Spring naar bijdragen

CDT waarde


Tijgertje32

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een vrouw en ben sinds mijn studietijd ben ik steeds meer gaan drinken. Helaas werd het een gewoonte en drink ik nu sinds 8 jaar ongeveer 1-2 flessen wijn per dag. Meestal 2 :(

Ik wil hier erg graag mee stoppen. In oktober vorig jaar ben ik 2 maanden gestopt. Toen ben ik een maand op vakantie gegaan in december en nu ben ik weer teruggevallen. Vandaag is mijn eerste alcoholvrije dag en ik wil dit graag nog volhouden zonder tussenkomst van een arts.

Ik ben wel erg benieuwd hoe lang het ongeveer duurt cdt waarde weer normaal is. Hebben jullie enig idee hoe snel dat gaat?

 

Vast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tijgertje,

 

In je bericht vertel je dat je sinds vandaag alcoholvrij bent. Super!

 

Je vraagt je af hoe lang het duurt voordat je CDT-waarde weer genormaliseerd is. CDT staat voor Carbohydraat Deficiënt Transferrine. Deze waarde kan laten zien of er sprake is geweest van overmatig alcoholgebruik. De waarde is per persoon verschillend en hangt ook af van de mate waarin je alcohol hebt gedronken.

 

Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen wanneer je CDT-waarde weer genormaliseerd is. Wanneer er geen sprake is van langdurig overmatig alcoholgebruik, duurt het doorgaans twee tot drie weken voordat deze waarde genormaliseerd is. Echter: bij langdurig (overmatig) alcoholgebruik kan het veel langer duren eer deze waarden genormaliseerd zijn. Hoe lang precies, verschilt per persoon en per situatie.

 

Je huisarts kan het beste in de gaten houden hoe het verloopt met de CDT-waarde wanneer je alcoholvrij blijft. Als je hier meer over wilt weten, adviseer ik je dan ook om contact op te nemen met de huisarts.

 

Veel succes!

 

Vriendelijke groet,

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...