katje Geplaatst 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2010 Hallo mensen.Ik ben nieuw hier. In 2000 heb ik een auto ongeluk gehad. Daardoor kreeg ik chronische pijn en raakte ik mijn baan en het grootste deel van mijn vrienden kwijt. (ik kan weinig stress verdragen)Het ergste van alles was een letselschadeprocedure die 8,5 jaar heeft geduurd. Ik ben daar zeer ongelukkig door geworden en ging ongemerkt steeds meer drinken. En dan na het drinken ook veel en verkeerd eten. Alles bij elkaar, ben 30 kilo aangekomen.Ik heb mijn situatie in de loop van de jaren natuurlijk geaccepteerd en mijn leven ook aangepast. Ik ben gelukkig met wat ik kan en probeer daar naar te kijken. En ervan te genieten. Eind 2008 is de letselschade afgewikkeld. En "plots" hoefde ik ook minder te drinken en te eten. Ik heb me aangemeld op www.valtaf.nl om die 30 overtollige kilo's weer kwijt te raken. Dat deed ik doro - te stoppen met drinken (Hoera!)- en gezonder te eten. Helaas ging ik bij elke vakantie weer meer drinken. "Gezellig". En het werd na elke vakantie moeilijker om weer te stoppen. Tot ik nu weer op mijn oude peil zit, anderhalve fles wijn per dag. Ik ga morgen (zondag 3 januari) stoppen met drinken. Ik hoop dat ik aan deze site ook steun kan vinden. Als ik elke dag nu zou kunnen vertellen dat het me is gelukt... En lotgenoten lezen die het ook lukt.Misschien tips krijgen?Ik weet nog niet goed hoe het hier werkt en wat ik hier kan halen.Maar dat gaat wsl vanzelf. Voor iedereen die stopt / gestopt is: heel veel succes. Volhouden!Je neemt geen afscheid van een goede vriend, maar je redt jezelf van een vreselijke vijand. (dat hou ik voor ogen)M.Vr.Gr. Katje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marianna Geplaatst 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2010 hi katje.Je hebt zo te horen al veel meegemaakt.Het is vervelend dat je veel vrienden bent verloren, maar je kunt beter een paar vrienden hebben die je steunen door dik en dun.Zelf heb ik mij eergisteren aangemeld. Ik herken mezelf in veel van de verhalen die worden verteld.Succes met het stoppen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
katje Geplaatst 2 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2010 Hallo Isa.Ik heb geen verder steun /begeleiding. Ik hoop eigenlijk dat het me weer net zo lukt als vorig jaar om deze tijd.Ik was toen erg trots dat het me lukte.Als het me niet lukt nu, ga ik naar mijn huisarts en ga ik wel kijken of ik hulp kan krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
katje Geplaatst 2 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2010 Hallo Marianna.Je hebt gelijk hoor. Beter een handje vol (2) vriendinnen, waar je wel wat contact mee kan hebben dan een heleboel waar je uiteindelijk niks mee hebt.En ik ben ze niet verloren doordat ze me niet aardig vonden of zo.Maar als je altijd "nee" zegt op uitnodigingen, houden ze vanzelf op met vragen. Tja. dat is nu eenmaal zo. Ben jij sinds eergsiter ook "droog" nu?Of wil je minderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
katje Geplaatst 2 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2010 Hoi Isa.Ik ga in ieder geval elke dag hier kijken. Ik denk dat dat al steun geeft.(jij nu immers ook al!)Hoe lang ben jij gestopt?Of had je een ander doel? Minderen?En lukt het je goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marianna Geplaatst 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2010 hi katje,ik drink 1,5 jaar niet meer.maar denk nog elke dag aan de rode wijn,Ik heb twee kindjes, 3 jaar en 5maanden.In de zwangerschap en tijdens de borstvoedingsperiode vind ik het makkelijker niet te drinken. Door de hormonen heb ik ook minder zin in alcohol.Op het hoogtepunt van mijn verslaving, lukte het mij niet langer dan 24 uur zonder alcohol te zijn, terwijl ik elke dag voornam te stoppen.Binnenkort stapt mijn dochtertje over op de fles, hopenlijk ik niet......Maar ik ga ervoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2010 Hallo Katje,Je kunt ook op deze site een begeleiding vragendan houd je een schriftje bij en je kijkt samen naar welk doel voor jou haalbaar is enwat er bij je past.op de dagdraad bij ditjes en datjes kun je per dag meelezen en schrijven (heb je dacht ik al gedaan)en steun vragen en geven, want het is niet alleen halen wat je hier doet,jij hebt veel in huis dus ook wat te geven aan hen die het nety ff moeilijk hebben.Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt en je de steun voelt om morgen weer te zeggen:vandaag laat ik die eerste staan.Dag per dag dusen inderdaad ook hier komen dag per dag, dat helpt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annie Geplaatst 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2010 dag katje,Van harte welkom in de groep.Ik heb me ook pas aangemeld sinds 1 januari en heb dus het dus al twee avonden volgehouden zonder alcohol. Wel dat is voor mij al een heel goed begin.De motivatie is er in ieder geval om ermee door te gaan.Temeer daar ik zie dat mensen zich elke dag op dit forum aanmelden met hetzelfde probleem.Je weet dat je er niet alleen voor staat en dat je altijd voor een babbel terecht kunt.annie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alconon Geplaatst 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2010 Alcohol is mijn lust en mijn leven.... dat wil zeggen mensen helpen om duurzaam afscheid te nemen van de fles. Als je zoals ik en velen van jullie, de hogeschool der drinkkunst (grapje hoor ;-) hebt doorlopen, dan is het fijn om als als counselor en coach nu met dit thema aan de slag te zijn. Ik doe dit al een hele tijd en wil nu ook graag een bijdrage leveren binnen dit een mooie forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden