Spring naar bijdragen

november


Aura

Aanbevolen berichten

Beste lotgenoten,

 

Opnieuw kom ik hier terug na jaren van afwezigheid. Ik had alles goed afgerond bij Tactus en de lange nazorg daar. Dit was helemaal oké daar ik de alcohol "in de hand" had. Er werd gezegd dat wat ik in die tijd van therapie nog dronk oké was daar ik te lang in mijn leven gedronken had om er helemaal vanaf te komen. Het ging goed. Ik haalde zelfs mijn rijbewijs in 27 1/2 uur op 51 jarige leeftijd!

Maar heel subtiel en zo intens verradelijk sloop het drankgebruik er wel degelijk weer meer en meer in. Ik hield mezelf voor de gek door over te stappen van zoveel ..... halve L blikken bier naar 2 blikken halve L bier + een fles wijn van 0,75ml. Dit ging enige tijd goed, totdat de zucht naar meer kwam en ik de twee blikken halve liter bier verving door 3 bhb en naar een fles wijn van 1 liter. Ook dat ging goed.... maar toen ging ik verder naar 4 bhb en een 1 liter fles wijn....en als ik dan nog niet goed gedronken had dan pakte ik alles wat er nog voor handen was....  Mijn hoogte punt van drinken was (2007) toen mijn woning in brand vloog .... ik dronk toen elke avond 12 halve liter bier.

....zucht.... als ik dit zo neerschrijf dan wordt ik er zo moe van, zo herkenbaar weer dat geraffineerde hoe de alcohol opnieuw je leven binnen sluipt, wandelt en dan met donderend geraas je in de afgrond smijt.... en dan maar wachten en hopen of de schade die ontstaan is beperkt kan worden, niet te erg is, en of .... tja....

 

Ik heb mij opnieuw aangemeld bij Tactus en ga er komende week de on-line behandeling volgen. De intensief behandeling met nazorg. Ik ben van plan geen slok meer te nemen!

 

Ik ben en vrouw van 51 jaar. Heb een uitwonende 16 jarige zoon.

Sinds 6 jaar heb ik een fijne relatie met een vrouw.

 

Vriendelijke groet,

november

 

ps) hier een aardige gadet om de dagen voorbij te zien gaan dat je NIET GEDRONKEN hebt!

Days past since

bewerkt door november
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom november!

Moedig dat je jezelfdirect al zo openstelt bij het voorstellen.Je zult veel steun kunnen vinden bij dit forum en altijd je ei kwijt kunnen. Andere deelnemers kunnen hun voordeel weer halen uit jouw ervaringen.

Bedenk dat je elke dag opnieuw kunt besluiten om niet te drinken. Wat geweest is is verleden tijd, daar kun je niets meer aan veranderen, dat zul je moeten accepteren. (Accept the things you cannot change). Hooguit kun je het als referentie gebruiken als je jezelf weer eens afvraagt waarom je niet meer wilt drinken.

Veel succes met het volgen van de online behandeling en blijf schrijven hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November wat een verhaal ook weer.

En hoe kan het he dat die sluipmoordenaar toch weer sneaky je leven in komt en meedogenloos te werk gaat . Weer terug bij af. Ik wens je veel succes bij de internet training en schrijf hier maar vaak als je dat fijn vindt.

Dit wil je niet meer ! Focus je maar op wat voor leven je wel wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...