzien dat hij een probleem heeft ...anders word t toch niks...mijn partner heeft ook vaak geprobeerd op mij in te praten maar ik zag t niet...ja en t resultaat ...ben nu alleen maar wel gestopt met drinken....groetjes mousie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden