Spring naar bijdragen

Dit ben ik

toedels

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,
Ik ben vicky 27 jaar. 4 maanden geleden heb ik mij laten opnemen en heb 3 maand therapie gevolgd en ben nu dus bijna 4 maand nuchter. Natuurlijk ben ik daar fier over maar het blijft elke dag vechten en het lijkt ook steeds moeilijker te worden. Ik vind het leven zonder een glaasje wijn erbij soms zo saai. Gelukkig neem ik antabuse, dat helpt me om eraf te blijven.De laatste week heb ik wel verschillende keren een jointje gesmoord maar da kan ook ni blijven duren he. Het zou het me echt niet lukken om zo eens af en toe te drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Toedels,
Welkom op het forum van AdB. :)
Ik zag je al voorbijkomen in het dagdraadje. Je schreef daar dat je niet goed wist wat de bedoeling van het forum was. Of zoiets dan.
Meld je anders daar nog eens, dan kom je er vanzelf achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vicky
Je drinkt al 4 maanden niet meer en gaat toch
twijfelen over gematigd drinken?
Dat is tricky als je jezelf dat toestaat.
Gewoon terug naar per dag besluiten: vandaag die eerste niet.
Zo'n inzinkinkje gaat over en daarna ben je weer blij dat je niet
terug bij af bent. Er zijn er echt maar weinig die dat kunnen.
Zou je het toch gaan proberen, meld je dan aan voor de ADB behandeling
en kijk eerst naar je trekmomenten, wat je triggers zijn, hoe jij ADB kunt zijn
en wat je daarvoor nodig hebt. nooit zomaar in een opwelling besluiten, hoe moeilijk
ook. Uit frustratie/schuld en schaamte val je dan nog gemakkelijker terug, en dan is elke smoes weer goed. Als je er begeleiding bij zoekt, kom je in elk geval tot volwassener besluiten en daar heb je nog heel lang wat aan! Succes meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Vicky,

Naar ik heb vernomen uit verschillende bronnen zijn antabuse en een "beetje" drinken absoluut niet verenigbaar. Je gaat al 4 maanden goed ? Fantastische prestatie meisje, je hebt al een erg goede start. Ik probeer ook eerder te minderen dan te stoppen, ben nog steeds mijn weg aan het zoeken (als die al vindbaar is), meer besef ook dat dit een utopie kan zijn, met volledig stoppen als enige optie.
Zolang je er niet te veel last van hebt, waarom zou je dan opnieuw beginnen met alle gevolgen en/of gevaren vandien ??
In eender welk van de gevallen, aan dit forum kan je veel hebben. Kom ook eens op het dagdraadje hé ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...