Spring naar bijdragen

dagelijks 6-8 halve liters bier nodig om fatsoenlijk te kunnen slapen/leven


Sjeng81

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een jonge man van 32 en heb dagelijks alcohol nodig om fatsoenlijk te kunnen slapen. Ik ben begonnen te drinken (om te kunnen slapen) sinds ik op mijn eigen ging wonen (18 jaar) , omdat ik sinds dien zelfstandig ging wonen. Slaapproblemen heb ik al sinds de basisschool gehad. In slaap vallen is mijn leven lang al een probleem geweest en doctoren wisten mij hier niet mee te kunnen helpen. Op het moment van schrijven heb ik 5 halve liters op en hoop ik op dit forum andere mensen tegen te komen met hetzelfde euvel. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Ik wil hier van af. Sinds 2 jaar ben ik Alprazolam aan het slikken om mn hoofd rustig te krijgen. Alprazolam wordt gebruikt bij o.a. paniekaanvallen. Deze aanvallen zijn begonnen toen het me teveel werd....vriendin die me bezeikte, baan kwijt, broertje met problemen etc. (mn broertje overleed vorige week dinsdag door zelfmoord).

Het klinkt heftig allemaal, maar ik ben in principe op zoek naar personen die in vergelijkbare situaties hebben geleefd en waar ik ervaringen mee kan delen. Bij familie kan ik het niet zoeken. Behalve mn ouders dan, maar die lopen momenteel ook op hun tenen...dus die wil ik er niet mee lastig vallen.

Mijn moeder heeft nierfalen (dyalise). Dus da's ook geen pretje.

 

Ik hoop dat ik met iemand een gesprek aan kan gaan die in een soortgelijke situatie zit waarmee ik ervaringen kan delen. Ik wil graag van mijn drankprobleem af, maar de huidige situatie maakt het er niet makkelijker op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sjeng,

 

Da's geen kattenpis! Je broer kwijt, ik moet er niet aan denken. Afschuwelijk!!

 

Maar wat betreft jouw klachten, alsof ik het zelf geschreven heb en dat heb ik gisteren ;-) Het was mijn eerste dag van een nieuwe periode op het forum en dat was best enerverend, het is toch een spiegel die je wordt voorgehouden...

Ik slaap ook niet sinds de basisschool. Nu weet ik dat het de druk was van school en het milieu van het gezin waarin ik ben opgevoed. Ouders die de kilheid van hun gezinnen hebben weten te kopiëren, konden zij niets aan doen, en dan net drie kinderen hebben die warmte nodig hebben. Alle drie hoogsensitief. Dat houdt mede in dat je a) veel meer waarneemt dan anderen en B) veel meer moeite hebt deze prikkels te verwerken. Op een gegeven moment, vooral als je nergens terecht kan met je kinderproblemen (ik werd ook nog es gepest), ontstaat er onrust in je hoofd.

Mijn ouders hadden, ze leven nog gelukkig, ook de naoorlogse mentaliteit, niet zeuren maar doen, waardoor wij als kinderen niets ventileerden in de overtuiging dat we dan als zwak zouden worden afgeserveerd. Zo voelde ik me nergens veilig, altijd op mijn hoede zijnd. En dat breekt op, mij i.i.g. geval.

En als er maar lang genoeg niets aan wordt gedaan, heb ik mij door een psychiater laten vertellen, dan verandert structureel je hormoonhuishouding bijvoorbeeld die van je bijnierschors. Die produceren cortisol, om langer alert te kunnen blijven (i.t.t. adrenaline dat voor de korte termijn is) en dat houdt je onnodig alert als de productie ervan niet wordt gestopt.

Uiteindelijk structureel en dat is een oorzaak van niet kunnen slapen. En niet slapen... hoef ik jou niet uit te leggen.

 

Maar Alprazolam, helpt dat? Word je er rustiger van? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik wel eens een ADHD vragenlijst ingevuld, maar behalve dat het erg druk is in mijn hoofd, heb ik absoluut geen ADHD. En er zijn in de loop der decennia een boel psychologische labels aan mijn persoonlijkheidsstoornis gehangen, maar nooit een die direct verband houdt met een druk hoofd met daaruit voortvloeiende slaapproblemen.

Mijn moeder zei altijd: je opa kon pas weer slapen toen hij met pensioen ging. Daar kan ik me wat bij voorstellen, maar als ik zo doorga als nu, ga ik dat niet halen, ten minste niet zonder grote fysieke en psychische aandoeningen.

 

Dus ja, 'leef je uit' op het forum en kijk eens of de online behandeling van Tactus wat voor je is. Je steekt er altijd wat van op!!

 

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sjeng,

 

Heel erg van je broer. Helpt ook niet echt om je probleem op te lossen.

 

Wat ik wel weet is dat drank een gezonde slaap niet bevordert. Je komt in een soort coma terecht. Je hele slaap wordt er alleen maar meer door verstoord. Ik sliep slecht toen ik dronk. En malen deed ik ook veel meer.

 

Sommige mensen hebben gewoon weinig slaap nodig. Ik heb iemand gekend die om de nacht sliep. Je moet eigenlijk niet naar het slaappatroon van anderen kijken. Put je uit door te weinig slaap dan moet je er natuurlijk iets aan doen. Anders gewoon aanvaarden.

 

Je schrijft dat je niet slaapt sinds de basisschool. Maar het zal toch niet zo zijn dat je sindsdien helemaal niet geslapen hebt.

 

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je nog wat tips hier krijgt. Maar ik zou het bericht verplaatsen naar "Wie is wie" Daar krijg je meer reacties.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ha Sjeng, mijn medeleven bij deze.... Hoe gaat het nu met je?

 

Ik zit op een aantal fronten in dezelfde situatie en heb bijna dezelfde leeftijd. Nu nog circa 8 per dag maar hang daar echt aan. Wil stoppen maar durf het niet echt aan. Wil proberen af te gaan bouwen vanaf morgen maar heb slechte ervaringen hier mee... Als er maar een aantal dingen tegen zitten weer terug bij af of een of twee weken nog veel erger...

 

Heb nu een afspraak gemaakt met de psych. praktijkondersteuner van de huisartsenpost en begin volgende maand, na lang geleden, weer een afspraak met een psychiater om de bron/oorzaak van mijn alcoholprobleem aan te pakken.

 

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...