joosje Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Hoi, Mijn naam is joosje, 3 dagen gestopt met drinken, maar heb t nu zo zwaar. . Heeft iemand tips???????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Thanks! Even uitvogelen nog. Net een mega bord nasi op, maar moet me echt bedwingen niet met de kids naar de Ah te gaan. Echt een rot gevoel dit! Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 4 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Dank je wel akelei, Jullie zien me wel verschijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 november 2015 Rapport Share Geplaatst 4 november 2015 Ha Joosje, welkom op ons forum. Ikzelf ben meer zoet gaan snoepen sinds ik gestopt ben met drinken. Daarvoor was het meestal hartig. Maar omdat alcohol uit omgezette suikers wordt gemaakt komt er bij mij blijkbaar ook iets van een suikerverslaving bij kijken. Drie dagen, zo ver ben je al, niet opgeven hoor, het zou zonde zijn als je ze over moest doen, en je weet dat je van toegeven toch spijt krijgt. Het wordt makkelijk echt, en waarschijnlijk heb je het ergste nu al achter de rug. Om afleiding te zoeken, kun je wat meer wandelen, fietsen. sporten, sauna enz. Dan help je de detox en bent meteen gezond bezig en als je nog het gevoel krijgt van trots om elke dag winst, telt dat ook goed mee als motivatie. En hier dagelijks lezen en schrijven mag ook wel een gezonde verslaving genoemd worden. :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 6 november 2015 Rapport Share Geplaatst 6 november 2015 Hallo Joosje,  Ook een warm welkom van mij Misschien niet bij je bekend, maar je kunt de trek/zucht uitzitten of -liggen. De trek duurt meestal zo'n 20 a 30 minuten. En idd, neem voldoende water en wat te eten, zodat je iets in je maag heft. Een trek of zucht naar is als een golf in de zee; Het komt, maar gaat ook weer weg. Jouw lichaam verwacht alcoholinname, meestal op een bepaald tijdstip van de dag. Het gaat dan ook om het veranderen van gewoontes en patronen. Ook hoe je altijd je alcohol 'organiseerde' kun je veranderen. Ga bijv. niet meer naar je favoriete buurtsuper, maar naar eentje zonder alcohol (om niet in de verleiding te komen), bijv. bij de lokale 'halal'-super/slager etc.  Daarnaast kun je ook overwegen om een online of inhouse behandeling te volgen op het gebied van leefstijlstrainingen of een Cognitieve Gedragstherapie (CGT) onder begeleiding van een verslavingsarts (VA). Mogelijk wil je e.e.a. ondersteunen met medicijnen. Maar velen doen het ook puur op wilskracht.  Veel succes en vandaag neem je gewoon die eerste niet. En dit kun je elke dag weer zeggen. Schrijf ook voor jezelf op wat de nadelen zijn op korte termijn voor het minderen of stoppen en de voordelen op lange termijn. Het gaat vooral om inzichten en de theorie weer toetsen met de praktijk met wat je in het dagelijks leven meemaakt.   Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 6 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2015 Dag Burchill, Dank je wel voor je bericht. Ik moet zeggen dat het best goed gaat. Die momenten gaan inderdaad gelukkig weer weg. Alleen ben ik voor mezelf excuses aan het verzinnen waarom het vandaag wel zou mogen.. moe word ik van die strijd! Nu dag 5 jeeeeeeh al zonder! Voel me lekker, wel een koortslip en verkouden. Zou nu alles eruit komen? Slechte concentratie en hoofdpijn. En het gekke is, ik volg een studie, leer veel vaardigheden mbt cognitieve gedragstherapie. Ik heb goede hoop, Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 6 november 2015 Rapport Share Geplaatst 6 november 2015 Welkom Joosje, Goed dat je hier hulp komt zoeken! Ik heb er alvast veel aan. De eerste dagen zijn inderdaad de lastigste. En ziekteverschijnselen horen er vaak bij. Die gedachten van : 'zou ik toch...' schrijf ik zelf toe aan de stem van de verslaving. En daar wil ik dus niet meer naar luisteren! Veel succes vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 6 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2015 Dank je wel allemaal. Doet me goed! Ik schaamde me zo, durfde geen hulp te vragen. Fijn gewoon zonder schaamte te kunnen praten! Heel veel succes allemaal en een mooie dag gewenst! Ik ga nu mijn tentamen in. Jakkes! X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2015 Rapport Share Geplaatst 6 november 2015 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 7 november 2015 Rapport Share Geplaatst 7 november 2015 Hoe ging je tentamen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 7 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2015 Appeltje eitje.. Hoe is het met jou Akkordeon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joosje Geplaatst 7 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2015 Dank je wel loen. Goed weekend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden