Spring naar bijdragen

Contact komen met soort genoten


Anne87
 Share

Aanbevolen berichten

Het lijkt mij leuk om in contact te komen hier met mensen die ook eet verslaving hebben. Die ook af wil vallen en te zwaar is.

Wat jullie eetgewoontes zijn en wat jullie eraan doen om tegen al dat lekkere snoep chocolade etc. te vechten.

 

Dat we elkaar kunnen helpen, elkaar ideeen geven wat je bijvoorbeeld als tussendoor te kunnen eten ipv chocolade of andere zoetigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Anne,

 

Hoe gaat het met je? Wat fijn dat jij dit topic bent gestart. Dat heb ik nu juist nodig! Ik ben op dit moment best verdrietig. Ik weet dat ik iets aan mijn gewicht moet doen. Ik merk het aan alles, alleen weet ik niet waar ik de motivatie vandaan moet halen om er mee bezig te gaan. Waar doe ik het voor? Dat is voor mij de vraag waar ik geen antwoord op weet op dit moment. De reden dat ik eet is vooral eenzaamheid en verdriet. Ik wil het niet te zwaar maken en ik hoop dat je t tegen me wilt zeggen als dat wel zo is. Ik hoop van je te horen.

 

lieve groet

 

Ingrid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Inkie,

Hier gaat het op en af. Momenteel last van hoofdpijn bah!

Ik was eerste hier op etendebaas.nl forum gedeelte. Erg fijn dat er al snel meerdere mensen hier aanmelden.

Niemand hoeft zich te schamen of iets dergelijks,

Ik denk precies hetzelfde als jou. Ik moet ook wat aan mijn gewicht doen. Ik heb het vooral in mijn boven benen, billen en momenteel ook mijn buik is een zwemband geworden. Ik ben ook altijd alleen, weinig vrienden. Vaak bij mijn ouders over de vloer.

Eenzaam en ook erg last van depri omdat het mij steeds niet lukt. Zo irritant. Totaal geen doorzettingsvermogen.

Lucht je hard en gooi het op tafel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anne,

 

Wat fijn dat je even een berichtje achterlaat! Het is inderdaad erg fijn dat je hier gewoon jezelf kan zijn en je niet beter voor hoeft te doen. Ik herken veel van wat je zegt qua eenzaamheid. Depri valt bij mij nu wel weer mee, maar zoals vanavond ook, ik zit echt van alles naar binnen te gooien terwijl ik morgen naar de dietiste moet voor het eerst in een lange tijd. Ik weet gewoon niet zo goed waar ik het voor zou doen. Het stomme is, ik zie hoe ik bezig ben maar kan t niet stoppen. Zoo frustrerend. Het liefst had ik nu gewoon echt iemand naast me, maar dit forum is een goed alternatief. Ik hoop dat ik je vaker ga spreken en jij mag ook lekker tegen mij aan kletsen hoor.

 

Groetjes

Inkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Misschien is het een idee, om een whatsapp groep te beginnen met een paar mensen.

Om elkaar te helpen met *, elkaar ideeen/tips geven. Steunen met moeilijke momenten.

 

Zou graag een whatsapp groep willen beginnen, voor mensen die gezonder willen gaan eten, geen dieeten etc.

Stuur mij maar een PB met je mobiele nummer, dan zou ik je toevoegen in de groep.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat een dieet niet helpt. De problemen aanpakken is beter. Maak kleine doelen en denk niet in kilo's, maar in kleine momentjes die goed zijn gegaan. Geef jezelf een compliment als je bijvoorbeeld 1 koekje bij de koffie hebt genomen ipv 3. Houd een eetdagboek bij en zet in je eetdagboek een uitroepteken bij de goed gelukte momenten.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk die tip van mij om een eetdagboek bij te houden. Ik ben er mee bezig, maar heb er zelf heel veel moeite mee om het te blijven doen. Het is heel confronterend om ieder dingetje wat je eet op te schrijven. Gisteren na 12.00u niks meer opgeschreven. Dus vandaag maar weer aan het schrijven. Maar als je zo onnadenkend eet weet je dus niet meer precies op welk tijdstip je die hand met tumtumsnoepjes naar binnen hebt gewerkt. Dus maar ff gegokt hoeveel en op welk tijdstip. 

Ik heb ooit een eetplan gemaakt. Dat is wel handig als leidraad om je eetpatroon te veranderen. Je kunt het zelf bedenken a.d.h.v. wat je hoort te eten per dag aan groenten fruit vlees melkproducten e.d. De structuur: Ontbijt/tussendoortje/Lunch/tussendoortje/Avondeten/Tussendoortje. Je schrijft ook in je plan wanneer er een uitzondering is zoals een verjaardag. Dat je dan wel een stuk taart mag, maar dat je dan van de chips of hapjes afblijft o.i.d. Maar ook bijvoorbeeld dat je in het weekend wel een bakje chips mag. Je kunt het plan eerst maken op basis van wat je nu eet. Als je namelijk zwaar bent heb je 's morgens niet genoeg aan 1 boterham en ga je na het ontbijt al de mist in doordat je honger hebt. Als het lukt om af te vallen doordat je regelmatig gaat eten en ook af en toe wat lekkers mag, dan kun je daarna de hoeveelheden aan gaan passen. 

 

Overigens kun je online bij voedingscentrum.nl een eetdagboek bij houden, maar ik vind het fijner in een schriftje dan kan ik er makkelijk iets bijschrijven zoals hoe ik me voelde of wat er gebeurd is waardoor ik ga eten.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal

 

Ik heb een paar berichten van jullie gelezen

En ik herken mij heel erg in

Om moed te verzamelen elke dag weer

En ik eet ook gevoelens heel erg weg

Soms eet ik een maailtijd niet en dan heb ik er voor al wat anders gehad

 

Als jullie tips hebben

hoor ik het graag van jullie

 

 

Groetjes Tomaatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...