Spring naar bijdragen

Voorstellen


Norbert

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil me even voorstellen. Ben een man van 63, weduwnaar en mijn naam is Norbert.
Alcohol speelt al heel lang een rol in mijn leven. Als Duitser, ik woon inmiddels 36 jaar in Almelo, word je vroeger met bier groot gebracht. Ik heb mijn eerste bier met 18 gedronken. Bier dronk je als limonade, ook op het werk (vandaag niet meer denkbaar).
Escaleert is het zo'n 15 jaar geleden. Ik had moeilijkheden op mijn werk en begon s'morgens voor het werk al te drinken en nam later ook bier me, zo kon ik de stress enigszins aan. Ik wist natuurlijk dat dit niet goed kon gaan, maar toch doen.
Ik heb me toen in Rekken laten behandelen en was tot juli dit jaar droog. Alcohol speelde in al die jaren geen enkele rol in mijn leven.
In Julie maakte ik dan een grote fout, ik dacht dat ik zo sterk was om op een terrasje een zo'n lekker biertje te drinken. Helemaal fout, een paar weken later dronk ik zelfs nachts en ook sterke drank.
Ik kwam toen zelf tot de conclusie, die red ik alleen niet meer. Door omstandigheden kon ik hier in Nederland niet worden opgenomen. Met hulp van mijn zon kon ik in Duitsland terecht en heb nu 3 weken crisisopvang en 8 weken therapie achter de rug.
Ik ben nu een week weer thuis en voel me goed.
Op het forum heb ik me aangemeld omdat ik nu weet, ik moet nooit te zeker van me zelf zijn. Misschien kan ik als het me niet goed gaat hier steun krijgen of voor anderen iets betekenen.

Groetjes Norbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo norbert,
welkom op dit forum en ik hoop dat je je snel hier thuisvoelt.
Toch zou ik je ook willen adviseren de privedingen die voor anderen misschien herkenbaar zijn
weg te helen, het is een open forum en iedereen kan meelezen. meeschrijven niet, maar als je
je aanmeldt en inlogcode hebt, weer wel. je weet nooit en we hebben ook wel eens meegemaakt dat iemand privedingen tegen mensen gebruikten, dus waarom onnodig risiko.
Maar het is hier gelukkig overwegend veilig en als je iets nodig hebt is er hier op de ditjes&datjes dagdraad op datum, altijd wel iemand. En met jouw ervaring heb je inderdaad ook veel te geven aan
steun aan anderen. Gelukkig blijft die wisselwerking er, want we zijn natuurlijk best kwetsbaar op die
alcohol, zeker met de feestdagen. Je zult merken dat er een pact is gesploten voor mensen die met de feestdagen droog willen blijven, er is daar een apart draadje voor geopend. Normaal kijken we per dag, vandaag drink ik niet, en nu dit als extra stok achter de deur, want feestdagen zijn extra valkuilen.
kom maar gauw meelezen en schrijven op de dagdraad, dan ben je het snelst thuis hier.
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Norbert
Goed dat je besloten hebt iets aan je probleem te doen.
Een misstap is snel gezet en hoe snel kun je dan ondersneeuwen
in een drankgebruik van grote omvang.
Je bent nu dus in therapie geweest en hebt de weg naar dit
forum gevonden.
Je kunt terecht op de dagdraad, daar vinden de meeste
gesprekken plaats. Je kan natuurlijk ook alleen meelezen,
net wat je zelf wilt.
Ik heb de adb internetbehandeling gedaan en daar veel
steun van ondervonden en natuurlijk zeker ook van dit forum
om vooral waakzaam te blijven maar ook te zien dat het
mogelijk is om te stoppen door degenen die al zo veel langer
gestopt zijn. Ik kan hier veel leren en hoop ook een ander
te helpen met weer mijn verhaal.

Ik wens je veel succes Norbert
met de 1ste laten staan.
Go for it ! :)

Groetsssss Coco :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Norbert,

Ik hoop dat je iets aan het forum kunt hebben.
Je hebt al jaren ervaring met stoppen. Dwz geen A meer tot je nemen.
Met het ouder worden reageert het lijf erger op A dan eerder het geval was.
Voor mij was dat de reden om mijn A gebruik onder de loep te nemen. Ik ging
steeds meer nadelige gevolgen ondervinden.

Ik wens ook jou heel veel succes in je strijd!

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...