6fris1bier Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Slap topic titel, maar weet even geen betere Voor het eerst toegegeven aan directe familie dat ik een probleem met drank heb, ook al is het via whatsapp. Het probleem van te veel drinken is er eigenlijk al jaren, maar nu heb ik er genoeg van, er moet iets veranderen. Mijn gebruikersnaam slaat helaas niet op dat ik 1 bier drink op 6 fris. Ik drink normaal gesproken 6 dagen van de week niet, het probleem zit hem in wanneer ik wel drink. Ik weet gewoon geen maat te houden wanneer ik drink. één of twee bier drinken lukt nog wel, maar zodra het er meer worden, worden het er ook echt meer. Geen probleem om meer dan 20 vaasjes weg te tikken. Een aantal jaar geleden al besloten om geen sterke drankjes meer te drinken, dit was en is geen enkel probleem om vol te houden. Zo'n twee maanden geleden besloten om weer eens een alcohol vrije periode in te lassen na Koningsdag, dit ging me niet zo makkelijk af. Eerste weekend in de stad ging redelijk maar niet zonder bier. Eerste dag niks gedronken en de tweede dag pas in laatste uurtje een paar biertjes. De week erna was ik niet in staat om aangeboden biertjes af te slaan en dronk over de hele avond weer redelijk te veel. Kan het dus niet volhouden om niet te drinken en heb me hoop voor dit moment nog gevestigd op minder drinken. Heb op dit moment echter nog geen idee hoe dit invulling te gaan geven. Eerst maar eens proberen om situaties waar stevig wordt gedronken (uitgaan) te ontwijken, maar dat is geen lange termijn oplossing. Hier op het forum me voorstellen en een beetje lezen kan i.i.g. geen kwaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Welkom 6fris1bier op dit forum! Lastige naam zo zeg, misschien bouw ik die straks wel om naar Frisbee of zo Je hebt een grote stap genomen met inzien, dat je een probleem hebt. Zes dagen per week niet en dan los gaan, als je niet oplet. Je hoopt dat je straks wel kunt drinken, maar dan minder. Gematigd alcoholgebruik, sociaal drinken. Zoiets denk ik? Voorlopig is het maandag en heb je nog vier of vijf dagen, voordat het nieuwe weekend aanbreekt. Hier lezen en misschien wat vertellen, meekletsen, kan inderdaad helemaal geen kwaad. Zo te lezen is het het uitgaan, waar het mis gaat bij jou. Bij mij was dat o.a. de " derde helft" na het sporten. Nu ik niet meer drink, blijkt die derde helft lang niet zo leuk en gezellig te zijn als ik dacht. Veel dom ge*piep* eigenlijk. Nogmaals welkom en veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Appeltje Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Hoi frisbee ;-) Welkom. Ik kon ook vreselijk bingen. Ik vond zelf heel lang dat het verder wel meeviel omdat ik niet doordeweeks thuis en niet alleen dronk. Lees en schrijf en hou ons op de hoogte! Grtjes Appeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 welkom 6:1 ik weet niet goed te reageren op je voorsteldraadje. Kan aan mij liggen maar ik denk dat jij er ook nog niet uit bent wat je echt wilt. Misschien, net wat gerrit schrijft, even goed hier lezen, meeschrijven wat dat met jou doet en hoe jouw drinkgedrag misschien al verandert door er met anderen samen mee bezig te zijn. En kijken hoe je zo konkreet mogelijk kleine stapjes kunt zetten richting dat doel. De online training op deze site zou je misschien ook kunnen helpen hierbij. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Hoi hoi Beefris, Flauw he dat gesjoemel met je naam. Ik ben daar nu dus ook schuldig aan. Maar wat ik je zeggen wil: Wees welkom! Geweldig goed dat je herkent en erkent dat je een alcohol probleem hebt. Dat is al een hele stap. Ook heb je de weg hier naar toe gevonden. Nog een goede stap in de richting. Ik hoop dat je hier alle steun krijgt die je nodig hebt om (zoals ik begrepen heb) sociaal te kunnen drinken en vanaf nu te minderen. Voor mij was minderen erg lastig. Steeds gedoe met mezelf, oneindige discussies, gesjoemel en noem maar op. Ik hoop dat het jou wel lukt om op deze manier je alcohol gebruik de baas te worden. Voor mij was het een kwestie van geheel onthouding met daarnaast een ondersteuning van medicijnen. Lees lekker mee, praat mee als je daar zin in hebt. Ik hoop dat jij je hier snel thuis voelt. Ik wens je heel veel strekte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6fris1bier Geplaatst 26 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 bedankt voor de reacties alvast. Geen makkelijk nickname idd, maar die is toch niet belangrijk Doel is idd sociaal kunnen genieten van een