Spring naar bijdragen

nieuw

yllu

Aanbevolen berichten

Hoi....

Ik ben net ingeschreven op dit forum; vond het ook best lastig en ik weet nog nie goed hoe het allemaal werkt..
Wat ik wel weet is dat de alcohol een te grote plaats in mijn leven heeft ingenomen en eigenlijk wil ik wel eens ff mijn verhaal doen.. whatever... ik weet het eigenlijk niet...
Ik weet niet wat ik hiervan moet verwachten, wat ik wel weet is dat het niet al te goed gaat zo

Ik weet ook niet of ik hier zo goed aan doe en of dit de juiste manier is om "hulp"te zoeken....

groetjes.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle begin is moeilijk, maar als je hier wat vaker komt, gaat het langzaam maar zeker beter.
Je hebt nu de eerste stap gezet. Dat is al heel wat, hoor. Ik ben blij dat je dat gedaan hebt.

Wat wil je bereiken? Wil je minderen, helemaal stoppen? Of ben je nog niet met dat soort vragen bezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben hier al hele tijd mee bezig.....

Was van bijna niet drinker.... tot af en toe weekend drinker.... toen af en toe door de weeks...
door bepaalde omstandigheden teveel drinken..Nou.. drink niet overdag (door de weeks in elk geval) dus ik denk dat ik niet helemaal geheelonthouder hoef te worden.. maar toch....

gaat zo niet goed... wel 2 kids en als ik 's avonds an de wijn of rosé zit is dat niet helemaal ok dacht ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds die datum heb ik inderdaad geen alcohol meer gedronken. Het is het beste wat ik ooit besloten heb in mijn leven: stoppen met drinken.

Overigens heb ik alle hulp ingeroepen die er maar te vinden was. Op 29 juni ben ik me gaan aanmelden bij de AA (Anonieme Alcoholisten). Iedere week ga ik daarheen, ik heb er mijn plek gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier bij Adb kun je je aanmelden bij de internetbehandeling. Veel mensen hebben hier baat bij; zeker als het gaat om het minderen met alcohol.
Bij mijn AA-groep ligt de nadruk echt op het helemaal stoppen. Voor mij is dat de enige optie.
Het kan zijn dat iemand anders, misschien jij/u, al gebaat is bij het minder leren drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in elk geval bedankt voor je antwoord...

ik moet nu nodig naar bed... morgen weer werken

Ben wel blij dat ik deze stap heb genomen maar ook wel eng moet ik zeggen..
confronterend of hoe je het ook noemt dat ik dit moet doen van mezelf nu...

ik zie wel hoe dit allemaal uitpakt maar dit is voor mij in eerste instantie toch iets makkelijker dan naar bijv huisarts gaan...

groetjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeg trouwens maar gewoon jij want u klinkt alweer zo afstandelijk.. hahaha..

Nou ik zal sowieso s ff kijken bij de internet behandeling..

Ik wil ook echt minderen en me gewoon weer beter voelen.. want eerlijk is eerlijk... door de alcohol voel je je echt niet beter 's morgens.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook niet gemakkelijk. Alcohol is heel venijnig. Het is zeer verslavend, hetgeen je in het begin niet zo in de gaten hebt. Al naar gelang je meer gaat drinken, sluipt het erin.

Als je stopt, krijg je ontwenningsverschijnselen zoals zweten, trillen, angst, piekeren.
Ikzelf doe alles in samenspraak met mijn huisarts. Zij is ook mijn vertrouwenspersoon. Omdat het voor mij op die manier goed werkt, heb ik haar gevraagd een middel voor te schrijven dat het onmogelijk maakt te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt... ik hoop echt dat ik hier wat aan heb (aan de beslissing me hier aan te melden ) en dus weer mezelf te worden...

Jij ook succes en welterusten en nogmaals bedankt dat je ff wou luisteren / praten want dit is voor mij voor het eerst..

greetzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen dank, graag gedaan.

Overigens, als je op het forum verder wilt praten, iedere dag is er een nieuwe dagdraad. Daar staat de datum van de dag bij. Je kunt die dag aanklikken en je berichten neerzetten.

Bij wie is wie kun je je voorstellen als je dat wilt.

Voor nu, welterusten,

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Yllu,
Fijn dat Naomi nog op was voor je vannacht,
als je voor het eerst zo'n stap neemt en er is net niemand
wordt het steeds lastiger.
Ik ben zo'n probleemdrinker die de ADB behandeling heeft gedaan.
I.p.v. minderen ben ik meteen gestopt, dat gaf me zoveel meer
rust, na al die goeie voornemens waar nooit wat van kwam en ik alleen een
negatief zelfbeeld van overhield.
Dat bevalt me nog steeds goed en ik ben niet van plan weer te gaan drinken.
Ik hoop dat je je snel hier thuis zult voelen en op de dagdraad van vandaag mee komt lezen/schrijven.
Je kunt er vragen stellen, om hulp komen, tips en adviezen en noem maar op. En natuurlijk vertellen en zelf ook steun geven, want zoals wij allemaal, heb je meestal ook nog veel te bieden, een kant waar
ikzelf weinig kontakt meer mee had toen ik nog dronk.
Tot draads dus en heel veel succes met de alcohol de baas worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...