Spring naar bijdragen

help?


joosje

Aanbevolen berichten

Ha Joosje, welkom op ons forum.

Ikzelf ben meer zoet gaan snoepen sinds

ik gestopt ben met drinken. Daarvoor was het

meestal hartig. Maar omdat alcohol uit omgezette

suikers wordt gemaakt komt er bij mij blijkbaar

ook iets van een suikerverslaving bij kijken.

Drie dagen, zo ver ben je al, niet opgeven hoor, het zou zonde

zijn als je ze over moest doen, en je weet dat je van toegeven toch spijt krijgt.

Het wordt makkelijk echt, en waarschijnlijk heb je het ergste nu al achter de rug.

Om afleiding te zoeken, kun je wat meer wandelen, fietsen. sporten, sauna enz.

Dan help je de detox en bent meteen gezond bezig en als je nog het gevoel krijgt

van trots om elke dag winst, telt dat ook goed mee als motivatie.

En hier dagelijks lezen en schrijven mag ook wel een gezonde verslaving genoemd worden. :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Joosje,

 

Ook een warm welkom van mij  :rose:

Misschien niet bij je bekend, maar je kunt de trek/zucht uitzitten of -liggen. De trek duurt

meestal zo'n 20 a 30 minuten. En idd, neem voldoende water en wat te eten, zodat je

iets in je maag heft. Een trek of zucht naar is als een golf in de zee; Het komt, maar gaat

ook weer weg. Jouw lichaam verwacht alcoholinname, meestal op een bepaald tijdstip

van de dag. Het gaat dan ook om het veranderen van gewoontes en patronen. Ook hoe

je altijd je alcohol 'organiseerde' kun je veranderen. Ga bijv. niet meer naar je favoriete

buurtsuper, maar naar eentje zonder alcohol (om niet in de verleiding te komen), bijv.

bij de lokale 'halal'-super/slager etc.

 

Daarnaast kun je ook overwegen om een online of inhouse behandeling te volgen op het

gebied van leefstijlstrainingen of een Cognitieve Gedragstherapie (CGT) onder begeleiding

van een verslavingsarts (VA). Mogelijk wil je e.e.a. ondersteunen met medicijnen. Maar

velen doen het ook puur op wilskracht.

 

Veel succes en vandaag neem je gewoon die eerste niet. En dit kun je elke dag weer zeggen.

Schrijf ook voor jezelf op wat de nadelen zijn op korte termijn voor het minderen of stoppen

en de voordelen op lange termijn. Het gaat vooral om inzichten en de theorie weer

toetsen met de praktijk met wat je in het dagelijks leven meemaakt.  :clock:  :face-icon-small-shocked:  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Burchill,

Dank je wel voor je bericht. Ik moet zeggen dat het best goed gaat. Die momenten gaan inderdaad gelukkig weer weg.

Alleen ben ik voor mezelf excuses aan het verzinnen waarom het vandaag wel zou mogen.. moe word ik van die strijd!

Nu dag 5 jeeeeeeh al zonder! Voel me lekker, wel een koortslip en verkouden. Zou nu alles eruit komen? Slechte concentratie en hoofdpijn.

En het gekke is, ik volg een studie, leer veel vaardigheden mbt cognitieve gedragstherapie.

Ik heb goede hoop,

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Joosje,

Goed dat je hier hulp komt zoeken!

Ik heb er alvast veel aan.

De eerste dagen zijn inderdaad de lastigste. En ziekteverschijnselen horen er vaak bij.

Die gedachten van : 'zou ik toch...' schrijf ik zelf toe aan de stem van de verslaving. En daar wil ik dus niet meer naar luisteren!

Veel succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...