Spring naar bijdragen

Stoppen met gokken

drauf

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben drauf(niet me echte naam) en ik ben 22 jaar.
Sinds een jaar of 4 ben ik begonnen met gokken en is er helaas nog geen einde aan gekomen.
Telkens denk ik bij mezelf dat ik moet gaan stoppen en dat het niet meer langer zo door kan.
Ik heb al enorm veel geld verloren en dit zal alleen maar meer worden als ik zo doorga.
Elk moment dat ik maar een beetje geld heb, ga ik gelijk gokken. Emotioneel en Psychisch is dit enorm zwaar voor me.
Ik geniet gewoon niet meer van het dagelijks leven terwijl ik een HBO studie Rechten volg.

Vandaag nog ben ik begonnen met 500 euro en op een gegeven moment had ik 2000 euro. Ik dacht aan stoppen alleen lukte dat helaas niet waardoor ik eindigde met 0. Ik trek dit niet meer. 

Ik hoop van jullie tips te krijgen en jullie ervaringen te lezen. 

Groet,
Drauf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom drauf,

Ik ben iemand die is gestopt is met een alcoholverslaving en af en toe schrijf op het alcoholdebaas forum. Zelf heb ik nooit een gokverslaving gehad. Het is op gokkendebaas forum erg rustig, maar er zijn wellicht op alcoholdebaas forum ook berichten te vinden die interessant en nuttig zijn voor herstel.

Het schijnt bij een gokverslaafde te zijn dat het geluksgevoel optreedt bij het moment van inzetten en gokken, en niet zozeer op het moment van winnen. Het zou kunnen zijn dat ik het verkeerd heb. Ik vergelijk het met een wietverslaafde die het meest gelukkigst is als ie zijn joint aan steekt.

Het meest nare van een gokverslaving lijkt mij de diepe depressieve gevoelens als gevolg van het verlies van grote hoeveelheid geld en de geldproblemen die het weer veroorzaakt. Daarom denk ik dat hulp zoeken en een hulptraject ingaan het beste zou zijn, omdat het al moeilijk is om in je eentje van een verslaving af te komen. Laat staan als je ook nog eens te maken hebt met zware negatieve gevoelens. Voor hulp hoef je niet te schamen. Dat is juist een sterke beslissing.

Je bent jong en je hebt nog een hele toekomst voor je. Stoppen met verslaving en werken aan je herstel, doe je dag voor dag, stapje voor stapje. Hier komen en berichtje plaatsen is al een hele goede eerste stap. Daar mag je best trots op zijn. Misschien zou je kunnen rondkijken wat er allemaal mogelijk is aan hulp en wat je het beste zou liggen. Misschien vind je wel de zelfhulpgroepen zoals de AG of een internet behandeling wellicht interessant.

Succes en sterkte met stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Drauf,

Goed dat je de weg naar dit forum hebt gevonden. Ondanks dat het vrij rustig bij de goksectie is, helpt het zeker vindt ik. Mijn eigen ervaring is dat ik helaas op mijn 22ste niet de juiste acties heb ondernomen, die jij wel nu kan nemen. Ik heb lang gedacht dat op een of andere dag ik wakker zou worden en ik geen zin meer zou hebben in gokken. Helaas is dat moment nooit gekomen, aangezien het in mijn bloed zit en waarschijnlijk nog voor eeuwig. Het is ook niet prettig om erachter te komen dat je tot je bot verslaafd bent en zelf het niet in de hand hebt, Ik had al vanaf mijn 18e geen grens als ik ging goklen. Als ik naar binnen ging dat ging mijn studiefinanciering, zakgeld, salaris en uiteindelijk ook geleend geld tot de laatste snik in de kast. Stoppen heeft bij mij nooit gewerkt, al heb ik alles geprobeerd op dat gebied. Gelukkig of ongelukkig heb ik lang alles kunnen combineren met enkele lange periodes van stoppen als het moest. Uiteindelijk kwam het altijd weer terug, omdat ik nooit wilde doen wat ik moest doen. Ofwel wegblijven bij de eerste gok!

De eerst vraag die jezelf moet stellen: sta je machteloos tegen gokken en is je leven een zooitje geworden? Zo ja, ben je bereid om hier aan te werken maar niet op jou manier? Ik zou je adviseren om naar een AGOG groep te gaan en te kijken of het bevalt. Ervaar het zelf als prettig en het werkt zeker.

Wat wil je gaan doen?

TB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...