Spring naar bijdragen

FF voorstellen


bertd

Aanbevolen berichten

;)

Da's een makkelijke Bertd: niet.

 

Allereerst welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier gaat vinden wat je zoekt.

 

Mijn antwoord is een beetje flauw natuurlijk, maar ik kon het niet laten. Ik weet niet wat jouw verhaal is en waarom je hier bent, Waarschijnlijk niet voor je zweetvoeten, zoals hier regelmatig wordt gezegd.

 

Ik arriveerde hier nu ruim 7 maanden geleden. Met name de laatste vijf jaar was mijn alcoholgebruik zo toegenomen, dat ik er echt last van begon te krijgen.

Eindelijk had ik door, dat minderen, sociaal drinken en noem maar op niet lukten én dat ik een probleem had, dat ik zelf niet opgelost kreeg. Met name dat laatste was een hele stap om dat echt toe te geven voor mijzelf.

Ik heb me hier aangemeld én voor de internettraining van Tactus. Door van dag tot dag te besluiten, die dag niet te drinken, kwam ik de eerste moeilijke weken door. Daarna is de realisatie gekomen, dat in ieder geval voor mij drinken geen optie meer is.

Zo ga ik nu met alcohol om, heel kort verteld.

 

Succes hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bertd

Best lastig die omgedraakde d en die t....haha maar je draait het hier ook een beetje om door eerst te vragen hoe wij het doen voordat je zelf iets loslaat.

Hoe wij het hier doen kun je lezen op onze afzonderlijke draadjes.

Allemaal verhalen die we naast die van jou kunnen leggen waarschijnlijk.

We hebben een probleem waar we vanaf willen.

En soms lukt t goed en soms wat minder.

Zowel de succesverhalen als de periodes dat het wat minder gaat kunnen we hier met elkaar delen. En meestal gaat dat heel respectvol.

Ik haal hier veel uit. Inspiratie , motivatie , en soms voelt het zelfs als een soort virtuele Vriendschap.

Wie weet komt t bij jou ook zover !

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bert,

 

Ik probeer ook al maanden te minderen met alcohol.

In de praktijk komt dat er op neer dat ik van bier overstap naar wijn of port en weer terug.

De hele dag ben ik dan bezig met het omrekenen van de alcoholpercentages per fles naar hoeveelheden glazen bier.

Om te kunnen checken of ik daadwerkelijk aan het minderen ben.

Nee dus.

Uiteindelijk ben ik nu zover dat ik wil stoppen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bert,

 

Ik heb het linkje even gevolgd. Wel werd ik doorgestuurd naar *

 

Ik begrijp nu iets mee. Tsjonge.

 

Ik heb jaren geprobeerd te minderen met alcohol en kreeg dat steeds maar niet voor elkaar. Boos op mezelf, verdrietig, weer opgeven, toch maar weer op een andere manier proberen. Doordeweeks niet drinken en in het weekend wel, was bijvoorbeeld zo'n afspraak. Het leek dan wel of ik de opgelopen achterstand wilde inhalen. En het weekend begon op vrijdagmiddag en eindigde zondagnacht. Nou ja, de maandagavond, sportavond, dan ook maar even meepakken. Herken je er wat in?

 

Hoe ben jij ermee bezig Bert? Wat zijn voor jou de lastige momenten of emoties, die je weer van je voornemen afbrengen?

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bert,

 

Ik heb het linkje even gevolgd. Wel werd ik doorgestuurd naar *

 

Ik begrijp nu iets mee. Tsjonge.

 

Ik heb jaren geprobeerd te minderen met alcohol en kreeg dat steeds maar niet voor elkaar. Boos op mezelf, verdrietig, weer opgeven, toch maar weer op een andere manier proberen. Doordeweeks niet drinken en in het weekend wel, was bijvoorbeeld zo'n afspraak. Het leek dan wel of ik de opgelopen achterstand wilde inhalen. En het weekend begon op vrijdagmiddag en eindigde zondagnacht. Nou ja, de maandagavond, sportavond, dan ook maar even meepakken. Herken je er wat in?

 

Hoe ben jij ermee bezig Bert? Wat zijn voor jou de lastige momenten of emoties, die je weer van je voornemen afbrengen?

Hoi hoi, ik word langzaam bekent, met de site! Bij mij gaat het net zo, als jij beschrijft, ik ben er inmiddels wel van overtuigd, dat minderen niet lukt en dat er maar een weg is, STOPPEN!  De avonden zijn moeilijk voor me, het is ook eenzaamheid, het is gewoon een gewoonte/verslaving geworden, elke avond drinken en ik sla soms een dag over, maar de andere dag haal ik het dan dubbel in!

 

Groetjes Bert

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bert

10% lukt het om sociaal drinker te worden..zei mijn verslavingsarts tegen mij...tis het proberen niet waard

Ik geloofde hem...en nog steeds

Wie weet ben jij bij die 10%.

Succes

Hallo,

 

ik ben niet bij die 10% ik ga er mee stoppen!

 

Groetjes Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie geen link Bertd maar wel een langzame vastberadenheid - om te stoppen. Heb er zelf jaren en jaren over gedaan. Maar eenmaal bezig is het eigenlijk vet leuk.

 

Ik ken mezelf nauwelijks terug, ben tegenwoordig gewoon moe (ipv lam) als ik ga slapen, lig ook uren wakker soms en ben 's ochtends toch nog frisser dan wanneer ik lam de hele nacht sliep, tel de dagen dat ik droog ben, reken de euri uit die ik uitspaar en bereken dan hoeveel flessen ik nog niet moet zuipen om een nieuwe fiets te kopen. Vermaak me prima eigenlijk. Met een beetje mazzel zit ik volgend voorjaar niet als een worst op die fiets, maar als een gezonde wat oudere man.

 

Kom uit een zwaar alcoholische achtergrond (familie) en mijn droogte is een onverwachte middelvinger naar een lastig stuk verleden.

 

Maar elke dag moet ik nog even langs een poortje. Vrijdag is een ramp. Maar vanavond zag ik aangebroken wijn in de kast staan - van gasten dit weekend. Goeie wijn hoor. Zonde om het weg te gooien. En dat is precies wat ik nu ga doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bertd

Best lastig die omgedraakde d en die t....haha maar je draait het hier ook een beetje om door eerst te vragen hoe wij het doen voordat je zelf iets loslaat.

Hoe wij het hier doen kun je lezen op onze afzonderlijke draadjes.

Allemaal verhalen die we naast die van jou kunnen leggen waarschijnlijk.

We hebben een probleem waar we vanaf willen.

En soms lukt t goed en soms wat minder.

Zowel de succesverhalen als de periodes dat het wat minder gaat kunnen we hier met elkaar delen. En meestal gaat dat heel respectvol.

Ik haal hier veel uit. Inspiratie , motivatie , en soms voelt het zelfs als een soort virtuele Vriendschap.

Wie weet komt t bij jou ook zover !

Veel succes

Hoi hoi, ik haal hier ook veel uit, fijne site!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bert,

 

Ik probeer ook al maanden te minderen met alcohol.

In de praktijk komt dat er op neer dat ik van bier overstap naar wijn of port en weer terug.

De hele dag ben ik dan bezig met het omrekenen van de alcoholpercentages per fles naar hoeveelheden glazen bier.

Om te kunnen checken of ik daadwerkelijk aan het minderen ben.

Nee dus.

Uiteindelijk ben ik nu zover dat ik wil stoppen.

Hoi hoi, jij ook heel veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...