Spring naar bijdragen

Nieuw hier en toch eng om te vertellen


geendruppel

Aanbevolen berichten

Ik vind het nog steeds heerlijk dat ik niet hoef na te denken of ik wel of niet op mijn motorfiets kan stappen.

Helemaal geweldig :D

Die rode die gaan misschien harder, maar die zwarte houden het veel langer vol én je kunt boodschappen en kleren en schoenen meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster, Asfaltdebaas.nl haha, denk dat we hier wat praktijkdagen voor moeten volgen op het circuit. Maar dan treed er een andere verslaving op wat heet klaverbladen scheuren. Moeten we daar weer vanaf komen ;)  :D.

Ik heb een zwarte Honda cbr 1000rr Fireblade. Tot nu toe gaat het stoppen goed, maar ben op een schaal van een meter zit ik nu op 2mm. Nog een lange weg te gaan. Maar elke weg heeft zijn begin nodig en dat gaat mij aardig af tot nu toe. Vandaag en morgen heb ik nachtdiensten dus moet er wel vanaf blijven. Dat is dus dag 5 en 6 zonder drank, bijna een week erop zitten :D 

 

Gerrit, Het is inderdaad heerlijk om niet meer te hoeven nadenken om de motor te pakken en het asfalt de baas te zijn. Betekent dat ik voor in de avond meteen weer een afleiding heb gevonden. Misschien heel raar maar deze had ik nog niet bedacht. Mijn plannen stapelen zich al op voor moeilijke momenten. Maar blijf doorlezen want naar mijn weten kun je niet genoeg alternatieven hebben. Gaat nu lekker, zoals ik net schreef heb er bijna een week opzitten. Helaas kan op mijn motor niet zoveel bagage mee ook al is hij zwart ;) Rugzak maar mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plannen B verzamelen doe je al. Slim.

Forumbreed heb ik vermoedelijk rond de 20 bruikbare tips gelezen om de zinnen te verzetten. Wat mij verreweg het meest geholpen heeft is: ervaren ipv weten dat ik niet de enige ben, en niet alleen ben. Eerlijk zijn. Ik heb aandacht en/of afleiding nodig. Nu. Reageer.

Telefonisch, op het forum, een bezoekje afleggen. Het eerlijk zijn is het moeilijkst, maar daar ligt je sleutel tot succes. Denk ik.

 

Succes vannacht en op naar de eerste week!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft even geduurd met reacties vanuit mijn kant. Erg druk weekend gehad. Nachtdiensten gehad en overdag slapen. Verstappen zondag nog gezien en gisteren naar Friesland gereden om de Elfstedentocht op de motor te rijden. Vandaag alweer met mijn 9de dag bezig zonder de alcohol. Heerlijk gevoel dat het nog steeds de goeie kant op gaat.

 

Smart, voel mij inderdaad beter. Heb het idee dat ik overdag ook fitter ben en regelmaat terug krijg in mijn leven. Ben blij dat ik deze stap heb gezet. Nu volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je 9e dag alweer! Je gaat goed en nu is het een kwestie van volhouden. Daar hoorde voor mij bij (en nog) dat ik er zeer regelmatig aandacht aan besteedde. Ik deed dat door iedere dag op het forum te zijn en me iedere dag 's ochtends even op het dagpact zette. Is dat iets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder Ditjes en datjes & dagdraad wordt iedere dag een nieuwe draad (onderwerp) aangemaakt. Met als naam de dag van vandaag. Nu dus iets als Dinsdag 17 mei.

Je kunt dat zien als een virtuele huiskamer met van alles en nog wat. Het is de meest actieve draad van het forum. Je vindt daar ook het Dagpact, een lijstje van mensen die beloven die dag miet te drinken. Kijk er maar eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gipsy. Ik kan deze situaties niet vermijden. Maar kan de invulling van een concert wel zelf bepalen. Heb zelfs voor vrienden nog bier gehaald en voor mij zelf cola. Verbaasde mij dat de verleiding niet eens groot was. Op dat punt ben ik het meest trots. Fysiek voel ik de verandering al. Psychisch merk ik wel dat er iets veranderd maar kon nog niet bepalen hoe groot en sterk die verandering was. Gisteren toch een beproeving gehad Door drinken te halen voor de rest van de groep. Dat ging mij goed af. Weet nu ook dat ik er goed weerstand aan kan bieden en dat de weerstand al een stuk in mijn onderbewustzijn zit. Hoefde er niet veel moeite voor te doen om het bier aan mij voorbij te laten gaan.

Moet wel zeggen dat ik er dag in en dag uit mee bezig ben. Om mij te sterken. Veel te lezen hier en tips van jullie allemaal te harten te nemen en op mijzelf toe te passen. Maar vooral de positieve reacties en aanmoedigingen doen mij erg goed. Wil jullie allemaal daarvoor bedanken. Ben er nog lang niet, maar de stapjes zijn gezet. Vandaag dus de 12 de dag. De avond ga ik ook redden. Alvast een goed weekend iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig, geendruppel!

 

Drank halen of inschenken voor anderen heb ik toch langer uitgesteld dan jij nu hebt gedaan. Op zich maakt dat niets uit natuurlijk, als je maar oplet dat je niet té hard gaat. Je bent je gedrag aan het veranderen en nieuwe reacties hebben tijd nodig om in te slijten. En velen hier, inclusief ik, hebben wat last van het 'I want it All and I want it Now' verschijnsel. Ook in stoppen kun je jezelf voorbij lopen.

 

Ken je 'HALT'? De letters staan voor Hungry, Angry, Lonely, Tired als (gemoeds)toestanden waarin het regelmatig mis gaat. Voor mij was het hoofdzakelijk Angry overigens.

 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry mensen, is weer een aantal dagen geleden dat ik van mij liet horen. Betekent niet dat ik de fout in ben gegaan, maar heb het ontzettend druk gehad. Inmiddels 15 dagen vrij van de alcohol. Of te wel zoals ik in eerdere post zei 2 weken en 1 dag alcohol vrij :D. Vandaag gaat ook lukken moet van 12:00 uur tot ongeveer 00:00 uur werken. De dagbesteding al ingevuld, dus dag 16 moet geen probleem zijn. Heb natuurlijk ook wel de momenten gehad dat ik zin had in een biertje, maar had het te druk om mij daar echt mee bezig te houden afgelopen 15 dagen. Afgelopen weekend merkte ik dat het me toch al iets makkelijker afgaat en da de behoefte er niet was. Psychisch gezien toch een winstpuntje. Gelukkig vind ik de steun hier en van mijn vrienden en vrouw. Dat helpt behoorlijk.

 

Van het weekend druk gehad met de verjaardagen. Mijn zoon is 6 geworden en een mooi feest gehad. Op naar de verjaardag van mijn dochter. Deze dagen komt er nooit alcohol in huis. Vanaf begin af aan al vastgelegd. Is een kinderfeestje en daar hoort die troep niet bij.

 

Gerrit ik ken inderdaad het principe HALT. Denk dat Tired meer op mij van toepassing was. Nam er 1 omdat ik zodoende ook niets anders meer hoefde te doen na het werk (Werken, klussen enz...). Niemand kon dan wat van mij vragen. Daarnaast was de gezelligheid en het niet kunnen afslaan (sociale druk) ook aanwezig en zij ik makkelijker ja tegen het biertje. Iets wat mij nu beter afgaat. Merk wel dat ik veel actiever ben geworden. Ben constant wel ergens mee bezig op de lastige momenten. Uiteindelijk moet dit naar verloop van tijd ook iets minder worden als het psychisch ook helemaal op orde is. Straks werk ik mijzelf nog een burnout/overspannenheid in, omdat ik geen rust pak. Afleiding is mooi, te veel is ook niet goed. Dus ben het 1 en ander aan het bekijken hoe ik dit in een beter vat kan gieten, zodat ik ook niet oververmoeid raak. De oldtimer motor is wel een mooi project waar ik veel plezier aan beleef. Moet er nog 1 kopen hoor, maar het uitzoeken en bekijken op adressen geeft een goed gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...