drankje. Het uitgaan is het grootste probleem en het startpunt om een oplossing te vinden. Mezelf wapenen voor de momenten dat het gevaar op de loer ligt. Ga het forum lezen om overeenkomsten te vinden met anderen en kijken wat ik daar aan kan hebben. gr 6fris1bier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2014 Hoi 6fris1bier, Hoe gaat het met je? Al wat gelezen en nagedacht? Je zou kunnen stellen, dat het weekend vanavond begint; morgen vrij en veel mensen vrijdag ook. Vandaar dat ik aan je moest denken. Update? Ga goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6fris1bier Geplaatst 29 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2014 (bewerkt) hoi MijnGerrit Gaat goed hier, maar dat is makkelijk aangezien het nog door de weeks is. Zoals je al zei begint het weekend voor vele deze week al vroeg. Voor de zekerheid maar uit de buurt gebleven van Hemelvaart evenementen. Zeker al wat gelezen, hier en verder op internet, en nagedacht. Ergens gelezen dat wat ik doe Binge (= het Engelse woord voor braspartij) drinken is. Niet elke dag drinken maar wel te veel in korte tijd. Volgens mij zit de start tot minder drinken hem in het beter realiseren hoeveel je drinkt. Ben zelf redelijk handig in programmeren en heb een tooltje geschreven waarop ik kan aangeven wanneer ik een biertje open/bestel. Deze houd bij hoeveel alcohol er nog in me lichaam aanwezig is en berekent hoelang het nog duurt voor dat dat verdwenen is (weet dat het bij benadering is aangezien iedereen op een andere tempo alcohol afbreekt.). Daarnaast geeft die aan hoeveel ik in de afgelopen 2 uur heb gedronken, scherm wordt roder dermate er meer is gedronken. 6 of meer geeft aan dat de kans op black-outs zeer verhoogd is. Weet dat dit niet gaat zorgen dat ik minder drink, maar als ik me er toe kan zetten het netjes in te voeren kan het me wel een beter beeld geven van me drinkgedrag. Dus op naar het echte weekend waar gelukkig niks gepland staat waar de verleiding groot is. gr 6fris1bier 29 mei 2014 bewerkt door 6fris1bier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6fris1bier Geplaatst 4 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juni 2014 Was hier al even niet meer geweest, niet aan gedacht dus dat is al positief Was een zeer rustig weekendje. Zaterdag na werk een biertje gepakt (eentje) en ook zondag in het zonnetje met het eten één biertje gedronken. Had ook niks op de planning staan waar gedronken wordt dus was geen 'gevaar'. Komend weekend ook geen plannen dus zal weer rustig blijven. De week er na met start van WK en een feestje zal de eerste test worden of ik met bewust zijn van wat ik drink het bij mate kan houden. gr 6fris1bier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6fris1bier Geplaatst 26 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Na drie weken maar weer eens wat van me laten horen. Begin van WK begon lekker rustig met een paar biertjes, ook het feestje ging goed. Eén biertje meer op dan ik gepland had, maar feestje duurde ook langer dan gedacht. Tempo redelijk laag weten te houden en heerlijk om redelijk fris huiswaarts te keren. Afgelopen maandag iets meer gedronken dan ik wilde, bleef te lang feesten na de wedstrijd. Viel me op dat een glas bier een stuk sneller ongemerkt leeg gaat dan een flesje. Vandaag weer een feestje en dus weer goed het tempo in de gaten houden. Over het algemeen zeer tevreden over hoe het gaat, alleen rekening houden dat feestjes niet te lang duren. Dus of later gaan of een eindtijd met mezelf afspreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Hoi 6fris1bier, Je bent zelf zeer tevreden over hoe het gaat en dat is erg belangrijk. Dan heb je kennelijk toch een verandering in je gedrag kunnen doorvoeren. Kennelijk ben je er nog niet helemaal: eentje meer (omdat het feestje langer duurde), redelijk fris gebleven (kennelijk had je toch een andere doelstelling) iets meer gedonken dan je wilde (te lang gebleven) een glas gaat sneller leeg dan een flesje (dat kun jij niet helpen) Het lijkt nu net of ik wat vervelend wil doen. Dat is niet zo. Als jij tevreden bent met jezelf, dan ben ik tevreden met jou. Ik reageer allen zo, omdat ik meen de mechanismen te herkennen, die het jou lastig maken om je doelstelling te realiseren. Mijn ervaring met die mechanismen is geweest, dat ik dan toch, na verloop van tijd, weer veel teveel ging drinken. Ik hoop oprecht dat het voor jou anders zal werken. En ik blijf benieuwd naar jouw ontwikkelingen! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden