Spring naar bijdragen

Hier ben ik dan


J66666

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Wat een stap, maar ik zet hem toch. Het geworstel put me uit, ik wil hier vanaf.

Mijn hele leven alcohol gedronken, laatste jaren elke dag. Bij tijd en wijle veel te veel, dat heeft me al heel wat schade gebracht. Ik schaam me er erg over, daardoor verhindert het alcoholgebruik ook sociale contacten. 

Ik heb al een tijd hulp van een psychologe, ook om bepaalde problemen te verwerken. Het werkt niet goed (genoeg) Gelukkig ben ik in staat om ' normaal'  te functioneren, werk, verhuizen, verbouwen, heel veel in mijn eentje opknappen. Ben sinds 2,5 jaar alleen, na meer dan totaal 31 jaar samengewoond te hebben.

Drank maakt dat ik minder voel, en soms juist beter bij mijn gevoel kan komen. Het geeft me energie, maar tegelijkertijd maakt het moe, en val ik in slaap als ik drink. 

 

Ik hoop hier op het forum ondersteuning te vinden, om nu helemaal te stoppen. Om er eerlijk over te kunnen spreken, zonder schaamte. Ik denk dat dat een hele opluchting zal zijn. Wat ik gelezen heb geeft me daar vertrouwen in.

 

Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven. Ik ga de zon in, fietsen en mezelf iets moois kado geven….

 

Groet van J66666

bewerkt door J66666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Mooi begin om jezelf te belonen met deze grote stap in je leven.

Zal zeker niet makkelijk worden..maar het is de moeite waard

Het forum zit altijd te wachten op nieuwkomers.

Ben benieuwd hoe het je vergaat..hoop snel weer wat vsn je telezen

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi J66666,

 

Welkom op dit forum, dat is een bloemetje waard :rose:

 

Je hebt een flinke stap genomen vandaag en ik wens je daar heel veel succes mee.

Ik hoop dat je net zoveel aan het forum zult hebben, als ik heb gehad en nog heb.

 

Wat je schrijft is erg herkenbaar voor mij. Het ' normale'  functioneren, het in slaap vallen, het afbrokkelen van sociale contacten.

Tijd voor verandering heb je zelf vastgesteld. Waarschijnlijk met veel vijven en zessen ;) 

 

Je had al hulp. Is men er daar van op de hoogte dat je dit voornemen hebt?

 

Als doel geef je aan " om nu helemaal te stoppen" .

Als je nu eens met vandaag begint. En dan morgen met morgen.

En zo verder.

 

Veel lezen en schrijven hier heeft mij erg veel geholpen.

Doe jij dat ook maar. Zeker als het niet gaat zoals je wilt, of als je het moeilijk hebt.

Met dat goede bouwjaar van je moet het zeker lukken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J666666,

Ook een bijzondere naam voor een bijzonder mens. Want we zijn er hier wel achter op dit forum .... Stuk voor stuk zijn we speciaal. Vaak creatieve en originele mensen.

Creatief op verschillende gebieden. Want drinken, werken , verhuizen en verbouwen is op zich al een kunst. Dat dat niet zonder slag of stoot kan gaan heb je inmiddels gemerkt.

Goed dat je hier bent!

Welkom op dit mooie forum. Je wordt gelezen en gesteund op je nieuwe weg!

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie lieve reacties,

 

Het roer omgooien - voor mij als zeiler - is een goed beeld. Als je dat doet ga ergens anders naar toe, kijk je naar iets anders. En niet meer achterom kijken, met alle spijt. Dat is een gevaren koers, gelopen race (dat was het!) Ik denk dat ik heel veel zal hebben aan jullie steun op dit forum. De herkenbare verhalen. Op de een of andere manier is er toch altijd het idee geweest dat ik de enige was. Tenminste zo voelt het. Je weet wel beter.

Mijn kado'tje heb ik gekocht, het geeft me de kans om meer de wereld in te gaan (ebike), meer te gaan genieten van de natuur. Mijn auto heb ik 2 jaar geleden weg gedaan, omdat ik met veel te veel drank op  was aangehouden. Dat maakt het ' opstarten'  van je nieuwe leven na een scheiding niet makkelijker. Ik hoop van jullie steun en begrip te krijgen, en ook dat ik wat kan geven, aandacht en steun.

 

Nu even zoeken naar een mooi plaatje, dat anonieme ding is niet fijn om naar te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom J

er zijn hier wel meer dan de 3 J's

en allemaal hebben we via schuld en schaamte

hier ook weer trots ontdekt, en oogsten ook.

Als je gestopt bent, bouw je weer aan een

stevige basis, dag per dag,

en later mag dat uitgebreid worden

en kan je wereldje weer wat groter gemaakt worden.

wees maar even selectief nog, dan voel je ook beter

aan wat jouw grenzen zijn, welke mensen bij je passen

en wat je met wie wilt doen.

En zonder wilt laten (alcohol dus) :rose::present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...