Spring naar bijdragen

Hoe de klik maken naar nooit meer?

positiefje

Aanbevolen berichten

dankje lady jane,

het lijkt me hier wel heel stil, misschien vind ik mijn weg nog niet goed hier.

...je adem is je anker,

je veilige plaats,

een ruimte van rust

in het midden van alles,

terwijl je niet weet

wat morgen komt...

Maar er zal altijd wel de adem zijn,

en de zon,

en de zee...

van David Dewulf (mindfulness)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje MijnGerrit, je helpt me al een stuk op weg om hier dat draadje te vinden.

Je vraag overvalt me (niet en wel tegelijk). Wát wil ik hier bereiken?

Ik geloof niet in het gecontroleerd drinken voor mij, dat kan wel goed gelden voor een ander.

Dus, ik wil stoppen met drinken, voor altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch nog dit vóór 't slapengaan. Ik ben een italiaanse fan, en deze link vind ik hilarisch.

www.youtube.com/watch?v=TpaQYsd75Ak ( zoeken op google)en dan het eerste filmpje aanklikken, het is een zingende non.

bewerkt door positiefje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Positiefje,

Welkom hier.

Ik ben Hanneke. 65 jaar en een echte alcoholiste al heeft het me veel moeite gekost dat echt toe te geven.

Voor mij was helemaal stoppen ook de enige optie. Ik was 4 1/2 jaar nuchter dankzij de AA. Op een dag dacht ik:  Het moet toch weer eens kunnen. Niet dus. Het hele gedoe begon weer opnieuw.

Ik ben nog steeds heel actief met de AA bezig en ben daar erg gelukkig mee. Het Forum alleen is voor mij niet genoeg. Maar ieder gaat zijn/ haar eigen weg.

Ik wens je veel succes. Doe het dag voor dag. Dat is te overzien.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom positiefje

In je geschreven stukje vertel je al veel.

Weekend drink je weinig

Compenseren met door de week teveel omdat je alleen bent.

Wat doet je drinken..wat wil je wegdrinken?

Alleen drinken doe je vaak niet voor niets.

Met alcohol kun je snel wat onderdrukken en weglopen voor iets.

Het werkelijke probleem aanpakken maakt het stoppen een stuk makkelijker.

En schaam je vooral niet als je meer hulp nodig hebt...want daar zijn andere mensen genoeg voor

Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Hanneke en Huttula,

ja, het is waar, het werkelijke probleem aanpakken maakt het stoppen een stuk makkelijker. Zo is het bij mij zo dat ik de avonden echt niet graag hier alleen thuis doorbreng en probeer ik mijn agenda vol te boeken om drie à vier avonden iets leuks te doen. Zo zit ik nu in een Mindfulnesstraining, volg hier en daar een voordracht, momenteel een abonnement  'ontgiftigingsmassage' en soms nog eens een plons in het zwembad.

En dat helpt!

Ik wou me nog excuseren voor de link van de zingende non, het heeft niets met het onderwerp te maken waarvoor we hier zijn, maar ik vond het toch wel een leuke link.

groetjes,

bewerkt door positiefje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo kan je het zien natuurlijk, en zo zag ik het ook te vaak. Natuurlijk had ik het liever anders maar je weet ook dat je een partner niet tegen zijn zin  een andere job kunt laten doen uitvoeren en er zich dan ook nog ongelukkig bij gaat voelen. Zelf ben ik een doorwinterde romanticus en zou zoiets nooit doen maar wie ben ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich doe je het dan nog eens niet zo slecht door je agenda volboeken.

En ik kan me voorstellen als de kinderen uit huis zijn dat het een stuk leger in je huis is.

Veel dingen heb jezelf best invloed op maar ja soms moet je dingen ook accepteren zoals ze zijn.

En dat is niet altijd zo makkelijk.

Goede keus ook om mindfulness te gaan doen...dat heeft mij ook dichter bij mezelf gebracht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, weet je, vrouwen gaan in menopauze, maar mannen in penopauze en ik zie dit gewoon..als ik het maar goed laat uitwerken is het misschien van de kortste duur. Ondertussen ontdek ik vele dingen, en mensen, die anders denken, die een bepaalde keuze maakten in hun leven. Het zijn vaak rustige mensen met goeie 'vibes'. En daar ben ik heel blij om. Misschien dat dit alles me overkomt omdat ik moet leren met mezelf te leven in genegenheid, dat is pas een uitdaging..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt..dat ervaar ik ook..verschil man , vrouw

Ik sla zelf ook een hele nieuwe weg sinds ik ben gestopt.

Toen ik de keuze maakte om te stoppen waar ik nog voor 200% achtersta.

Had ik het gevoel dat ik alles kwijtraakte mezelf,man,werk

Ik hoorde niet meer bij de drinkers maar ook niet bij de niet drinkers

Soort van eenzaamheid

Mijn draai moeten vinden in mijn leven..

Ook totaal andere wending eraan geven..

Ja en dan kom je andere mensen tegen,andere ideeen,zorgt weer voor andere gevoelens

Mag wel zeggen dat het leven na gestopt te zijn niet over rozen ging..maar wel een hele verrijking is en nog steeds bij mijn man ben

Denk dat jij ook je draai moeten weten te vinden met alles wat erbij komt kijken.

Belangrijkste in jou leven ben jezelf dat moet je nooit vergeten

Een half leven is geen leven

Een zinvol leven is pas een leven

Succes ik ga eens weer kijken wat er op mijn pad ligt vandaag :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...