Spring naar bijdragen

Al negen jaar droog

Cherry63

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van 46 en ben al negen jaar van de alcohol af. De reden dat ik me hier aanmeld is een schreeuw om hulp. Ik loop n.l. echt te denken om met oud en nieuw wat champagne te gaan drinken. Maar volgens mij kan dat niet 1 glaasje.

Heeft iemand ervaring met het met mate drinken nadat je alcoholistisch geweest bent.

Ik ben echt aan het twijfelen, maar wil echt niet meer het leven wat ik voor deze negen jaar had. :brokenheart:

Groetjes,
Cherry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben idd bang dat ik me dan laveloos zal drinken. Ik ben alleen met oud en nieuw, dus niemand die op me let. En de reden waarom ik negen jaar geleden wel dronk is gelukkig (klinkt lullig) overleden. Maar er zit nog steeds oud zeer. Ik besluit nu dan ook om het bij de Disney champagne te houden. Deze had ik al in huis gehaald. Als ik gewoon geen echte champagne koop, dan kom ik ook niet in de verleiding om me laveloos te drinken. 1 Glaasje kan dus niet, want ik zit dan met een hele fles. En die gaat op, dat weet ik zeker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cherry, ik denk niet dat je het moet doen.
Wees eerlijk: wat draagt het (A) nu bij?
En je bent alleen; misschien zelfs tegen je zin?
Een grote kans op een net zo'n grote afknapper.
Zelf (56jr) tracht ik te minderen en gisteren ging het weer mis.
Wat een telaurstelling voel ik mbt mezelf.
Doe je zelf dat niet aan.

Voor jou, mij en vele anderen wens ik dat ze het nieuwe jaar met een frisse kop instappen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, minderen zou ik niet kunnen. Het is bij mij alles of niets. Dus niets. Eigenlijk ben ik gek dat ik er over nadenk. Ik zou al die mooie droge jaren weggooien in een avondje. Nog mooier is het dat ik in november 2010 kan zeggen dat ik 10 jaar gestopt ben. Is een mooi rond getal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cherry,
Je weet je antwoord/besluit inmiddels al, gelukkig, een wijs besluit dus.
Ik zou je wel aanraden om eens goed na te denken wat de aanleiding
is om na 9 jaren (inclusief oud&nieuwfeesten) je nuchter-zijn op het spel te zetten.
Is er een directe aanleiding? Iets ouds dat omhoogkomt. In elk gevalm is er iets dat aandacht nodig heeft, anders was je ook niet hier gekomen. En datgene dien je wel serieus te nemen, want anders blijft die trigger net zo lang en steeds harder op je inwerken. Het is weer een groeimoment of test, net hoe je er tegen aan kijkt. Neem het serieus en blijf gewoon hier op de draad meeschrijven tot je er achter bent en er wat mee kunt. Daarna kijk je of je weer alleen verder kunt of hier wilt blijven. Iemand die zo sterk is als jij en al zo lang voor niets kiest i.p.v. dat alles (wat dat dan ook is m.b.t. alcohol) petje af hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb lang geleden een glaasje champagne gedronken omdat vrienden graag met mij wilde toasten. Ik durfde het omdat ik champagne nooit lekker heb gevonden. Tot mijn stomme verbazing vond ik dat glaasje bijzonder lekker maar besloot het daarbij te laten. 3 weken later zoop ik weer als vanouds en moest ik weer mijn stinkende best doen om weer te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Cherry63,

Ik heb me sinds vandaag pas aangemeld en las je oproep. Een schreeuw uit het hart. Een vraag die ik je had kunnen stellen (en het is nooit te laat, dus bij deze toch nog) Wat maakt nou dat je dat ene glaasje wilde drinken?
Wat gebeurde er voor die tijd. Spelen er zaken (op) die je bezig houden. Oops het zijn nu ineens drie vragen... sorry, ha ha. Kijk maar es of je ze hier wil beantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...