Wilwelanders Geplaatst 1 april 2016 Rapport Share Geplaatst 1 april 2016 Hallo, Ik ben een man van 43 en heb een vaste relatie van dik 20 jaar en heb 2 kinderen. In ons huwelijk heeft de drank altijd wel rijkelijk gevloeid, wat in het begin niet tot problemen heeft gelijd. Mijn vrouw en ik zijn allebei redelijk vrij naar elkaar toe. We hebben in het verleden dan ook wel veel gekke dingen gedaan, ook in combi met drank en drugs (dat laatste is overigens voorbij). De laatste jaren is er in ons huwelijk dan ook wel een beetje een sleur ontstaan. Je bent veel met je werk, kinderen en andere zaken bezig, zodat er weinig quality time overblijft voor mij en mijn vrouw. De tijd dat we ff tijd samen hadden werd benut onder genot van bier en wijn, waardoor er na heel wat glazen, de vlam hier wel eens in de pan sloeg. Ik heb haar ook al voor alles uitgemaakt, waar ik achteraf veel spijt van heb gehad. Je triggert mekaar. In het begin is het nog leuk, maar na een halve of hele bak bier flip ik totaal soms. Je stoort je aan dingen over haar, en dan met veel alcohol komt dat er uit. Ik heb haar nooit geslagen, maar woorden komen evengoed hard aan. Nou wil het geval dat ik haar vorige maand via Facebook betrapt heb, dat ze een affaire onderhield met een andere man. Dit was gelukkig van korte deur, maar mijn vertrouwen zit helemaal op het nul punt. En wat ga je dan doen...........nog meer zuipen, zelfs wel eens in de ochtend. Het leed verzachten. Hierdoor ontstaan alleen nog maar meer echtelijke ruzies, wat absoluut ook niet in het belang van onze kinderen is, deze wil ik er zoveel mogelijk buiten laten, wat niet altijd lukt, drank he. Gelukkig praten mijn vrouw en ik wel heel goed over dit en andere onderwerpen. We houden ook nog wel van elkaar, maar ik zelf zit nog steeds na een maand met mijn gevoel overhoop. Ik heb gelukkig na de paasdagen geen alcohol meer aangeraakt, maar heb zo af en toe wel de nijging. Als ik dan begin weet ik geen maat te houden. Ik heb daarnaast ook al een afspraak met Tactus gemaakt, om mijn probleem de baas te wezen, maar dit duurt nog wel even. Daarom hoop ik dat ik door middel van dit forum wat informatie kan uitwisselen met gelijkgestemden en zo toch enigszins de zaak voor mezelf, kinderen en (ook) vrouw weer op de rit te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 april 2016 Rapport Share Geplaatst 1 april 2016 (bewerkt) pffffft Wil, wat een verhaal. Er is een hoop werk te verrichten bij jullie, en ik hoop echt dat je de drank achterwege kunt laten, want met name de kinderen kunnen er echt niets aan doen hoe jullie met elkaar omgaan, en zeker na teveel drank. De slogan; drank maakt meer kapot dan je lief is, klopt wel he. 1 april 2016 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 april 2016 Rapport Share Geplaatst 1 april 2016 Welkom! Je hebt een (bekend) patroon in beeld gebracht en wilt er wat aan doen. Het is een begin. En wil je er iets aan hebben dan is het goed om je te verdiepen al was het om goed de kwalijke gevolgen te leren kennen voor je lijf en brains (gezin, sociale kring, werk). Behalve stoppen en hulp van Tactus is er hier op het forum veel info voor handen. Neem de tijd om te lezen, filmpjes (Onder Tips en adviezen: presentaties: Mw. Noorlander) te kijken en ga gerust het gesprek hieraan. Geen mens is gelijk, dat geldt ook voor verslaafden/misbruikers. Maar ongetwijfeld kom je herkenning tegen en dat werkte voor mij als hart onder de riem. Ik wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BillyBob Geplaatst 1 april 2016 Rapport Share Geplaatst 1 april 2016 Welkom Wil, Succes en Sterkte! Blijf praten, blijf open. Dat deden mijn partner en ik niet, en al een hele tijd niet, met als gevolg dat we nu in scheiding liggen. Gelukkig sta ik al even droog, anders had ik dit nooit volgehouden. Heb begin vorig jaar een groepsbehandeling bij Tactus gevolgd, en ben direct na afloop naar een zelfhulpgroep gegaan (Intact) en dat helpt me droog te blijven. Ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 april 2016 Rapport Share Geplaatst 1 april 2016 Welkom Wil. Je staat nu een paar dagen droog, heel goed! Ik hoop dat je dat vol gaat houden totdat je behandeling bij Tactus kan beginnen. Zorg goed voor jezelf. Voldoende water, thee, sapjes drinken, gezond eten, misschien wat lekkers als beloning. Wat mij in het begin goed heeft geholpen is het doorbreken van patronen. Niet op de bank gaan hangen, maar een wandeling maken bijvoorbeeld. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden