inkie34 Geplaatst 9 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2015 Hallo, Mijn naam is Ingrid. Ik ben een onwijs emotie eter. Hoe kan het dat wanneer ik wel in de gaten heb, dat ik verkeerde keuzes maak, ik niet in staat ben om te stoppen met eten? Ik hoop op een reactie. Groetjes Ingrid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moderator Geplaatst 9 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2015 Dag Ingrid, Wat goed dat je dit forum hebt gevonden! Als ik je vraag goed begrijp bedoel je dat je wel in de gaten hebt dat als je verkeerde keuzes maakt je niet kunt stoppen met eten? Eet je dan overmatig? Braak je het weer uit? Hoe lang duurt zo'n eetbui? Je vraag is helaas niet eenvoudig te beantwoorden. Een eetstoornis kent in principe twee varianten: anorexia nervosa en boulimia nervosa. binnen deze twee stoornissen zijn nog een aantal andere specifieke kenmerken. Met de informatie die je geeft is eigenlijk niet te zeggen of er bij jou sprake is van een probleem of stoornis. Wil je dit zeker weten dan raad ik je aan contact op te nemen met je huisarts, je verhaal te doen en de huisarts in eerste instantie laten beoordelen wat voor jou de beste opties zijn. Mocht er inderdaad sprake zijn van een stoornis, dan zou cognitieve therapie een behandelmogelijkheid zijn. Deze worden geboden door verslavingszorginstellingen of speciale eetcentra. Bij jou in de buurt biedt Tactus in ieder geval wel behandeling, zowel face to face als online. Succes! Vriendelijke groet, De moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 9 januari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2015 Hoi, Dank voor je antwoord. Het is niet zo dat ik het weer uitspuug, ik eet t gewoon op. En vooral savonds eigenlijk. Overdag wil het wel. Ik ga eens kijken wat ik kan doen. Fijn om van je te horen. groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moderator Geplaatst 9 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2015 Dag Inkie, Heel veel succes! Ik hoop dat dit forum je enige hulp en steun biedt. Vriendelijke groet, De moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden