finniks Geplaatst 1 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2015 (bewerkt) Van de week ben ik verkouwde geworden. Mijn baas raden mij aan kaloba te gaan gebruiken omdat je dan zo van je verkoudheid af ben. dus ik dat spul gehaald en geprobeerd maar niet naar de gebruikershandleiding gekeken. 2dagen verder en mijn normale ik wil drinken kriebel begon te jeuken. Toch maar gekeken naar de gebruikershandleiding staat er in ..... 12% alcohol 30 druppels is vergelijkbaar met 3.6 ml bier :s en dat 3 keer per dag Gevaarlijk voor mensen met alcoholisme conclusie nog steeds verkouwden maar nu met een extra irritant gevoel dus pas op met kaloba 1 maart 2015 bewerkt door finniks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 Wat lief dat je dat even deelt. Hoop dat je nu beter bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2015 (bewerkt) Man had zaterdag vissoep gemaakt met 500 ml witte wijn. Ik was halverwege mijn 1e kom en ik voelde mijn benen helemaal zwaar worden. De soep had toch ruim 2 uur op gestaan dan zou de alcohol er toch uit moeten zijn. Ik heb er verder niet meer van gegeten. Herkenbaar? Op vakantie AV biertje besteld, mmmh dat smaakte goed na 3 slokken ging er bij mijn slaap rechts een adertjes kloppen. Serveerster er bij gehaald. Verkeerde glas gekregen. AV bier daar altijd halve liters. Pfff reactie lichaam voor mij weer bevestiging dat ik er echt klaar mee ben! 11 augustus 2015 bewerkt door Gast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2015 Klopt, Pumpkin, alcohol verdwijnt niet zomaar. Na twee uur pruttelen zou het meeste toch wel weg moeten zijn, maar ik weet bijv. niet wat er gebeurt als je het deksel op de pan laat. Misschien condenseert de verdampte alcohol onderaan het deksel en drupt terug in de soep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 11 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2015 Ploffie kon laatst in een draad aangeven hoe lang dat pruttelen moet duren. Discussie in de dagenraad ging erover. Dan was langer dan 2 uur, 4 uur of meer was het om alle alcohol uit een gerecht te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 11 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2015 (bewerkt) Het wordt inderdaad geleerd op de koksschool om een vloeistof 4 uur lang te koken om vrijwel alle alcohol te laten verdampen. Het verdwijnt dus niet zomaar. Er werd in de discussie ook andere getallen genoemd. Volgens mij blijft 40% alcohol over na 15 minuten koken, 25% na een uur, en 5% na 2,5 uur. 11 augustus 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden