Palomine Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Koning Alcohol Er was een tijd, koning alcohol, dat ik zag dat U warempel een vriend voor Uw hele volk kon zijn. Hoog verheven boven de gewone stervelingen wees U nooit iemand af. Ik kwam steeds vaker bij U op bezoek en we hebben een hoop plezier gehad. U had zoveel te bieden dat ik nergens anders naar hoefde te kijken. En als U eens niets te bieden had, dan was er nog altijd Uw aangename verdoving. Mijn dagen gingen makkelijk voorbij, ik sliep heerlijk, ik verveelde me bijna nooit, ik hoefde me geen zorgen te maken over mijn voeding want ook dat kreeg ik van U. U was het altijd met me eens als ik de wereld uitlegde waarom wij zulke goede vriendjes waren geworden. Ik vond maar 1 ding niet zo leuk aan U, U werd zo kwaad als ik eens niet op bezoek wilde komen. Maar U was nooit rancuneus, als ik weer kwam was ik welkom en praatten we nergens over. Toen mijn eigenwijze lichaam een beetje begon tegen te sputteren legde U me uit dat dat kwam omdat er zoveel mensen waren die U niet mochten. Ik maakte me veel te druk over dit soort onnozele mensen. U raadde me aan om maar eens goed naar die mensen te kijken, zij joegen achter de verkeerde dingen aan, zoals liefde, geborgenheid en vertrouwen. Zij hadden zo veel dingen nodig om gelukkig te zijn. Wij hadden genoeg aan onze innige vriendschap. Toen mijn centjes opraakte, mijn vrienden me in de steek lieten, ik de deur niet meer uit kon, raakte ik niet in paniek, ik was tenslotte bevriend met een heuse koning. Ik was erg teleurgesteld dat U nooit eens bij mij op bezoek kwam, terwijl U wist dat ik niet naar U toe kon komen. Ik ging U missen, ik werd ziek van verlangen,maar U kwam nog steeds niet. Ik kon me geen leven zonder U voorstellen. Maar ik moest, we groeiden uit elkaar. Ik had geen keuze, ik moest een ander vriendje gaan zoeken. Nu, na een tijd zonder U, hou ik me bezig met onbelangrijke dingen zoals liefde, geborgenheid en vertrouwen. En weet U, beste Koning, ik heb de laatste tijd steeds vaker een fijn gevoel, rust, geen angsten, geen depressie. Ik durf het haast niet te vragen, heeft U me nou jarenlang belazerd of heb ik het zelf gedaan. Ik verwacht geen antwoord van U, ik ben in Uw ogen een afvallige, een eigenwijs, een sukkel een watje. Maar ik ben gelukkig en ik pas tegenwoordig goed op voor Koningen. Jammer dat ik zo op U ben gaan lijken. Ik heb gelukkig een hoop vrienden gevonden in nieuwsgroepen, mailinglists, klinieken, AA groepen, enz. en in mijn gewone dagelijkse leven, zij willen me helpen om weer mezelf te worden..... Ray S. (2000) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Palomine Geplaatst 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Ja, dat mag je best vragen maar ik heb ervaren dat ik op internet terughoudend moet zijn met persoonlijke info. Houd het maar op een herstelde alcoholist die heel af en toe wat kwijt wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Hallo Palomineonze eerste collega in het nieuwe jaaren meteen met een heel verhaal.ik haal eruit dat je al gestopt benten dat het goed gaat, maar weet nietzeker of ik het goed lees, ken Paomine ook niet,behalve dat het op google een band lijkt te zijnik stel me er een paardje bij voor, maar hoe ik daar bij kom?Kortom ik haal niet veel uit je verhaal, maar dat hoeft ook niet.ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen en als je mee komt lezen enschrijven dan leren wij jou ook wel kennen,groetjes Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Palomine Geplaatst 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Palomine is mijn favoriete nummer van de band "Bettie Serveert" Ik ben idd al lang geleden gestopt maar soms wil ik iets kwijt. Het maakt niet uit of je mijn tekst "goed" leest, het is gewoon wat het is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 is goed hoor palomineBetty Serveert kwam ik dus inderdaad tegendacht ook iets van een merk bij C&A o.i.d.schrijf wat je kwijt wilt, doe ik ook en zo gaathet ook met reageren, succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Palomine Geplaatst 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Je hebt gelijk, een beetje basiskennis praat makkelijker. Ik ben een 53 jarige lichtgehandicapte vrijgezelle man en ben in 1997 begonnen met stoppen. Ik heb 1,5 jaar prettige maar verder weinig zinvolle gesprekken met een vriendelijke CAD hulpverlener gevoerd. Ik heb ook 4 maanden een AA groep bezocht en ik was gelukkig snel overtuigd dat ik domweg niet kán drinken. De eerste 7 jaar had ik af en toe een terugval (1 à 3 keer per jaar) en maakte mijzelf wijs dat ik het goed deed doordat ik dus zelden dronk. De terugvallen werd ik eh zat maar op 19 oktober 2004 slaagde ik er eindelijk in om de alcohol echt los te laten doordat ik inzag dat ik nog steeds niet echt had geaccepteerd dat ik niet kán drinken. Een tekst die ik van iemand bij AA had gekregen gaf me dat inzicht. Ik heb leren aanvaarden dat ik nou eenmaal niet kan drinken en sinds ik dat écht heb aanvaard heb ik geen problemen meer met alcohol. Soms moet ik er nog wel over praten om één en ander zo te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Wat een leuke manier van kennismaken Palomine, helemaal door de reacties van de anderen, het logo van die bekende winkel en het paardje en de band. Maar zeker zo mooi te weten hoe oud etc/wie je bent en jouw struggeling te horen. Ik - als beginner- heb daar wel wat aan. Ik begin echt te beseffen dat het écht een hele struggle is!Fijn dat je hier nu en dan komt schrijven!Voel je welkom. En klasse voor je doorzetten!xxxCathy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Palomine Geplaatst 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Cathy, het is eigenlijk zo moeilijk als je het jezelf maakt (dat geloof je nu vast niet) Bij AA leerde ik om per dag niet te drinken. En dat hielp me. Ik heb 20 jaar zeker geweten geen dag zonder alcohol te kunnen en die gedachte vormde mijn grootste probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden