Spring naar bijdragen

Even voorstellen, Alconon


Alconon

Aanbevolen berichten

Alcohol is mijn lust en mijn leven.... dat wil zeggen mensen helpen om duurzaam afscheid te nemen van de fles. Als je zoals ik en velen van jullie, de hogeschool der drinkkunst (grapje hoor ;-) hebt doorlopen, dan is het fijn om als als counselor en coach nu met dit thema aan de slag te zijn. Ik doe dit al een hele tijd en wil nu ook graag een bijdrage leveren binnen dit een mooie forum.

Ik klik nog wel eens op de verkeerde knoppen, maar dat leer ik wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ziet het goed, maar één ding. Een ex-drinker die zijn leven helemaal op orde heeft, zijn opvoeding te boven is gekomen (pfff) en van mijn part aan tantra doet en ook nog lid is van het leger des heils en nog veel meer.... kan dat allemaal doen. Hij (zij) kan echter één ding nooit meer: ehh hoe schrijf ik dat ook al weer... o ja d r i n k e n !

En dat is maar goed ook. Want als je gewoon met vrienden (die je ex-verslaving serieus nemen en zelf niet rollend over straat gaan) uitgaat, soms de BoB bent, of de drankjes bestelt dan kun je puur genieten. Helder is zoveel leuker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha een concurrent?
Nee dat niet. Ik bedoel, mensen helpen van de alcohol vrij te komen kan w.m.b. nooit in een concurrerend veld terechtkomen. Wel is het zo dat ik een geheel eigen visie op verslaving en "los komen daarvan" heb... daarom wil ik bijdragen. En ja belangeloos, een mens moet ook kunnen geven om niet. Ja toch? Van Delen wordt je rijk!

Mensen vragen mij wel vaker: hoelang ben jij al van de alcohol af, wanneer ben je gestopt? Mijn antwoord is dan steevast: ik ben nooit met alcohol gestopt, ik ben begonnen met leven, daarin was alleen geen plaats voor alcohol. En dat bruist meer dan een fles Champagne.

Alconon (voorheen Nexus, bestaat nu 5 jaar) Dat is net zo lang als mijn keuze het leven aan te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet de leegte in ons waar we bang voor zijn... het is de volheid die we bezitten waarvan we schrikken als die zich in alle hevigheid aan ons laat zien.

Laat het vooral komen en als het komt heb dan geen spijt dat het zo lang heeft geduurd. Leef nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke site..

lijkt een beetje op De helderheid
ik heb die training weleens gedaan in utrecht
bij mij viel het kwartje toen niet.
moest je geblinddoekt dansen in een kring en jezelf durven zijn etc.
ik wacht tot allen carr naar nederland komt, vond het boek geweldig..
maar in de tussentijd drink ik niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lianne,

Goed gezien. Wat Alconon en Helderheid delen is één bron. Dat is het boek van Jan Geurtz, De verslaving voorbij. (uitg Ambo) Ligt nog steeds in de boekwinkel. Dat brengt me bij een van de vele verschillen, nl het feit dat Alconon daar geen doekjes om windt. Tot zover. Alconon is duidelijk over alle bronnen omdat die mensen verder kunnen helpen. Carr gebruik ik trouwens ook, net als Alice Miller en vele anderen.

Je hebt het over "Carr naar Nederland" Ik neem aan de je niet bedoelt Allen Carr zelf? Want die is overleden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...