snoopy Geplaatst 18 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2010 Hallo iedereen,Ik ben hier nieuw en wou me even kort voorstellen en een vraag stellen.Ik ben een vrouw van 27 en woon in brabant.Ik drink veel te veel en wil nu stoppen. Ik drink ongeveer 8 tot 10 blikjes bier per avond en in hetr weekend soms meer. Nu wil ik eigenlijk per direct stoppen maar ben bang voor de ontwenningsverschijnselen. Ik moet gewoon werken en heb veel afspraken deze week. Wil niet trillend ofzo op mijn werk zijn. En weet ook dat ik even niet zal kunnen slapen want als ik minder drink kan ik al bijna niet slapen. Zou afbouwen een optie zijn of is dat alleen maar uitstellen...Weet niet wat ik moet doen nu is het wel slim om zomaar ineens zelf te stoppen zonder doktersadvies ofzo.Alvast bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francois Geplaatst 18 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2010 Hoi Snoopy, als je nog niet vele jaren drinkt zijn de lichamelijke klachten na stoppen niet zo erg denk ik. Ik zou zeggen gewoon proberen. Zelf had ik een paar dagen last, na 2 jaar heel veel drinken. Na een paar dagen is meestal je lichaam wel afgekickt. Maar dan begint het pas. Want stoppen met drinken doe je met je hoofd, dus met denken. Je zal merken dat je heel veel momenten krijgt waarin je zin hebt om te gaan drinken. Dan is het je wilskracht die bepaalt of je daaraan aan toegeeft. Ik volg de internetbehandeling en tot nu toe bevalt me dat prima. Het wordt vergoed en het is anoniem, maar je hebt toch persoonlijk contact met een hulpverlener.Veel sterkte mocht je besluiten om te stoppen of te minderen.Vriendelijke groeten,FrancoisOw ja even een toevoeging, ik zou beginnen met een bezoekje aan je huisarts. Dat is het beste want die heeft daar veel ervaring mee, er zijn namelijk heel veel mensen met een drink probleem. Hij zal je vast verder kunnen helpen. Dan hoef je het niet allemaal alleen te doen, wat veel zwaarder is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoopy Geplaatst 18 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2010 Hoi Francois,Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het moeilijk wordt heb jarenlang drugs gebruikt daar ben ik nu 2 jaar vanaf. Nu alleen nog stoppen met alcohol. Heb al vaker pogingen gedaan en ook refusal gebruikt. Maar nu is het zover dat mijn vriend niet langer verde met me wil als ik niet stop. Eerst langs de huisarts gaan lijkt me goed idee. Misschien toch weer ook met refusal beginnen.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2010 Hoi Snoopy,Alleen nog met de alcohol stoppen, is misschien iets te snel gedacht, want net als drugs is afkicken moeilijk. Niet zozeer het fysieke deel, maar ik kan me voorstellen dat je na de drugs juist meer bent gaan drinken? Dus wat je tegen gaat komen, ook m.b.t. je vriend, is waarom je het nodig hebt zoveel te drinken. Je huisarts kan je met het fysieke helpen en misschien een verwijzing voor een psych. of idd de onlinebehandeling hier doen, dan krijg je ook iemand die met jou onderzoekt naar de redenen en helpende gedachten en handelingen om ermee om te gaan. En veel op het forum komen als je wat extra aandacht of steun wilt, want er zijn hier nogal wat ervaringsdeskundigen. En je vriend kan ook steunen door mee te minderen of stoppen. Ik neem aan dat je nog niet heel erg lang drinkt want je bent nog erg jong. Dan kun je (in overleg met arts) het gemakkelijkst in een keer stoppen. Als je gaat minderen blijft de onrust in je hoofd omdat je toch indirekt de hele dag met alcohol bezig blijft. Maar als minderen beter bij jou past, kun je dat ook eerst proberen. Ikzelf dronk ruim 30 jaar en heb geen ontwenningsverschijnselen gehad. Iedereen ervaart het anders natuurlijk. Succes!! en op de dagdraad bij ditjes en datjes kun je mee komen lezen en schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden