Spring naar bijdragen

even voorstellen


Guinan

Aanbevolen berichten

hallo, Ik ben Guinan (vr)
61 jaar, geboren in Rotterdam, woonachtig iets ten zuiden van Rotterdam.
Nog maar net ingeschreven, ik ben benieuwd hoe dit gaat worden.
Ik geloof (nog) niet dat ik alcoholiste ben, maar ook dat wacht ik nog even af.
Feit is dat ik momenteel gewoon té veel drink en ik wil het aanpakken vóór het écht te erg wordt.
Voorlopig hou ik het erop dat ik drink om te kunnen slapen, maar wie weet waar ik nog achter kom in dit traject....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen guinan

dat is een mooie naam!

je hebt overduidelijk het gevoel dat het teveel is en waarschijnlijk ondervindt je hier ook last van, anders zou je niet op zoek gaan naar hulp.

maar welkom hier :present:

wij praten dagelijks op ditjes en datjes, hier is de dagdraad (vandaag een beetje vervelend te vinden)
daar komen we allemaal samen en kletsen de dag door.
gewoon gezellig of als er nood aan de man is, zo goed als altijd is er wel iemand aanwezig.
Verder vindt je daar van allerlei pluimage, definitief gestopt met drinken, minderaars, twijfelaars, terugvallers en hoogstwaarschijnlijk ook een paar kleine liegebellen :D maar de uiteindelijke doelstelling is dat we elkaar helpen in het proces van stoppen of ontdekken waar de schoen wringt.

ik zou zeggen kom er gezellig bij en schroom je vooral niet om je gevoelens te delen.
vandaag zijn we te vinden op ditjes en datjes/ weer een droge dag!! (de bovenste draad)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Guinan, welkom hier!
Ook ik heb jarenlang (meer als 30) gedronken om te kunnen slapen en ontspannen.
Heb me pas 1 keer een alcoholist genoemd en heb daar nog moeite mee.
Een drinkprobleem kon ik wel zeggen en dat is het dan ok als je hier verschijnt.
Soms denk ik what's in a name, en soms denk ik, erken het nou maar, dan is de acceptatie en
het aanpakken van het probleem al begonnen.
maar ondertussen heb ik de ADB training gedaan, drink al 7 1/2 maand niet meer en hoop er nooit meer aan te beginnen. Het forum is wel erg belangrijk voor me geworden, want door niuet meer te drinken,
kom ik wel de redenen tegen, waarom ik slecht sliep en veel stress vasthield/houd.
Door die hier veilig van me af te schrijven, uit ik het al veel beter als eerst.
Het leven wordt niet gemakkelijker zonder drank, maar ik begin heel langzaam op te krabbelen uit een
diep dal, en val nog steeds wel eens terug. Het eruit klauteren gaat nuchter veel beter en gisteren in een gesprek met puberdochter benoemde zij mijn tranen waar ze last van had. ik vroeg haar wanneer de laatste keer was, en ze wist het niet meer. Ik ook niet en ik realiseerde me hoe lang ik al weer me beter voel. Soms gaat de vooruitgang ongemerkt en vallen ons alleen de negatieve dingen op. Ik heb veel aan de dingen meer in het hier en nu te zien/ervaren en dat helpt enorm.
Ik hoop dat jij hier ook zult vinden wat je nodig hebt om weer tevreden met jezelf te worden.
Kom maar lekker meeschrijven op de dagdraad bij ditjes & datjes en des te eerder zul je je hier thuisvoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...