Spring naar bijdragen

Droog


Droog

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik ben/was ook een alcoholist en kon angstwekkend veel drinken.
Uiteraard heb ik diverse pogingen ondernomen om te stoppen met de alcohol maar dat mislukte steeds.
Ik altijd pillen nodig om te kunnen stoppen, zonder de pillen kon ik niet stoppen. Als ik een tijd niet had gedronken dan begon het te knagen en liet ik de pillen liggen om weer te kunnen drinken.
Vorig jaar heb ik mijzelf opnieuw bij de brijder gemeld om te stoppen met drinken, het ging beter dan de andere keren maar niet genoeg.
Begin dit jaar ben ik gestopt met roken na een behandeling met TFT (Thought Field Therapie), een snelle en effectieve wijze om te stoppen met roken is gebleken. Nu een half jaar later rook ik nog steeds niet en vind het eigenlijk ook vies inmiddels.
Ik ben terug gegaan naar deze therapeut met de vraag of dit ook kon werken bij alcohol? Ja dus.
EN HET WERKT DUS.

Ik heb nu ruim 2 maanden niet gedronken zonder hiervoor pillen te gebruiken, alcohol beheerst mijn leven niet meer. Ik loop langs de slijterij zonder er erg in te hebben, ik loop langs de stellingen wijn en het doet mij niets. Als mensen in mijn omgeving drinken dan kan ik de behoefte weerstaan, zelfs in mijn dromen kan ik het laten staan. Er is ook niet echt een behoefte, ergens een gevoel van dat drink ik nooit meer. Toen ik nog pillen tegen het gebruik slikte had ik dit niet, was ik er nog steeds mee bezig.

Ik begin steeds vaker een gevoel te ervaren dat ik gelukkig ben.

Dit is de reden dat ik op dit forum heb ingelogd. Deze therapie is nog onbekend binnen het verslavingswezen, voorzover ik weet. Mijn therapeut bij de brijder kende het in elk geval niet.
Ik kan dit echt aanraden.
Deze therapie verbreekt je emotionele band met je verslaving. Laatst had ik alcohol nodig om iets te maken en heb daarvoor een halve liter jenever gekocht, zonder er over te denken heb ik het gebruikt waarvoor het bedoeld was zonder ervan te drinken.

Wil je dit proberen googel dan op deze therapienaam of op emotionale freedom therapie (een variant), het is in elk geval het proberen waard.

Droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Droog,

Wat goed dat je inmiddels 2 maanden droog staat en dat de alco jou leven niet meer zo beheerst.

Wat fijn dat je ook je therapie vorm met ons wilt delen. Ik heb er ook nog nooit van gehoord en ga er zeker op googlen. Elke goede tip is van harte welkom!! :present:

Schrijf gerust mee op de dagdraad. Ook voor tips. :)

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook op emotional freedom therapie zoeken. In sneek (friesland) zit in elk geval een therapeut die dit kan toepassen volgens googel.
Probeer anders die peut in maastricht te bellen en vraag naar collega's die het ook toepassen, vaak kennen ze elkaar uit netwerken.

Ik wil meteen even van de gelegenheid gebruik maken om iets te verduidelijken naar aanleiding van de reactie van Swat.
Ik ben zelf geen TFT of EFT therapeut (ga in oktober wel hiervoor een opleiding doen)en ik ben ook niet voor derden klanten aan het ronselen.
Mijn inbreng komt puur voort uit het blij zijn dat ik nu eindelijk van mijn verslaving af lijk te zijn.
Het is nu 11 weken geleden dat ik deze behandeling heb gehad, en realiseer mijzelf nu dat ik op de dag van mijn verjaardag volgende week 3 maanden volledig nuchter ben van de alcohol (niet van geluk:light;)
Ik hoop dat als er personen onder jullie zijn die deze therapie gaan proberen net zoveel succes zullen hebben hierbij als ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Het is inmiddels november en ik ben nog steeds nuchter, al zeven maanden en hard op weg naar de acht. Dit heb ik niet meer meegemaakt sinds ik mijn eerste borrel heb gedronken als 13 jarige (ik ben nu 39 jaar)
Nog steeds geen behoefte om te drinken en ik mis het ook niet.

Ik ben eigenlijk benieuwd of een van de andere ook baat heeft gehad bij deze techniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Droog
Vandaag heb ik mij aangemeld op dit forum om met anderen ervaringen te delen. Ik wil ook stoppen, ben al jaren bezig en heb er echt genoeg van. Misschien kan ik ook de TFT proberen.
Kan je hier iets meer over vertellen en heb jij ook het gevoel dat er een link is tussen roken en alcoholgebruik. Zonder cigaretten drink ik minder en met het omgekeerde. Wat geweldig voor je dat het zo positief heeft gewerkt voor je.
Lieve groeten, moko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Moko,

TFT en EFT komen voort uit de EMDR, dit is een techniek waarbij de emotionele band met dat waar iemand last van heeft wordt verbroken. Het wordt ook gebruikt bij de behandeling van oorlogslachtoffers. Het toepasen van EMDR is voorbehouden aan psychiaters.
Kenneliijk zijn er afsplisingen gekomen die ook door niet psychiaters gebruikt kunnen worden.
Ik wil hierbij wel benadrukken dat het van belang is dat in therapie bent als je van deze techniek gebruik wilt maken, dit om je psyche "rijp" te maken zeg maar. (dit is mijn persoonlijke mening)
Ik hecht hieraan omdat een verslaving voort komt uit een behoefte, die een gebeurtenis uit het verleden moet compenseren. Als je daar niet mee aan de slag gaat loop je het risico dat de verslaving zich naar een ander terrein verschuift.

Om je vraag te beantwoorden, ja. Het is mijn ervaring dat deze twee verslavingen elkaar in stand houden. Ik ken ook eigenlijk geen verslaafden die niet roken, wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn.
Als ik dronken was dan ging ik meer drinken, als ik rookte kreeg ik al snel trek in een borrel.

Ik hoop dat ik hiermee je vragen heb kunnen beantwoorden, anders kun je gerust meer stellen.

Succees ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Droog,
ik ben dus een drankverslaafde die niet rookt en nooit gerookt heeft.
Ik denk wel dat als je eenmaal een verslaving hebt, je verslavingsgevoelig blijft.
Zie de dagdraad van gisteren, roken, snoepen, forum, eten, het is allemaal compensatiegedrag.
ik neem zonder meer aan dat de TFT en EFT jou geholpen heeft, maar mijn ervaring met EMDR
heeft me weinig opgeleverd en zeker niet m.b.t. alcohol. Ik wil er ook voor waarschuwen dat deze therapievorm via GGZ vergoed kan worden en dat er bij particuliere therapeuten ook kaf onder het koren zit. Altijd een intake doen en kijken of je vergooeding krijgt dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane,

Ik vind het jammer voor je dat EMDR jou niet dat heeft gebracht waarop je hoopte. Ik heb geen ervaring met EMDR dus ik kan alleen vewoorden wat ik uit studieboeken hierover gelezen heb.
Ik neem aan dat je waarschuwing dat sommige ggz dit vergoed een tip is:) Tegenwoordig zijn er veel verzekereringen die therapievormen vergoeding als de betreffende therapeut bij een beroepsvereniging aangesloten is.

Bij de particulieren zit er kaf tussen het koren maar zeker ook bij de reguliere zorg Het gaat er uiteindelijk om dat je een therapeut vind met wie het klikt en door wie jij je begrepen voelt en die jou daadwerkelijk ook begrijpt. Als je binnen de reguliere zorg een therapeut toegewezen krijgt en dat voelt niet goed dan moet je echt voor jezelf kiezen en om een andere therapeut vragen-zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...