Nansku Geplaatst 18 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2015 43 jaar ben ik ,moeder van vier kinderen. Gescheiden weer opnieuw hertrouwd en de kinderen wonen bij ons,Leeftijden tussen 21 en 14 jaar. Natuurlijk een hoop ellende en drama in mijn leven meegemaakt dat was natuurlijk ook de reden ,waarom ik niet alleen rookte maar er ook nog eens bij ging(zeg maar gerust) zuipen. Zeker 5 glazen wijn per dag en minimaal een pakje sigaretten van 25 stuks. Het kon me echt geen donder schelen wat iedereen van mij dacht...uhu, tuurlijk maakte mij dat wel uit. De pakjes sigaretten en de flessen wijn waren niet aan te slepen. En ik voelde aan mijn lijf als dit zo doorgaat haal jij de 50 niet En daar staan je kinderen dan, zonder jou aan je graf.Maar stopte ik? NEE. Hun zijn wel de reden waarom ik uiteindelijk totaal ongemotiveerd en zonder iets te zijn gestopt. (Cold turkey) Ze wilde dat ik een datum zou noemen wanneer ik zou stoppen met roken.(toen ik gedronken had) En ik riep; 12 aug 2015. lekker ver weg en vergeten ze toch......NOT, ze waren het niet vergeten. Dit was ook de dag dat ik terug zou vliegen naar Nederland, na een vakantie. En daar was tie dan, de dag dat ik beloofd had om te stoppen met roken en daar helemaal ook niet achter stond......en nu? Gewoon een sigaret opsteken en denken......doei......maar dan zou ik een belofte verbreken en wat ben ik dan voor een voorbeeld. SHIT. Ik ben al eens gestopt met roken ,10 jaar geleden, 2 jaar volgehouden en 15 kilo aangekomen. Dus als ik nu zou stoppen zou dat betekenen. Stoppen met roken, op je eten letten en sporten. DUSSSS stopte ik op 12 aug 2015 met roken, met drinken. begon gelijk met hardlopen en zorg dat ik me niet vol stop met eten.behalve wortels en komkommers dan Moeilijke momenten gehad? soms maar viel wel mee, wist ben het begonnen en maak het nu af. Als ik nu weer begin stop ik nooit meer. IK BEN BAAS OVER MIJN LIJF NIET DE NICOTINE OF DE ALCOHOL. Ik heb verdomme 4 kinderen opgevoed ik heb geen hulp nodig met pleisters of iets anders. Heeft het mijn leven veranderd na 1 week?......YEP een zelfvertrouwen van hier tot tokyo en een nog groter EGO Moeders hebben weleens de neiging om voor anderen en door andere te worden geleefd ten kosten van zichzelf. Die tijd is voorbij.....het is mijn tijd! Ik ben nu al veel meer energie maar ook geestelijk voel ik een verschil. Tis minder mistig. Het is echt een mindset...zit in je hoofd. Voor mij heeft deze methode gewerkt. Beetje niet zeiken gewoon doen en volhouden. Voor mezelf kon ik het niet doen. Maar de belofte aan mijn kinderen....oei.....en ik maar zeggen dat ik geen motivatie had Bedankt voor het lezen van mijn verhaal, hoop dat iemand er iets aan heeft, xxxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2015 welkom Nasku ook bij mij was mn kind de aanleiding om te stoppen, en eenmaal gestopt kwam het gestopt blijven voor mezelf. Het is te doen en levert veel op. ook jij kunt dit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 18 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2015 Goed bezig jij en knap hoor stoppen met ŕoken en drinken tegelijk Weet zelf hoe moeilijk het was. Welkom en succes..jullie zijn het waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Akkordeon Geplaatst 19 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2015 Hoi Nansku, Ook van mij wekom!1 maand e 7 dagen! Proficiat! Moest ik niet echt uittellen: ben 13 augustus gestopt. Maar dan alleen met drinken. Ook mama. Veel succes dus! Samen is het toch makkelijker, vind ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden