Spring naar bijdragen

Gestopt met wiet


Gelukzoeker

Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers,


 


Na bijna 10 jaar nagenoeg elke dag geblowd te hebben en vele (heel veel) pogingen om te stoppen heb ik nu eindelijk het gevoel dat deze poging gaat slagen  :)


Heb nu 14 dagen helemaal geen wiet gebruikt en heb het de afgelopen maanden steeds elke week een stukje meer geminderd.


 


Ik heb de afgelopen maanden 1 keer per week bijeenkomsten van verslaving de baas gevolgd bij Tactus en heb hier veel over mezelf en verslaving in het algemeen geleerd.


 


Bij eerdere pogingen bleef het verlangen naar een joint mij in mijn hoofd gek maken en leidde het nagenoeg altijd, soms na 5 minuten soms na een paar uur, naar een nieuwe avond stoned zijn.


Nu heb ik zoveel geleerd (van mezelf, de andere cursisten en de hulpverleners) dat wanneer het onderwerp wiet weer in mijn gedachten opduikt, ik mijn gedachten kan om zetten naar andere, meestal positieve, onderwerpen of andere activiteiten.


 


Ook ben ik door de verslaving de baas cursus een stuk positiever over mezelf gaan denken en dit werpt zijn vruchten af in mijn dagelijks leven, het contact met andere mensen is prettiger en mijn werk doe ik stukken ontspannender.


Ook ben ik minder snel moe, onthoud ik steeds beter dingen en ben ik minder snel geïrriteerd  :)


Hierdoor word ook het verlangen naar het gebruik van wiet steeds minder.


 


De beslissing om een poging te doen is al heel dapper en heel erg knap, ik wil iedereen die op het punt staat te stoppen of er alleen al over nadenkt een groot compliment geven!!


 


Mocht het je, net als mij met mijn eerdere pogingen, niet alleen lukken raad ik je aan hulp te zoeken bij Tactus of een andere instantie om je verslaving aan te pakken.


Het is echt niet gek of stom om hulp te zoeken voor iets waar je zelf niet uitkomt.


Je hoeft er ook niet al alles voor kwijt geraakt te zijn, ik heb zelf gelukkig nog een leuke baan en een eigen huisje.


Het gevoel dat je niet de enige bent die kampt met een verslaving aan wat dan ook kan je al heel veel helpen, door er samen over te praten en elkaars verhaal aan te horen en elkaar tips te geven kan al heel veel veranderen.


 


Zou het leuk vinden dat ik andere mensen hiermee zou kunnen helpen en misschien te horen van andere ex wiet gebruikers of mensen die ook aan het stoppen zijn hoe zij dit verder aanpakken.


 


Groet van gelukszoeker


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

 

Beste forumbezoekers,

 

Na bijna 10 jaar nagenoeg elke dag geblowd te hebben en vele (heel veel) pogingen om te stoppen heb ik nu eindelijk het gevoel dat deze poging gaat slagen  :)

Heb nu 14 dagen helemaal geen wiet gebruikt en heb het de afgelopen maanden steeds elke week een stukje meer geminderd.

 

Ik heb de afgelopen maanden 1 keer per week bijeenkomsten van verslaving de baas gevolgd bij Tactus en heb hier veel over mezelf en verslaving in het algemeen geleerd.

 

Bij eerdere pogingen bleef het verlangen naar een joint mij in mijn hoofd gek maken en leidde het nagenoeg altijd, soms na 5 minuten soms na een paar uur, naar een nieuwe avond stoned zijn.

Nu heb ik zoveel geleerd (van mezelf, de andere cursisten en de hulpverleners) dat wanneer het onderwerp wiet weer in mijn gedachten opduikt, ik mijn gedachten kan om zetten naar andere, meestal positieve, onderwerpen of andere activiteiten.

 

Ook ben ik door de verslaving de baas cursus een stuk positiever over mezelf gaan denken en dit werpt zijn vruchten af in mijn dagelijks leven, het contact met andere mensen is prettiger en mijn werk doe ik stukken ontspannender.

Ook ben ik minder snel moe, onthoud ik steeds beter dingen en ben ik minder snel geïrriteerd  :)

Hierdoor word ook het verlangen naar het gebruik van wiet steeds minder.

 

De beslissing om een poging te doen is al heel dapper en heel erg knap, ik wil iedereen die op het punt staat te stoppen of er alleen al over nadenkt een groot compliment geven!!

 

Mocht het je, net als mij met mijn eerdere pogingen, niet alleen lukken raad ik je aan hulp te zoeken bij Tactus of een andere instantie om je verslaving aan te pakken.

Het is echt niet gek of stom om hulp te zoeken voor iets waar je zelf niet uitkomt.

Je hoeft er ook niet al alles voor kwijt geraakt te zijn, ik heb zelf gelukkig nog een leuke baan en een eigen huisje.

Het gevoel dat je niet de enige bent die kampt met een verslaving aan wat dan ook kan je al heel veel helpen, door er samen over te praten en elkaars verhaal aan te horen en elkaar tips te geven kan al heel veel veranderen.

 

Zou het leuk vinden dat ik andere mensen hiermee zou kunnen helpen en misschien te horen van andere ex wiet gebruikers of mensen die ook aan het stoppen zijn hoe zij dit verder aanpakken.

 

Groet van gelukszoeker

 

Hallo gelukszoeker,

bedankt voor je verhaal.. 

Ik heb heel lang de nadelen van blowen ontkent, nu ik de voordelen niet meer zie en langzamerhand niet meer kan ontkennen waar mijn vermoeidheid, vergeetachtigheid en slechte buien vandaan komen, ik ben het zo zat.

Je geeft een paar goede tips, bedankt daarvoor... ja dacht wel altijd wat zwak van me dat het me niet alleen lukt, ... denk nu was zwak van me om niet hulp te zoeken..

 

wens je een fijn weekend, groetjes Miriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi, 

 

Fijn om te zien dat er meer mensen delen over hun ervaring en proces.

Ik heb de stap zojuist genomen om te stoppen met blowen, na zo'n 8 jaar gebruikt te hebben. Ik schat dat ik hiervan zo'n 5jr verslaafd ben in verschillende fases van afhankelijkheid, waarvan ik me in de loop der tijd bewuster van ben gaan raken.

Fysiek merk ik vooral voormoeidheid en van sportief naar lui in mijn doen en actief in wat ik wel wil.

Het denken over blowen gebeurt dagelijks op allerlei momenten. Ik bedenk vaak hoe ik kan zorgen dat ik kan gaan blowen, afspraken afzeggen, alleen zijn. Ik lieg te makkelijk en voel me daar schuldig over. Dat wil ik helemaal anders doen, ik vind betrouwbaarheid erg belangrijk, maar ben dat voor anderen lange tijd niet geweest.

Het kost me een hoop energie om geestelijk / mentaal aan de verslaving(gedachten) gekoppeld te zijn, wat allemaal in de weg staat van waar ik me wel mee bezig wil houden. Nog niet over concentratie en verwerken van informatie gesproken.

Emotioneel heb ik mezelf een lange tijd verwaarloost, al merk ik na een dag niet blowen al direct het verschil. Ik raak/ben gevoeliger voor stemming en kan er minder adequaat op reageren; onstabieler, onrustig, licht angstig, minder sociaal (oogcontact, vrij praten en bewegen), onzekerder en qua steun voor mezelf en anderen alles op de laagste versnelling gezet, Voor mijn gevoel meer brandjes aan het blussen dan gewoon de bron aansterken. 

Ik heb al eerder met goede vrienden en familie erover gesproken, maar liet me nooit echt helpen. Ook was ik te lui of erkende ik niet dat het opzoeken van hulp via bijv. dit forum of een meeting kan helpen. Ik heb een document aangemaakt met een overizcht van de voor- en nadelen van blowen, mijn doel en het voorbereiden op nieuwe verleidingen, hoe hiermee om te gaan. De volgende stap is om een meeting oid te bezoeken. 

Hier hoop ik van jullie ervaringen te leren en mij verder aan te sterken. Alvast bedankt voor jullie bijdrage en kijk uit naar verder contact.

 

Fijne dag, Stef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx voor reacties ik ven nu 3 weken gestopt en rook alleen nog een voor slapen gaan:-)vanwege drukte in me hoofd(adhder)blij te horen Mirjam dat jij wel hulp er bij het van hulp verlenen ik heb al genoeg hulp verlening gehad en op gezogt maar dat helpt

Mij niks ja ga maar ritalin slikken zeggen ze dan ,net of dat helpt(not)haa ik ben 25 jaar one behandeling van Ggz geweest en die zeiden op laats ja wij weten het ook niet ga maar blowen:-(

Nu ben ik zelf er achter dat bij mij dan het belangrijkste is de wil om te stoppen moet er zijn:-)en dat is er nu hahaha alleen mijn grote probleem is wat te doen nu niet met blow ,zo veel tijd om andere dingen te doen maar wat ik weet nooit wat ik moet doen omdat ik eigenlijk al van af me 11de blow:(hoe hebben jullie dat??leuke dingen doen zeggen ze dan maar ja wat is er nou leuk he hahaha

.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...