Spring naar bijdragen

ik ben kboardcrash en ik wil graag stoppen met drinken

kboardcrash

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

ik wil graag anoniem blijven dus vandaar de naam kboardcrash. Ik ben een alleenstaande moeder van 37, mijn dochter is een peuter en heeft een genetische afwijking.

Ik drink al wel jaren (niet tijdens de zwangerschap!) en zit nu gemiddeld per dag op 2 biertjes en 4 wijntjes. ik gebruik sinds 10 dagen Campral. ik heb mij vorige week aangemeld voor de internetbehandeling en ik ben alvast begonnen met het alcohol dagboek. ik heb veel in mijn leven meegemaakt en ik denk ook wel verwerkt allemaal. Ik denk dat ik drink omdat ik bier en wijn lekker vindt en het een gewoonte is. ook vanuit mijn opvoeding. ik ben letterlijk en figuurlijk bourgondisch opgevoedt. maar hopelijk kom ik achter de dieperliggende oorzaken tijdens de behandeling. ik ben niet iemand die heel erg veel op forums zit, maar in dit geval heb ik zoiets van baat het niet dan schaadt het niet.

Ik ben nu op het punt gekomen dat ik wil stoppen met drinken om 2 redenen. Ten eerste omdat ik te zwaar ben, ik wil graag afvallen en mijn probleem zit hem niet in het eten, maar in de suikers van de alcohol. Ik lust echter geen frisdrank en vruchtensap. Wel mineraalwater met bubbels. Dat ik te zwaar ben is ook te merken aan een afwijking die ik in mijn been heb, Meralgia Parastetica. Door overgewicht raakt een zenuw bekneld in de heup en krijg je een doof gevoel en brandende pijn in je bovenbeen. In mijn zwangerschap ben ik hierdoor zelfs in een rolstoel terecht gekomen. Ik zou nu graag 30 kilo willen afvallen maar ik heb totaal geen motivatie. Door de pijn die ik heb, is bewegen nu geen optie en wordt zelfs afgeraden door de fysio, de neuroloog en de huisarts. Maar als ik wat af kan vallen waarmee de beknelling verminderd, kan en mag ik weer meer bewegen en zodoende proberen meer op gewicht te komen.

Het tweede is, is dat ik mijn gewoontes wil veranderen. En dat ik dus leer genieten van andere dingen dan van bier en wijn. Ik heb geen inzicht in mijn redenen of oorzaken en ik vind het heel moeilijk om cold Turkey te stoppen. Vandaar de campral in combinatie met de behandeling.

En verder ben ik nieuwsgierig hoe dit forum werkt en hoe het zal gaan met de behandeling. Als jullie meer willen weten, vragen staat vrij.

Groetjes. KboardCrasH

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom KcH

Je hebt dus een hele goede reden

om niet meer te drinken.

Er zijn hier heel veel draadjes zoals we de verschillende

onderwerpen en stukjes van forummers noemen.

Als je eens veel tijd hebt, loont het daar te lezen,

vooral op de thema's en tips draadjes.

De huiskamer is bij ditjes en datjes, daar wordt van alles geschreven.

Ik hoop dat je net zo veel uit de training en het forum weet te halen als ik.

Het is zo fijn dat je er niet alleen in staat, al moet je het zelf wel doen uiteindelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo KboardCrasH, ook namens mij welkom op dit forum :rose:

Je wilt afvallen en je gewoonte qua drinken veranderen. Dat zijn goede motieven om je drankgebruik aan te passen vind ik.

Ik heb de internetbehandeling ook gedaan en heb er veel aan gehad. Ook ik had het idee dat er geen dieper liggende oorzaken waren van mijn drankmisbruik. De internetbehandeling gaat je daarbij de antwoorden niet geven. Die zul je zelf moeten vinden. Wel word je daarbij geholpen door de structuur, de teksten en de terugkoppeling. Het heeft mij geholpen om patronen in mijn drinken, gedachten en oplossingen in beeld te brengen. Ik ben gaan zien waar ik alcohol overheen gooide omdat ik me niet prettig voelde toen ik stopte met drinken. Daar zitten dan zaken die je kunt gaan zien en (later) aanpakken.

Ik wens je veel succes hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom KCH!

Je ziet al wel dat je gelijk wordt afgekort.... te moeilijk en lang :)

Succes, je hebt al een mooi begin gemaakt en we horen je vast nog vaker hier?

Er is veel te vinden... veel lezen en als je wilt hulp vragen en meedoen.

Tot snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom KboardCrasH,

Succes en sterkte met stoppen.

Ik had een iets lichtere vorm van Meralgia Paresthetica. De combinatie van stoppen met drinken en meer bewegen heeft mede tot gevolg gehad dat ik er bijna helemaal geen last meer van heb. Alleen als ik moe ben, en dan lang moet staan, heb ik er last van, tintelingen in bovenbeen, en als ik dan niet kan gaan lopen of juist kan zitten, dan wil het nog wel eens brandend gevoel worden. Maar van meerdere keren per dag heb ik het nu nog maar 1 x per 2-3 maanden of zo.  De neuroloog die de diagnose had gesteld, vond destijds wel dat ik (te) veel dronk, maar volgens hem had het er niets mee te maken. 

Misschien toeval, maar ik heb er nu praktisch geen last meer van.

Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...