geendruppel Geplaatst 17 mei 2016 Auteur Rapport Geplaatst 17 mei 2016 Gerrit misschien domme vraag maar wat is dagpact? Was op de forumitems aan het zoeken maar kon dit niet vinden.
geendruppel Geplaatst 18 mei 2016 Auteur Rapport Geplaatst 18 mei 2016 Dank je Mikki. En weer gelukt. Moest werken. Weer vroeg op om 04:30 uur. 18:15 uur thuis. Ga zo slapen, morgen weer zo'n dag. 10de dag Gefixed. Yeahhhhh huttula reageerde hierop 1
geendruppel Geplaatst 19 mei 2016 Auteur Rapport Geplaatst 19 mei 2016 Zo concert geweest en de avond afgesloten met cola en water. Samen maakt dat een succesvolle 11 de dag. Op naar de 14 dagen. Mag ik ook in weken spreken huttula, smart en lady jane reageerden hierop 3
geendruppel Geplaatst 20 mei 2016 Auteur Rapport Geplaatst 20 mei 2016 Dank je Gipsy. Ik kan deze situaties niet vermijden. Maar kan de invulling van een concert wel zelf bepalen. Heb zelfs voor vrienden nog bier gehaald en voor mij zelf cola. Verbaasde mij dat de verleiding niet eens groot was. Op dat punt ben ik het meest trots. Fysiek voel ik de verandering al. Psychisch merk ik wel dat er iets veranderd maar kon nog niet bepalen hoe groot en sterk die verandering was. Gisteren toch een beproeving gehad Door drinken te halen voor de rest van de groep. Dat ging mij goed af. Weet nu ook dat ik er goed weerstand aan kan bieden en dat de weerstand al een stuk in mijn onderbewustzijn zit. Hoefde er niet veel moeite voor te doen om het bier aan mij voorbij te laten gaan. Moet wel zeggen dat ik er dag in en dag uit mee bezig ben. Om mij te sterken. Veel te lezen hier en tips van jullie allemaal te harten te nemen en op mijzelf toe te passen. Maar vooral de positieve reacties en aanmoedigingen doen mij erg goed. Wil jullie allemaal daarvoor bedanken. Ben er nog lang niet, maar de stapjes zijn gezet. Vandaag dus de 12 de dag. De avond ga ik ook redden. Alvast een goed weekend iedereen. smart reageerde hierop 1
geendruppel Geplaatst 24 mei 2016 Auteur Rapport Geplaatst 24 mei 2016 Sorry mensen, is weer een aantal dagen geleden dat ik van mij liet horen. Betekent niet dat ik de fout in ben gegaan, maar heb het ontzettend druk gehad. Inmiddels 15 dagen vrij van de alcohol. Of te wel zoals ik in eerdere post zei 2 weken en 1 dag alcohol vrij . Vandaag gaat ook lukken moet van 12:00 uur tot ongeveer 00:00 uur werken. De dagbesteding al ingevuld, dus dag 16 moet geen probleem zijn. Heb natuurlijk ook wel de momenten gehad dat ik zin had in een biertje, maar had het te druk om mij daar echt mee bezig te houden afgelopen 15 dagen. Afgelopen weekend merkte ik dat het me toch al iets makkelijker afgaat en da de behoefte er niet was. Psychisch gezien toch een winstpuntje. Gelukkig vind ik de steun hier en van mijn vrienden en vrouw. Dat helpt behoorlijk. Van het weekend druk gehad met de verjaardagen. Mijn zoon is 6 geworden en een mooi feest gehad. Op naar de verjaardag van mijn dochter. Deze dagen komt er nooit alcohol in huis. Vanaf begin af aan al vastgelegd. Is een kinderfeestje en daar hoort die troep niet bij. Gerrit ik ken inderdaad het principe HALT. Denk dat Tired meer op mij van toepassing was. Nam er 1 omdat ik zodoende ook niets anders meer hoefde te doen na het werk (Werken, klussen enz...). Niemand kon dan wat van mij vragen. Daarnaast was de gezelligheid en het niet kunnen afslaan (sociale druk) ook aanwezig en zij ik makkelijker ja tegen het biertje. Iets wat mij nu beter afgaat. Merk wel dat ik veel actiever ben geworden. Ben constant wel ergens mee bezig op de lastige momenten. Uiteindelijk moet dit naar verloop van tijd ook iets minder worden als het psychisch ook helemaal op orde is. Straks werk ik mijzelf nog een burnout/overspannenheid in, omdat ik geen rust pak. Afleiding is mooi, te veel is ook niet goed. Dus ben het 1 en ander aan het bekijken hoe ik dit in een beter vat kan gieten, zodat ik ook niet oververmoeid raak. De oldtimer motor is wel een mooi project waar ik veel plezier aan beleef. Moet er nog 1 kopen hoor, maar het uitzoeken en bekijken op adressen geeft een goed gevoel. smart reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden