Spring naar bijdragen

Na 3 jaar weer terug.

Daantje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,.........

Ik was al eerder hier meerdere jaren geleden.

Op en af ging het wel maar laatste tijden weer elke dag een fles rose en af entoe nog 2 blikjes mix voor de zekerheid.

Maar ben het helemaal zat ook .

Mijn dochter begint er ook erg veel moeite mee te krijgen en ik zie nu dat ik het gewoon niet alleen kan.

Dus ik wil naar AA bij eenkomsten gaan ook.

Maar op dit moment is het dus zo dat ik elke dag of avond dus 1 hele fles rose of rode wijn drink.

En laatste tijden kocht ik de boodschappen op de terug weg van werk rond 14.30 uur en dan nam ik ook nog 2 blikjes wisky cola. Maar ook 1 die ik dan well kon drinken als ik thuis kwam . Dus word zo alleen maar erger.

Ik heb voor vanavond een normale fles ( geen liter fles) en 2 blikjes.

Ik wilde vanaf maandag in een keer stoppen. Dinsdag naar een AA avond en dan niet drinkend door het leven maar,........

Nu lees ik hier dat ik beter kan afbouwen en dan ook nog niet te radicaal?

Ik hoop hier dit keer te blijven en hoop zeker op tips over het afbouwen.

Of moet ik toch eerst naar de huisarts?

In elk geval ,................ mensen ik wil er van af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom terug Daantje.

beter afbouwen schrijf je,

de een zal dat kunnen de ander liever cold turkey,

ik weet niet wat bij jou past.

Misschien even apart vragen bij de

draad; vraag het de hulpverlener.

Naar de huisarts kan niet voor dinsdag en

hier heb je waarschijnlijk eerder een antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook niet wat het beste past maar ene kant denk ik voor verschijnselen afbouwen maar aan de andere kant denk ik gewoon niet meer doen . 

Alhoewel dat niet zo gewoon is als ik het laat klinken nu hahahah.

Heb wel eens een periode niet gedronken maar toch val je weer in die kuil.

Heb vandaag een goede vriendin in gelicht over dat ik naar de AA wil en ze reageerde van ja joh maar je bent geen alcohilist. Je drinkt niet gelijk in de ochternd. Zo zie je maar dat mensen niet eens door hebben dat als je stee vast elke dag al een fles wijn of meer drinkt dat dat dan ook alcoholistisch is . Dus de steun moet ik echt bij lot genoten zoeken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Daantje,

Ik ben een paar weken geleden in een keer gestopt. Dronk ongeveer jou hoeveelheid en elke dag.

Ik durfde niet in een keer te stoppen, maar heb dit toch gedaan in overleg met een arts bij de verslavingszorg.

Ik kreeg wel een kalmerend iets voor de negatieve bijverschijnselen door het stoppen, maar die had ik amper.

Ik weet niet hoe lang jij drinkt, maar mij heeft het bespreken met mijn huisarts veel goeds gedaan.

Hierdoor ben ik nu in behandeling bij de verslavingszorg en dit geeft veel inzicht en grote kans dat ik het ga volhouden.

AA heb ik in het verleden ook geprobeerd, maar dat was voor mij niet genoeg. Dat en inderdaad alle mensen in mijn omgeving die vonden dat ik GEEN probleem had, maakte dat ik na even weer op de oude dosis zat.

Stoppen is iets wat je zelf moet doen, maar hier hulp bij vragen is jezelf hieirn de beste kansen geven, want de verslaving zit vaak dieper dan je denkt en probeerd je zo weer over te halen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je reactie Mikki,

Vanaf mijn 26e drink ik wel wat maar ik denk vanaf een jaar of 2 na de geboorte van mijn jongste die nu 16 is werd het meer . 

Mijn ex man die ex militair is kreeg post traumatisch stress syndroom en toen ging alles mis ,.. en ik dronk me zelf in slaap denk ik.

die tijden was het echt veel drank paar jaar lang. voor of bij het koken al beginnen aan port! en dan later nog fles wijn op de avond. 

Op een gegeven moment was het die 2 portjes rond om het koken en daarna de wijn en tot slot gewoon de port op maken . 

knock out dus het bed in 

Maar ben 7 jaar geleden gescheiden toen was het ook af en toe wel zo tot 1 keer ik zelfs zo ben gevallen dat ik een rib gebroken had.

Daarna werd het rustiger maar dronk al snel weer elke avond een fles wijn wat ik dus nog steeds doe en regelmatig met 2 blikjes extra .

Maar heb ook af en toe een thee avond  maar dan haal je snel volgende avond weer in .

Dus ik denk toch rustig aan minderen niet te snel ineens .

Maar ik ga wel dinsdag naar de AA!! ben vast besloten. Dit gaat stoppen .

Maar ik werk ook en dat mag er niet onder lijden want ik kan dat niet missen . Ben alleen staand moet het allemaal wel zelf verdienen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daantje,

Er bestaan ook avond behandelingen. Waar ik de behandeling volg is er ook een avond behandeling voor werkende mensen.

Of gewoon alleen losse gesprekken kan ook.

Je schrijft dat jou zoon 16 is. Ik heb er zelf ook zo een.

Ik merk nu al hoe het contact tussen ons veranderd, want jeetje, wat hebben die jongeren er veel last van!

Misschien kan je naar de AA en naar je huisarts?

Ik wens jou in iedergeval alle kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...