Spring naar bijdragen

Even voorstellen…..


xjenny

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

 

Mijn naam is Jenny, ben 25 jaar en kamp eigenlijk al mijn hele leven met een eetbuienstoornis. Op 9 jarige leeftijd zijn mijn ouders uit elkaar gegaan en ik heb mezelf aangeleerd dat eten mij troost biedt. Natuurlijk is dit wel tijdelijk. Want na verloop van tijd voel ik me alsnog erg rot. Vorig jaar was het klaar! Het was allemaal teveel en ik ben naar de dokter gegaan. Ik zat tegen het overspannen zijn aan. Ik ben doorgestuurd naar een psycholoog en die heeft mij vreselijk goed geholpen. In twintig weken tijd ben ik gigantisch tegen mezelf aangelopen en heb ik hele heftige dingen ervaren. Dit heeft mij geholpen in de strijd de eetstoornis tegen te gaan. Het is wel altijd zo dat er een 'duiveltje' in mijn hoofd zit die me aanspoort om veel en lekkere dingen te eten en het ene moment is gemakkelijker dan het andere. Maar ik heb geleerd om op een andere manier met mijn gevoelens om te gaan. Ik zit op dit moment op het einde van dit traject. Ik ben alleen als de dood voor een terugval op het moment dat ik niet meer wekelijks naar de psycholoog ga. Daarom vind ik het erg prettig om hier steun bij andere mensen te vinden, die snappen waar ik doorheen ga op het moment dat het moeilijk is. Daarnaast zou ik ook heel graag een maatje hebben. Ik hoop in ieder geval dat we samen heel veel leuke momenten mee gaan maken en zo min mogelijk slechte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo XJenny, welkom hier op de site.

Het is hier nogal stilletjes heb ik gemerkt.

Dapper dat jij naar je ha bent gegaan om hulp te vragen, een heel belangrijke stap. Gelukkig heeft hij goed gereageerd en je doorgestuurd.

Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet om het zonder de hulp van de psycholoog te moeten doen. Heb je wel een afbouwtraject?

Sorry, ik begin zomaar, zonder iets over mijzelf te zeggen.

Ik heb heel lang boulimia gehad, van mijn 28ste tot ongeveer mijn 43ste. Ik heb heel lang geworsteld, waarschijnlijk mede omdat ik het zolang verborgen heb gehouden en er nooit over praatte. Ik heb het groetendeels alleen gedaan, heel goed dat jij dat niet doet.

Lees jij ook mee op de alcoholdebaas site?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Jenny, welkom hier. Je had ook al bij mij gereageerd zag ik. Ik ben hier ook pas net en wat Jannigjes zegt; het is hier hekel stil op het forum :-) 
Ben blij dat je er bent.

Ik heb heb eerst boulimia gehad en sinds kort 'eetstoornis NAO' waarbij ik voornamelijk last heb van eetbuien als strategie voor nou ja.... voor van alles. Eten is mijn overlevingsstrategie geweest tot nu toe. 

@Jannigje ben jij er nu helemaal vanaf? Hoe is je dat gelukt?

 

@Jenny hoe ga jij nu om met dat duiveltje dat wil gaan eten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...