joosje Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Hoi, Mijn naam is joosje, 3 dagen gestopt met drinken, maar heb t nu zo zwaar. . Heeft iemand tips???????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Hoi Joosje, goed dat je je hier meldt, welkom! Wat helpt is iets anders te gaan doen dan wat je gewend bent. De trek verdwijnt na een tijdje. Heb je al gegeten en voldoende gedronken? Non Alc. bedoel ik dan he Hou vol en bedenk waarom je bent gestopt. Heb je support thuis? Sterkte en blijf schrijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Ha Joosje, van harte welkom hier. Ik zit nu drie weken op dit forum en heb er enorm veel steun aan. Drie dagen droog is superknap. Nu volhouden. Ik sluit me aan bij de tips van Hummer. Ga iets doen dat je normaal niet doet, eet wat en drink veel water. Waarom ben je gestopt met drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Dag meya, Dank je wel voor je reactie. Het gaat nu wel weer, kids liggen op bed dus kan toch niets halen lijkt wel. Waarom ik ben gaan drinken, ik denk (althans leer ik nu vanwege een studie met o.a psychologie ) omdat ik nooit heb om leren gaan met emoties. Eigenlijk nooit gedronken, sporadisch en vroeger met uitgaan. 4 jaar geleden na de geboorte van mijn 2e ben ik af en toe eens een fles gaan halen wat is uitgelopen naar 1 per dag. Soms nog iets meer. Ik merk dat ik het echt niet kan missen en zelfs stiekeme dingen doe. En jij? Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 (bewerkt) Hummer, Dank je wel! Nee geen steun, niemand behalve mijn man weet het. Hijzelf is het type kop in het zand steken.. Verder heel lief, maar kan me niet uiten. Naar de dokter durf ik niet. 4 november 2015 bewerkt door joosje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 (bewerkt) Thanks! 4 november 2015 bewerkt door joosje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Ik ben altijd een stevige blije drinker geweest maar na lastige familieomstandigheden en verlies van baan ben ik ongemerkt steeds eerder en meer gaan drinken. Ik drink nu 9 dagen niet meer en ik schrik van de enorme trek die ik soms heb. Helemaal niet heel de dag, maar als het er is overheerst drank echt mijn gedachten. Slechte zaak! Een van de dingen die ik hier op het forum heb geleerd is dat die trek binnen een half uur meestal over gaat. Dat is bij mij inderdaad het geval. Heel heel handig om te weten en te ervaren. Wat betreft je echte naam: als je op je bericht klikt dan kun je onderin kiezen voor 'bewerken' (of wijzigen). Je kunt m dus zo weghalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Haha Dank je wel. Weet niet zo goed wat ik wel en niet kan vermelden. Heb jij Hulp? Ik had de afgelopen dagen idd dat half uurtje, vandaag was het echt pittig. ... maar heb het gehaald. Mag ik vragen hoe oud je bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Je naam staat ook nog onder de post er boven :-) Ik ben eind veertig en heb op dit moment geen hulp. Wel veel gehad en daar kan ik op dit moment mee vooruit. Als je kijkt bij 'wie is wie' op dit forum dan zie je allemaal mensen die zich voorstellen. Daar vind je beslist veel herkenbaars. Ik post hier zelf vrijuit, behalve mijn echte naam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Zelf heb ik me weer herpakt na een terugval. Nu weer 4 dagen niet gedronken. Ik hen een paar maanden geleden een zelfhulpgroep gezocht en vind daar veel steun. Veel herkenbaarheid. Net had ik ook stevige trek, heb een kop koffie genomen en ben er nu weer doorheen. Mijn vriend drinkt ook stevig en ik heb dus van alles in huis. Hij is nu 2 dagen weg en ik kan slecht alleen zijn. Heb vanmiddag lekker wat te snoepen gehaald, maar ook daarin heb ik geen rem. Ben net aan het bellen geweest maar krijg niemand aan de lijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Jeetje hummer. Heftig! Weet je vriend van je situatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Meya,. Ik ben echt een flapuit haha. Maat Dank je wel iig. Ben je wel eens bij de AA geweest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Nee, ik niet, maar flink wat anderen hier op het forum wel. Heb je de dagdraad al gevonden? Onder 'ditjes, datjes en dagdraad' en dan 4 november 2015. Dat is een beetje onze huiskamer en daar ga ik nu ff bijlezen. Ik weet zeker dat je daar mensen vind met AA ervaring en andere zelfhulpgroepen. De meeste mensen zijn zeer positief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hummer Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Joosje, mijn vriend is helemaal op de hoogte, en steunt me voor zover hij kan. Ik heb nooit stiekem gedronken en ook nooit alleen. Nu wil ik dat dus ook niet, maar man, man, wat is dat moeilijk nu. Ik ga naar de AA en dat is de beste beslissing die ik heb genomen, daarnaast heb ik de online behandeling gedaan, dat heeft me veel inzicht gegeven. Ik ga ook weer even naar de huiskamer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Dank jullie wel, tot zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lana Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Hoi Joosje, Ik ben hier nu 6 dagen (dus ook 6 dagen zonder drank), en het bevalt mij prima. Ik heb met bevende handen de huisarts gebeld en kort uitgelegd dat ik een alcoholprobleem heb. Ik heb contact opgenomen met de plaatselijke tak van Tactus en heb veel steun gekregen. Er zijn altijd momenten waarop ik denk "graag, een viskom gevuld met wijn!" maar dan ga ik iets doen, en kom ik er achter dat het moment alweer voorbij is. Met andere woorden: Hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 5 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2015 Dag Lana, Dank voor je reactie. Knap van je zeg! We lopen dus een beetje gelijk.. ben je er lang mee bezig geweest om hulp te vragen? IK moet zeggen dat het gisteren zwaar was, maar ik voel me vanmorgen echt kiplekker! Mijn drang is er overdag in de supermarkt en tussen 17 en 19 uur. Zodra de kinderen op bed liggen ebt het weg. Inderdaad... ik heb gemerkt dat het perioden zijn, al duurde het gisteren even iets langer. Ik wil echt een ander leven, jeetje wat heb ik mezelf aangedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 5 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2015 Die Turkse supermarkt is heel goed gevonden! Ben net bij de jumbo geweest en betrapte me erop niet eens aan het kopen een fles te hebben gedacht. Jeeh!!!!! Mag ik vragen hoelang jij al drankloos bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 5 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2015 Wauw! !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 5 november 2015 Rapport Share Geplaatst 5 november 2015 Welkom Joosje! Goed dat je er bent! Een forum maakte voor mij alle verschil. En wat Gerrit al zei, stap voor stap, en vooral dag voor dag leven heeft mij al een eindje gebracht. Elke dag het besluit: vandaag niet, ongeacht de omstandigheden.... En gelooooof me, heb mezelf soms bijna vast moeten ketenen om niet een fles wijn te halen. Dat wordt allemaal soepeler na verloop van tijd. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden