Spring naar bijdragen

Midden in de nacht wakker worden...


stoeptegel

Aanbevolen berichten

... en dan niet meer kunnen slapen? Voor velen hier vast een bekend verschijnsel. Je hoeft er pas om 7 uur uit, maar om 4 uur ben je klaar wakker.  :( Vervolgens lig je te woelen, en te piekeren over alles en nog wat en dat i.c.m. een schuldgevoel en knoop in je buik totdat de wekker uiteindelijk gaat en je brak aan je dag begint. 

 

Wat zijn tips om toch door te kunnen slapen? Het vrijmaken van endorfinen d.m.v. masturbatie helpt soms maar niet altijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een fakirmatje stoeptegel

ook wel flowmat genoemd.

op dat laatste is een site met een leuke aanbieding.

de bedoeling is dat je er voorzichtig op gaat liggen

en dan nemen die stekeltjes de aandacht weg van je gedachten/piekers.

het werkt fantastisch bij mij en in de  3 1/2 jaar dat ik hem heb

is mijn slaap veel gezonder geworden. soms de nacht onafgebroken door zelfs weer.

Als ik hyper ben en naar bed ga, dan begin ik de nacht er meteen mee, en bij piekers

of stress gebruik ik hem net wanneer het in me opkomt. soms 3 keer in een week, soms

3 weken niet meer. Maar je kunt het ook als meditatiematje gebruiken en bijv. 20 min. per dag.

google m maar eens, wie weet spreekt het jou ook aan.

Niet drinken ontregelt ook een poos je slaap, maar dat herstelt geleidelijk, bij de een eerder dan bij de ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip, ga het zeker checken! Ik slaap veel beter als ik minder drink of alleen drink na het avondeten, maar ik vind het erg lastig om niet te drinken voor het avondeten - vooral niet na een lange, stressvolle dag op mijn werk. Een halve liter Kanon na het avondeten en ik slaap als een roos, maar dat duurt voor mij te lang...

bewerkt door stoeptegel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi stoepie,

Drinken en slapen zijn een slechte combi.

Drank zorgt er voor dat je ritme verstoord raakt.

Als je stopt met drinken ga je merken dat je slaap anders wordt.

Het inslapen wordt wat lastiger maar het doorslapen gaat beter

( en met drank was dat bij mij precies andersom )

Met drank viel ik in een soort coma om net als jij om 3 uur wakker te worden en niet meer kunnen slapen tot een kwartier voor de wekker ... Dan ineens lukte het wel

Zonder drank slaap je ook niet altijd lekker maar toch word je altijd frisser wakker dan met drank.

Zonder koffie in de avond gaat t ook al beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren 8 standaardglazen gedronken toen gegeten en nog 2 uur voor het slapengaan gechilled (warme douche, wat saai leesmateriaal), daarna geslapen als een roos. UIteraard geen gezonde diepe slaap, maar werd toch pas na de wekker wakker. (Gelukkig niet al te veel :D ) Uiteraard ben ik aan het minderen, maar de volgende keer als ik heel vroeg wakker word ga ik een glas warme melk of wat 5-HTP/melatonine nemen. 

 

Yoga/meditatie staat langer op mijn verlanglijst, maar dat vergt iets meer inspanning en als mijn behandelprogramma is gestart ga ik er zeker op inzetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...