Spring naar bijdragen

3 maal is...


lizzoe

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik ben Sandra,33 jaar,mama van 2 dochters (4 en 7).Na veel pogingen om te stoppen met het drinken van wijn ben ik nu eindelijk op de goeie weg!!Er ging wel een fles per dag doorheen,en op slechte dagen(..die steeds meer voor kwamen wel 1.5).Ik heb nu een week niet gedronken,toen dacht ik dat ik afgelopen zaterdag wel een wijntje op de camping kon drinken...1.5 fles werd dat!!Dat kan dus niet!

Ik heb nu weer sinds zondag niets gedronken,en het is dus beter omdat voorlopig vol te houden.Er zit dus echt geen rem bij mij op!!Ik moet ook zeggen dat mijn opa,oma,en vader ook alcoholist waren.Mijn vader heb ik nooit zien drinken,hij is gestopt toen wij klein waren.Helaas is hij 5jaar geleden overleden.

Dus ik hoop dat ik op deze manier dit lang vol ga houden!!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lizzoe,

je bent hier niet de enige meid!
Gek is dat hè, geen maat kunnen houden met de wijn/alc. Je lichaam lijkt een stopschakeltje kwijt te zijn.
Het kost veel tijd om het uit je patroon te krijgen, dus als jou het lukt om helemaal te stoppen: zou geweldig zijn!

Zet m op. Misschien horen we nog meer van je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je worsteling herken ik. Al die pogingen om te stoppen. Altijd mislukte het weer. Het was erg ontmoedigend. Pas toen ik in contact kwam met lotgenoten bij de AA is het me gelukt. Ik heb moeten inzien dat ik niet matig kan drinken. Helemaal stoppen was voor mij de enige optie. Maar ik kon dat niet in mijn eentje. En alleen stoppen was het ook niet. Ik moest me een heel nieuwe levensstijl aanleren. Daarvoor heb ik de 12 Stappen van de AA. En ook: ik weet ik heb levenslang. Maar ik doe het per dag. Vandaag drink ik niet. Morgen zie ik wel weer. En morgen is het dan ook weer vandaag en neem ik me hetzelfde voor. Me voornemen: ik zal nooit meer drinken werkte niet.

Ook weet ik nu dat het om dat eerste glas gaat. Dat moet ik laten staan. Dan volgen de andere ook niet.

Heel veel sterkte!

Stoppen is echt de moeite waard. Je krijgt een zoveel rustiger en ontspannen leven. Niet altijd voor die voorraad drank hoeven zorgen. Geen smoezen meer. ( Redenen waarom ik nu moet drinken).Problemen blijf je natuurlijk houden. Dat hoort bij het leven. Maar nuchter kun je ze zoveel beter aan.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lizzoe,

Welkom, ik herken me in je beschrijving.
Stiekumweg steeds meer, toen ik 55 dagen geleden ben gestopt zat ik tegen de 2 flessen wijn per dag, na een paar pilsjes als apperatief.
Ik heb ook weinig problemen met niet drinek als ik die eerste maar laat staan.
Neem ik die wel laat dan de kratjes en flessen maar komen...

Tot nu toe lukt het me, zeker mede dankzij dit forum, er af te blijven.
En dat gaat jouw ook lukken, let maar op.

Sterkte en hou vol,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...