Hartendiefje Geplaatst 28 april 2016 Rapport Share Geplaatst 28 april 2016 Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en wil mij graag even voorstellen. Ik ben een 42-jarige vrouw, die al een geruime tijd aan de alcohol verslaafd is/was. Echter, het laatste jaar werd het echt problematisch waardoor ik besloot om in december 2015 hulp te gaan zoeken. En met succes! In maart 2016 heb ik een maand in de kliniek gezeten voor mijn alcohol verslaving. Sindsdien ga ik nuchter door het leven, wat nog steeds onwerkelijk lijkt. Dit vanwege het feit dat ik zo strak in de structuur van mijn verslaving zat. En uiteraard zat ik in die kliniek in een veilige omgeving, totdat ik thuis kwam..., want daar was niets veranderd. Dat was erg wennen... Het lijkt wel of alles gereset moet worden: ikzelf, mijn woning, gedragingen en allerlei patronen. Momenteel zit in het traject voor deeltijdtherapie, wat ook voor de enige structuur in mijn leven zorgt, naast de Refusal, die ik nu 1,5 week slik. Deze Refusal slik trouwens twee keer per week op het kantoor voor de verslavingszorg. Dit doen ze zodat ik sowieso niet in de verleiding kom om ze niet in te nemen. Het is de welbekende stok achter de deur :-) Ik weet dat ik nog lang aan de Refusal moet, wil ik mijn verslaving de baas worden/blijven, want ik ken mijzelf: zonder dat medicijn ga ik zo weer drinken. NU hoef ik niet eens meer na te denken of ik vandaag wel of niet zal gaan drinken, want het kan gewoon niet. De Refusal zorgt voor rust in mijn leven; geen gedachtes meer of ik wel of niet naar de winkel moet om drank te gaan halen. Het kan gewoon niet meer, want ik wil niet dood ziek worden. Trouwens, wat fijn dat er dit forum bestaat, ik kende het namelijk helemaal niet! Groetjes, Hartendiefje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BillyBob Geplaatst 28 april 2016 Rapport Share Geplaatst 28 april 2016 Welkom Hartendiefje, Sterkte en Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 april 2016 Rapport Share Geplaatst 28 april 2016 welkom Hartendiefje samen met dit forum en de Refusal moet jouw motivatie om gestopt te blijven, genoeg zijn denk ik. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 april 2016 Rapport Share Geplaatst 29 april 2016 Goedemorgen en welkom hier. Veel succes op jouw weg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hartendiefje Geplaatst 29 april 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2016 Dank jullie wel! Jullie ook succes met jullie weg :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden